Skip to main content
Beantwoord

Oude bakeliet telefoon aangeschaft maar geen beltoon en verbinding niet geregistreerd

• December 24, 2025
  • 10 reacties
  • 122 keer bekeken

ik heb een oude bakeliet telefoon gekocht die goed werkte en is omgebouwd

nu krijg ik geen beltoon

als ik een nummer bel 06 dan krijg ik op gsm ook geen beltoon en ook niet dat er gebeld is

help

Beste antwoord door JanD

Beste ​@brammetje9665 welk type telefoon, plaats eens een foto.

Wat bedoel je met beltoon, dat je geen bel hoort als er naar dat toestel gebeld wordt?

Onderstaand aansluitschema varkenssnuit:

Als er een gele draad aangesloten is op het EB punt, deze dan verplaatsen naar B en dan kun je de bel ook horen gaan.

Zonder technische aanpassingen kun je dus wel gebeld worden maar niet meer zelf bellen.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Antwoord
  • December 24, 2025

Beste ​@brammetje9665 welk type telefoon, plaats eens een foto.

Wat bedoel je met beltoon, dat je geen bel hoort als er naar dat toestel gebeld wordt?

Onderstaand aansluitschema varkenssnuit:

Als er een gele draad aangesloten is op het EB punt, deze dan verplaatsen naar B en dan kun je de bel ook horen gaan.

Zonder technische aanpassingen kun je dus wel gebeld worden maar niet meer zelf bellen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

het is een telefoon uit 1960 omgebouwd dat alles werkt

zit aangesloten op modem

heb nu wel dat als je naar gsm belt hoor je de beltoon van gsm en gemiste oproep

dus alleen de bel gaat niet over

JanD
Superuser
  • December 24, 2025

Beste ​@brammetje9665 , nogmaals,  plaats eens een foto van de telefoon en welke bel gaat niet over?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 24, 2025

Tja. Die hoort in de vitrinekast. 

Ik heb modernere toestellen,  circa 20+ jaar oud, die er niet op werken. Simpelweg omdat alleen al de gebruikte spanning een stuk lager is dan op een analoge lijn. Die toestellen, waar onder een Genève 12, werken gewoon niet. 

En zit de toongenerator aan de draaischijf gekoppeld dan is het ook een probleem. De tijd tussen de tonen moet wel binnen de 1,7 seconden. De teruglooptijd van de cijfers vanaf 5 is al langer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

de bel die er in zit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 24, 2025

Zet in de stekker van de telefoon het draadje wat nu onder EB zit bij de B erbij. Dan zou de bel wel moeten werken. Al denk ik dat de bespanning gewoon onvoldoende is. Hij heeft ongeveer 90 volt wisselspanning nodig. Een modem levert tegenwoordig 60 volt ~ .

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

hij gaat met een adopter naar de modem

JanD
Superuser
  • December 24, 2025

Moet kunnen werken , ik heb de witte versie en een T65 en de bel werkt gewoon op de V10.

@brammetje9665 en ​@PeterG 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2025

dit is toch de v14 modem of niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 25, 2025

hij doet het

iedreen bedankt voor het meedenken