Skip to main content

Beste, ik heb voor mijn moeder een SWISS VOICE Xtra2355 via Bol.Com gekocht. Omdat ze wat ouder is leek het me een goed plan. Volgens mij werkt de nummerweergave van KPN niet. Ik zie alleen maar cijfers op het scherm als iemand belt.  Als ik naar oplossingen zoek dan zie ik dat ik waarschijnlijk een ARTECH EX710 FSK-DTMF converter moet kopen. Iemand ervaring hiermee? Of advies. 

Of kan ik de EXPERIA Box v10 resetten/herstarten. Hiervoor had ik ander model SWISS VOICE en hierop werkt de nummerweergave wel. 

bvd, Juan 

Hallo @Juan M Geerman 

 

Volgens Bol.com ondersteunt die telefoon zowel FSK als DTMF dus een converter zou niet echt zinvol zijn.

Je bedoeld met cijfers op het scherm dat je een telefoonnummer ziet (dat is nummerweergave) of bedoel je wat anders met die cijfers?
Als je wat anders bedoeld wat voor cijfers krijg je dan te zien?

Als het een telefoonnummer is en je in plaats daarvan een naam wilt zien zal je eerst de contactenlijst in die telefoon moeten vullen met de namen en telefoonnummers van degenen die haar normaal bellen.


Beste @GeSp , dank voor je reactie. 

Als ik naar het nummer van mijn moeder bel dan zie ik staan: extern 945 en toen ik weer belde extern 6458 i.p.v.  mijn telefoonnummer in combinatie met mijn naam. ik denk dat de namen afkomstig zijn uit het telefoonboek (nu gevuld met namen en tel nrs van de mensen die vaak bellen). 

Ik heb het aansluitsnoer van het “nieuwe” toestel verwisseld met die van het “oude” toestel, maar dit maakte niks uit. 

 


Hallo @Juan M Geerman 

 

Dat is wel apart, er valt in de instellingen ook niets aan te passen wat betreft FSK / DTMF.

Je kan proberen of het herstarten of resetten van het modem effect heeft.

Werkt dat niet dan kan je ook de telefoon een reset geven, de nummers die je in de contactlijst gezet hebt zouden behouden moeten blijven.

7.6.     Telefoon resetten
U kunt de telefoon resetten naar de standaardinstellingen met behulp van de
handset. Door resetten worden al uw persoonlijke instellingen gewist en teruggezet
naar de standaard fabrieksinstellingen. Alleen uw telefoonboek en de overige
geheugens blijven ongewijzigd, met uitzondering van de nummerherhalingslijst.

1.  Druk op  🆗 in de ruststand.
2.  Druk op 🔼 of 🔽 om HS INST. te selecteren en druk vervolgens op  🆗 .
3.  Druk op  🔼  of 🔽  om STANDAARD te selecteren en druk vervolgens op 🆗 ,
  BEVESTIG? verschijnt. Druk vervolgens op 🆗 om te bevestigen. U hoort
  een bevestigingssignaal.


@GeSp, hoi 

ik heb de vraag gestuurd naar Bol.Com. Die hebben de vraag doorgestuurd naar de verkoper en die heeft navraag gedaan bij de fabrikant. Met teleurstellend resultaat. Antwoord van de fabrikant:

Let op: wanneer je belt via KPN dan kun je geen gebruik maken van de nummerherkenning en -blokkering. De Swissvoice 2355 werkt via FSK en ondersteunt geen DTMF.

Met een ARTECH EX710 FSK-DTMF converter gaat de nummerherkenning wel werken, dit is net bevestigd door de fabrikant, alleen kan nog de verkoper noch de fabrikant mij hieraan helpen. De converter moet ik zelf gaan kopen of het toestel terugsturen. Op dit moment heb ik nog geen beslissing genomen wat ik ga doen 🙂

Dus @GeSp; ik wil je graag hartelijk bedanken voor het meedenken.