Skip to main content
Vraag

Ons vaste nummer werkt niet, error in webinterface

• June 24, 2026
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Heb op het modem zelf gecontroleerd naar de status van de vaste lijn.

Daar kom ik deze instellingen tegen.

Waar nu “Error” staat, stond eerder "Disabled".

De test gaat goed. Toestel gaat over met een inkomend gesprek.

Bellen naar het toestel vanaf mobiel geeft op mijn mobiel de melding "Mobiel netwerk niet beschikbaar. Maak verbinding met draadloos netwerk om te bellen".

3 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Aanvullingen.

Volgens de controle met KPN middeltjes geeft een goed werkende verbinding. Inclusief de koppeling met Experia box.

Rekening is gewoon betaald.

Vaste nummer staat ook iedere maand op de factuur.

=> De aansluiting is dus ook gewoon onderdeel van ons contract met KPN.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2026

Heb je het modem als een keer teruggezet naar fabrieksinstellingen dmv het resetknopje?

Erwin van KPN
Moderator

Hoi  ​@paper2d 

Bedankt voor de aanvullende informatie. Goed om te lezen dat de verbinding zelf in orde lijkt en dat de vaste telefonie gewoon onderdeel is van je abonnement.

Mag ik vragen of dit probleem pas recent is ontstaan? En werkte de vaste telefonie hiervoor altijd probleemloos? Dat kan helpen om de oorzaak wat beter in kaart te brengen.

Ik zou in ieder geval adviseren om het modem een harde reset te geven met het resetknopje aan de achterkant (ongeveer 10 seconden ingedrukt houden totdat de lampjes reageren). Tijdens een harde reset worden alle instellingen gewist en haalt het modem de volledige configuratie en telefoniegegevens opnieuw op vanaf de KPN-servers. Mocht er ergens iets niet goed zijn ingeladen, dan wordt dat hiermee vaak hersteld.

Laat daarna even weten of de telefonie weer normaal werkt of dat je nog steeds dezelfde melding krijgt. Dan kijken we graag met je mee naar de volgende stap.