Skip to main content

Na het aansluiten op de glasvezelkabel is de bij mij geen vaste telefoon uit de lucht mensen die bellen krijgen een gesprekstoon te horen. 

Na enkele autom. of robot gesprekken , krijg je eindelijk iemand van de klantenservice , die een verhaaltje voorleest en verder geen enig benul van zaken heeft.

Het probleem bij mij is de doos in de muur en niet het modem, je krijgt zoiets niet uitgelegd en als de monteur komt kost dit min. 60,- 

Een jaar geleden is de monteur geweest voor de aansluiting via dit kastje en dit jaar is er weer een monteur geweest voor de aansluiting op glasvezel en het modem (verplaatsen) dus is het hier waarschijnlijk wat mis gegaan.

Je zou zeggen een kleine moeite om het ontstane probleem even op te lossen, maar nee en echte service is bij KPN niet aan de orde , ook niet als je al 50 jaar klant bent.

Dus heb ik het vaste toestel maar uit het pakket laten verwijderen, triest maar misschien is dit uiteindelijk wel wat de KPN liefste heeft.

O ja, de medewerker wist zijn naam ook niet meer , Dennis was ook goed. 30-11 tijd.13,15

Wat een zooitje

Dus heb ik het vaste toestel maar uit het pakket laten verwijderen,

Kennelijk heb je geen problemen met de andere services m.b.t. je glasvezel verbinding,
zijnde in ieder geval internet en misschien er ook nog TV bij?

Als je wel gewoon een goede internet connectie hebt, is de aansluiting in dat geval prima in orde.
Er hoeft dan in het geheel geen monteur langs te komen.

Dan zit het voor wat betreft telefoon in mogelijk een verkeerde instelling in de modem/router zelf. Of achterliggend in het systeem bij KPN staan er dingen niet goed.

Als je een reset uitvoert van de modem/router, worden telefoon SIP gegevens opnieuw in de modem/router geladen.  Dat is het eerste om te proberen.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Welkom op het KPN Forum @Lukas S en bedankt voor het delen van jouw ervaring.
Heel jammer om te lezen dat jij hierom jouw vaste nummer opgezegd hebt. We hebben het liefste dat je naar tevredenheid en zorgeloos gebruik kunt maken van jouw diensten (ik zou eigenlijk ook geen reden kunnen verzinnen waarom wij dat anders zouden zien… :thinking:).
 

Het probleem bij mij is de doos in de muur en niet het modem, je krijgt zoiets niet uitgelegd en als de monteur komt kost dit min. 60,- 

Een jaar geleden is de monteur geweest voor de aansluiting via dit kastje en dit jaar is er weer een monteur geweest voor de aansluiting op glasvezel en het modem (verplaatsen) dus is het hier waarschijnlijk wat mis gegaan.

Om erachter te komen waar het probleem ligt, is het zaak om dingen uit te sluiten. Bijvoorbeeld door het modem te herstarten en/of resetten (zie de tip van Babylonia), kabels te controleren en/of testen of je de problemen ook ervaart met een ander vast telefoontoestel. Op afstand kunnen wij ook een aantal controles uitvoeren. Als er dan nog geen oplossing voor het probleem gevonden is, dan kan er een monteur ingezet worden en daar kunnen mogelijk kosten aan verbonden zitten. 

  • Ligt de oorzaak van de storing bij KPN? Dan zijn de kosten natuurlijk voor ons. Je betaalt dan niets voor deze afspraak.
  • Ligt de oorzaak niet bij KPN, maar bij je eigen apparaten of bekabeling? Dan betaal je voor de eerste 45 minuten van de afspraak € 60,00. Daarna € 15,00 per 15 minuten.

Wil je kosten voorkomen, is het belangrijk dat je uitgesloten hebt dat het probleem in jouw apparatuur/ bekabeling zit. 

 

Je zou zeggen een kleine moeite om het ontstane probleem even op te lossen, maar nee en echte service is bij KPN niet aan de orde , ook niet als je al 50 jaar klant bent.

Jammer dat je dit zo ervaart! We doen graag ons uiterste best binnen de mogelijkheden die we hebben! Mocht je het vaste nummer op een later moment weer activeren en het werkt nog steeds niet, dan horen/ lezen wij het graag van je!