Skip to main content
Antwoord

Mobiele en vaste telefoon doen het beiden niet

• June 27, 2025
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

ongeveer hetzelfde probleem: mobiele telefoon doet het niet in- en uitgaand maar net gemerkt dat hetzelfde geldt voor de vaste telefoon. Zeggen ze steeds dat ze me zullen bellen om het op te lossen...automatische chat. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@wat.nu. Welkom op de community! Wat vervelend dat zowel mobiel als vast al een tijd niet goed werken. Je hebt al goed getest door de simkaart in een ander toestel te proberen, dat helpt om een aantal oorzaken uit te sluiten. Is er misschien een KPN winkel bij jou in de buurt. Misschien is het een goed idee om daar eens langs te gaan met je mobiele toestel zodat mijn collega's het toestel kunnen bekijken. 

Als het resetten van jouw modem het probleem niet verhelpt met de vaste telefoon is het goed in dut verder uit te laten zoeken. Ik adviseer ik je contact op te nemen met onze klantenservice. Een van mijn collega's kan dan in de systemen kijken wat er precies aan de hand is. 

5 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2025

met de mobiel gaat het al zeker een week niet, de vaste gebruik ik veel minder dus net pas ontdekt. Oplossing moet komen door een KPN mens die van alles kan inzien. Ligt het aan de verandering in het abonnement? Maar zou je niet zeggen aan de hand van de rekening. 

SIM kaart is goed, doet het wel in een ander toestel. Telefoon aan en uit, geen verschil. 

Wel gek dan vast en mobiel samen van de leg zijn. 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Bizar dat ook je mobiel het niet doet. Het is toch niet een iPhone11, hè.

"Gelukkig" is het dus alleen je toestel, want de simkaart/aansluiting doet het wel. Dat heb je met een ander toestel al geconstateerd. 

Aangezien je sim/aansluiting wel werkt is een kpn storing uit te sluiten. 

Vraag is dus. Waarom is vervangen van je mobiel dan geen optie? Dat zou dan opgelost moeten zijn.

Wat de vaste betreft. Staat je nummer nu geregistreerd in je modem ( http://mijnmodem.kpn ). Het modem zeker een minuut uit wil nog wel eens helpen. 

En daar moet je sowieso voor bellen. Dat kan dus met jouw eigen simkaart in geleende of gekochte telefoon. 

Alle contact mogelijkheden bij kpn bij storing (vaste) telefoon.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook en X.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 30, 2025

Hoi ​@wat.nu. Welkom op de community! Wat vervelend dat zowel mobiel als vast al een tijd niet goed werken. Je hebt al goed getest door de simkaart in een ander toestel te proberen, dat helpt om een aantal oorzaken uit te sluiten. Is er misschien een KPN winkel bij jou in de buurt. Misschien is het een goed idee om daar eens langs te gaan met je mobiele toestel zodat mijn collega's het toestel kunnen bekijken. 

Als het resetten van jouw modem het probleem niet verhelpt met de vaste telefoon is het goed in dut verder uit te laten zoeken. Ik adviseer ik je contact op te nemen met onze klantenservice. Een van mijn collega's kan dan in de systemen kijken wat er precies aan de hand is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 1, 2025

Dank je Vikash maar de klantenservice is alleen een DIY handleiding. Ik wil het kunnen bespreken met een mens. Mijn abonnement is kort geleden veranderd en ik wil eerst weten of er daardoor misschien aan verkeerde knoppen is gedraaid. Dus ja graag klantenservice maar doorklikken naar jouw link brengt me niet verder want er komt geen collega van je aan te pas. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 1, 2025

Er staat een mens in de KPN winkel. Die kan gelijk je toestel nalopen. Ik denk echter dat het met je mobiel niet aan kpn ligt, want je aansluiting (simkaart) werkt gewoon in een ander toestel. 

Voor de vaste kunnen ze in diezelfde winkel ook een storingsticket maken.