Skip to main content

Vanmorgen ben ik teleurgesteld geraakt in het taalgebruik en de service van KPN.

In de maand maart had ik hoge belkosten (50 euro extra) voor het bellen met vaste telefoon.

Ik besloot direct om Onbeperkt Bellen te nemen.

Waarop ik een mail ontving van KPN: ‘’Extra dienst(en) word(t)(en) direct aan het abonnement toegevoegd en er geldt geen wettelijke bedenktermijn.’’

Ik interpreteerde deze woorden als: U kunt onmiddellijk onbeperkt bellen.

In de maand april ontving ik tot mijn teleurstelling opnieuw een factuur met extra belkosten van 60 euro. Ik begreep het niet. Ik had toch onbeperkt bellen besteld? En het was toch direct ingegaan?

Na een goed uur bellen (!) met een servicemedewerker, die telkens al haar vragen aan haar collega stelde, bleek mijn interpretatie niet de goede interpretatie te zijn.

In de bevestigingsmail van KPN stond namelijk ook nog een andere zin na de hierboven geciteerde zin: ‘’Extra diensten zijn aparte overeenkomsten bij uw abonnement waardoor de looptijd kan afwijken van de looptijd van uw abonnement.’’

Daaruit had ik dus moeten opmaken dat het abonnement bij de eerste van de komende maand zou ingaan en niet direct... Conclusie: ik moet mijn extra belkosten die ik in de afgelopen maand heb gemaakt (60 euro) zelf betalen. Het Onbeperkt Bellen was nog niet ingegaan.

KPN: Dit noem ik misleidende woorden. Woorden die je op het verkeerde been zetten. Gebruik woorden die iedere simpele Nederlander, zoals ik, kan begrijpen. En laat woorden weg die het begrip niet vergroten, maar juist verkleinen.

Je bent wel een enthousiaste beller. Zelfs met veel bellen naar NL nummers kwam ik niet op dergelijke belkosten.

Heb je internet met bellen? Ik zou dan verwachten dat het met 15 minuten ingeschakeld zou zijn…

Heb je alleen telefonie van KPN? (Analoge PSTN lijn) Dan wordt het abonnement inderdaad één keer per maand gewijzigd.

Heb je een mobiel met een abonnement? Dan is het te overwegen om een abonnement te nemen met onbeperkt bellen waarbij dat ook geldt voor bellen van uit Nederland naar E.U. landen. Ik bel met m'n mobiel al zo'n 8 jaar binnen m'n abo-bundel in en naar de hele E.U. Voor € 15 per maand ...

Bel je echter vaak naar buiten de E.U. (bv Canada, V.S., Australië, Nieuw-zeeland, Aruba, e.d.) dan is inderdaad aan te raden om op de vaste telefoon Belonbeperkt Altijd aan te hebben.

0900 nummers e.d. vallen ALTIJD buiten de bundels voor mobiel bellen en vast bellen (Belonbeperkt)!


Ik heb internet met bellen (van KPN).

Ik had dus, net als jou, verwacht dat het direct van start ging.

En ik bel redelijk veel, ook voor mijn werk, via de vaste lijn.


Tja, apart hoor.

Zou je voor de KPN moderator, die hier meestal met zo’n 48 uur komt, je gegevens vast willen invullen in je forumprofiel? Daar staan ze niet openbaar. Met die gegevens kan de KPN-er in je administratie e.e.a. uitzoeken.
Niet vergeten na invullen van het formulier onderaan op Sla wijzigingen op te klikken :wink: .

Moderators zijn ook bevoegd voor klachtbehandeling.

@28april 
Nog even dit. Je hebt bij jouw, wat oudere, abonnement toch wel Belonbeperkt ALTIJD genomen hè ?!
Want anders heb je Belonbeperkt Avond & Weekend en dat geldt dus niet op werkdagen overdag.


BelOnbeperkt Nederland

Met dit abonnement kan je 24 uur per dag en 7 dagen per week onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in heel Nederland.

9,99/mnd


Oh aha. Je hebt dus al een Hussel abonnement. Als je alleen Nederlandse nummers* belt is dat een goede keuze. En scheelt zo te lezen héél wat geld! :grinning: .

Hussel:
Belonbeperkt Nederland: 24/7 gewone NL nummers bellen zonder extra kosten.
Belonbeperkt Altijd: 24/7 naar 83 landen bellen (mobiele en vaste nrs) zonder kosten.

*alleen NL 06nummers en vaste netnummers vallen onder deze bundel.
090, 084 en 087 nummers vallen deels onder de bundel. Alleen het deel “de kosten van uw provider”. Het eerste genoemde “dit nummer kost 10 cent** per minuut” is buiten deze bundel.
Informatienummers beginnend met 18 vallen er ook niet onder. Je via zo'n nummer dus nooit laten doorverbinden! Deze nummers kosten € 0,90 of € 1,00 per minuut (ook bij doorverbinden!).

**of ander genoemd tarief

Telefoonnummers gratis opzoeken:
https://www.detelefoongids.nl/personen/6-1/

 


HI J, welkom op het forum. 

Hier lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. De bestelling is op 25 maart geplaatst en ook afgerond. Vreemd genoeg zie ik op je factuur dat er tot 20 april de gesprekken wel in rekening zijn gebracht, dit is niet terecht. Daarom ga ik deze kosten voor je vergoeden en het bedrag in mindering brengen op de volgende factuur. Mijn excuses voor het ongemak.