Skip to main content

Hoi,

Mijn moeder is sinds vandaag overgestapt naar kpn. Alles werkt behalve de telefoon. Op 24-01 geeft ziggo aan dat het nummer per direct beschikbaar is voor overname. 
 

Als ik op de modem kijk zijn er geen nummers geregistreerd. 
 

Ik heb de modem al een keer gereset. Maar na 30 min is de uitkomst nog steeds hetzelfde. 

Voor een snelle afhandeling heb ik de postcode , huisnummer en klantnummer van mijn moeder in mijn profiel gezet.

Kunnen jullie zien wat er aan de hand is. Het nummer bestaat al meer dan 47 jaar. Dus het zou fijn zijn als deze alsnog overgezet wordt. 
 

Groet,

Martijn

Hi @HetLevenIsBeterMetTijntje! Ik zie dat er voor 2 maart een monteur staat ingepland. En dat de bestelling nog niet gesloten is. 

Dit hoort te betekenen dat de verbinding van Ziggo nog werkt. En dat het telefoonnummer daar nog beschikbaar is. 

Wil je dat bevestigen?


Hi Bram,

Ik heb inmiddels twee keer contact gehad met de klantenservice. Wat ik ervan begrijp is het volgende:

De medewerker van de klantenservice gaf aan (na overleg met een andere collega met meer rechten) dat het nummer al wel bij KPN in beheer is. Maar komt niet actief op de modem. Het ledje op de modem voor phone blijft uit. De webgui van de modem geeft het volgende aan: “You must activate at least one telephone line to use this feature.” 
De modem is twee maal reset (vrijdag en zaterdag). Waarna de monteur is ingepland. 
mijn onderbuik gevoel zegt dat dit een admin dingetje is. Internet en televisie werken gewoon. 


@HetLevenIsBeterMetTijntje de overstap is nog niet klaar. Daarom doet het nummer het op dit moment niet. Dat kan je bevestigen door het Ziggo moden aan te sluiten en daar de telefoon op aan te sluiten. Ook zou je bijvoorbeeld via Ziggo kunnen aanvragen een doorschakeling aan te zetten. Als dat lukt is dat bevestiging dat het nummer daar nog werkt. 

Wel komt morgen de monteur om alles goed in te laden. Dan moet het zijn opgelost. 


Maar waarom geeft de klantenservice aan het telefoonnummer reeds bij KPN in beheer is. Dat zou betekenen dat Ziggo het nummer niet meer moet hebben. Ziggo heeft immers op 24-01 al het nummer vrij gegeven voor portering. 

Alle spullen van ziggo zijn reeds al terug gestuurd. 

We kijken morgen wel even of het de monteur wel lukt om alles werkend te krijgen.


@HetLevenIsBeterMetTijntje ik weet niet waarom de medewerker van de klantenservice dit heeft aangegeven. In het systeem wordt aangegeven wat de status is van de overstap. Welke processen voltooid of onderweg zijn. Bij de overstap van Ziggo staat dat deze in behandeling is. Verder staat bij telefonie dat er nog geen telefonie gegevens zijn. Dit is waarom ik dit aan je aangeef.


Hi @HetLevenIsBeterMetTijntje! Ik heb het topic even met rust gelaten omdat er een oplossing op de planning stond. Voor zover ik in de systemen kan zien werkt nu alles. Klopt dit ook en kan ik het topic voor je sluiten? 🙂


Hi Bram,

Ik moet helaas melden dat het nog niet werkt. Ik ga van het weekend nog een keer langs om te kijken. Maar telefonie werkt niet. 
 

Als ik wil bellen blijf ik een kiestoon horen. Ook nadat het nummer is gebeld. 
Bel je nummer op. Dan hoor je een in gesprek toon. 
 

Dus nog niet alles werkt.
 

Groet,

M. 


@HetLevenIsBeterMetTijntje ik heb de instellingen van telefonie in het modem gereset. Wil je hier laten weten of het nu helpt?

Als dat niet zo is, wil je dan kijken of het lukt in te loggen in het modem? Kijk daar bij telefonie of de het nummer daar staat aangegeven. 

Als dit niet zo is maak ik van afstand een ticket voor je aan.


Zojuist getest en het werkt 🎉

Bedankt voor de reset van de telefonie. 
 

Groet, M.