Skip to main content

Mijn moeder is onlangs aangesloten op glasvezel. Nu krijgt ze persoonsalarmering. hiervoor moet ik invullen of ze een analoge of een digitale telefoonaansluiting heeft. Wat moet ik invullen? 

Hoi @Jet54321, welkom hier.

Is de telefoon nu aangesloten op het modem? Dan is het digitaal. 

Maakt zij nog gebruik van de PSTN lijn dan is het analoog. 

Maar ik vermoed het eerste. Dat is het meest gangbare. De analoge telefonie verdwijnt meer en meer. Het heeft plaatsgemaakt voor Digitale telefonie. 


Het is eigenlijk toch een verwarrend bericht met wat men zou moeten invullen en wat men bedoelt?

De door KPN geleverde modem/routers hebben een ingebouwde telefoon VOIP ATA-adapter.
De telefoon stekkertjes op die modem/router betreffen aansluiting van “analoge” telefoontoestellen.

Dus men zou eigenlijk de verdere inhoud en info van het formulier moeten kennen?
Beter bij de leverancier van die persoonsalarmering informeren wat precies wordt bedoeld.

Ik ken ook mensen die in een appartement van een zorginstelling wonen waar überhaupt helemaal geen “vaste telefonie” aansluitingen meer worden gebruikt. Alles gaat via het mobiele netwerk.
Ook de senioren telefoons die men adviseert, tot aan bureau / tafel toestellen toe,
met een SIM-kaartje voor mobiel bellen.


Volgens mij analoog invullen.

Maar ik vraag me wel af wat ze bedoelen met een "digitale telefoonaansluiting".


Volgens mij analoog invullen.

Maar ik vraag me wel af wat ze bedoelen met een "digitale telefoonaansluiting".

Misschien nog ISDN?

Piet.


Dat zullen ze beslist niet bedoelen.
ISDN is ondertussen toch echt wel volledig uitgefaseerd / opgeheven.


Tja, feitelijk zijn de telefoonpoortjes op het modem analoog. De techniek erachter is VoIP.

De DECT die hier nog aangesloten is (maar niet gebruikt zoals men weet) staat letterlijk op '’voor analoge telefoonaansluiting in Nederland'’. Zit op phone 1 van het modem.

Zelfs PSTN is niet helemaal analoog. Alleen het stuk van af de centrale naar de gebruiker. De centrale's zijn dan weer met VoIP verbonden.

Ik zou '’analoog'’ opgeven.


Ik zou even vragen of ze de vraag kunnen verduidelijken...