Skip to main content
Vraag

Onnodig betaald voor onbeperkt bellen naar 80 landen

• August 14, 2026
  • 13 reacties
  • 173 keer bekeken

Zojuist naar aanleiding van het aanvragen van een nieuw KPN kastje van alles doorgenomen en erachter gekomen dat bij mijn bejaarde moeder onbeperkt bellen naar 80 landen aanstaat, ze belt in Nederland al amper, maar naar het buitenland al helemaal nooit, ze heeft ook niemand in het buitenland wonen. Ik heb daar een medewerker over gesproken en die heeft dit uitgezet, echter vind ik het verschrikkelijk zielig dat ze daar al die tijd zoveel geld voor heeft moeten betalen terwijl er ook aantoonbaar nooit gebruik van is gemaakt, wat kan ik nu doen ?

13 reacties

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Je daar niet meer druk om maken en vergeten 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2026

Betalen ze je voor deze reactie ?

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 14, 2026

Misschien een beetje flauw maar ik ben bang dat kpn daar niet mee gaat doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2026

Iedere maand de factuur checken is evident. Hier is ook een groot deel eigen verantwoordelijkheid. Dit is ooit zelf aangevraagd; het zit niet standaard in het abonnement.

Je kunt hooguit 3 maanden vergoed krijgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2026

Mijn moeder kan net de tv aanzetten vandaar dat ik zeker weet dat sinds mijn vader overleden is mijn moeder helemaal niets aangevraagd kan hebben. Ik ben dus op zoek naar hoe dit heeft kunnen gebeuren, telefonisch benaderd ? of is dit destijds stilzwijgend geactiveerd bij een contractverlenging ? Ik krijg er een hele nare smaak van als dit de reactie van KPN zelf gaat zijn naar een bejaarde vrouw die al 56 jaar klant is bij KPN, maar goed we gaan het meemaken.

Mocht de volgende opmerking zijn waarom ik dat niet eerder nagekeken heb dan kan ik u vertellen dat ik reageer op alle veranderingen die mijn moeder aangeeft, maar geen tijd heb om haar administratie ook nog eens vooraf onder de loep te nemen aangezien ik een restaurant heb, 2 kinderen en alle ziekenhuis- en oogziekenhuis afspraken van mijn moeder begeleid

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 14, 2026

Op het forum helpen klanten elkaar en is eigenlijk niet zo geschikt voor het onderwerp. De antwoorden zijn dus niet van een medewerker van kpn. U hoeft zich al helemaal niet te verontschuldigen. Het is niet aannemelijk dat kpn dit gaat terugbetalen. De verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij de klant.  U kunt een poging wagen via dit formulier. Nee heeft u en ja kunt u krijgen. Daarna zou ik het laten rusten. Soms gaan dingen anders dan verwacht.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 14, 2026

Het hoe ga je niet meer achter komen. Mogelijk was het bij leven van je vader al.

Mogelijk hadden ze Alles-in-1 Premium afgesloten waar het standaard in zat.

Pas sinds kort kan het er apart uit zonder het hele abonnement aan te passen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2026

Dank u allemaal in ieder geval voor de informatie.

Prettig weekend

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 15, 2026

Er zijn honderdduizenden abonnees bij KPN die meer betalen dan nodig is. Dat is eigenlijk ook wel het verdienmodel van KPN. De KPN-medewerkers hebben hier regelmatig geschreven dat de inhoud van jouw abonnement jouw verantwoording is en dat KPN daar verder geen zorgplicht over heeft. Je moet zelf maandelijks jouw factuur checken en zelf bepalen of jouw abonnement bij jou past. In de praktijk werkt dat natuurlijk niet zo. 

Maar dat geldt voor veel meer sectoren: Hoeveel Nederlanders betalen voor verzekeringen die ze helemaal niet nodig hebben? En wat dacht je van de energiecontracten? Ga dat maar eens allemaal uitpluizen, een groot gedeelte van de bevolking kan dat niet en/of heeft daar geen zin in om daar tijd aan te besteden. 

• August 15, 2026

[..]  onbeperkt bellen naar 80 landen aanstaat,[..]

Voor mijn idee, wat voor bedrag is dat ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 15, 2026

[..]  onbeperkt bellen naar 80 landen aanstaat,[..]

Voor mijn idee, wat voor bedrag is dat ?

Mogelijk 18,50 per maand voor Bellen onbeperkt altijd naast internet.

https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/3zzRqSAStE6iAex0z4d3oa/9636e9c5c72efb78824cd7dc24e80ce4/KPN_V__Pakketten_Internet_TV_Basis_en_TV_4K_v3.1.pdf

Maar het kan ook 52,99 zijn per maand als ze nog zo’n heel oud telefoonabonnement Belvrij Altijd heeft.  https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/5vRgu6DjhMdKQB8Os5RzZa/d4b0338c54ebc976caf28e6e8bdf3ba6/KPN_V_BelVrij_v1.0_Online.pdf

Je kunt via deze links meteen zien hoe ongelooflijk veel abonnementsoorten er bestaan bij KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2026

Het gaat om 18,50 per maand

En Noordzee dank u voor uw bericht, indien geen redelijke reactie vanuit KPN ga ik maar eens een verzekering inzetten waar ik al 30 jaar voor betaal maar nog nooit gebruik van heb gemaakt 😳

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 15, 2026

een verzekering inzetten waar ik al 30 jaar voor betaal maar nog nooit gebruik van heb gemaakt

Verzekering is een goede begin. Ik betaal al 30 jaar voor zorgverzekering meer 100€/maand inflatiegecorrigeerd maar nog nooit gebruik ervan gemaakt.