Skip to main content

Aanmelding/registratie telefoonnummers is sinds enkele dagen verbroken. Opnieuw aanmelden lukt niet meer. Logboek in Fritzbox geeft deze melding: Aanmelding van het internetnummer +31xxxxxxxxxx is niet geslaagd. Oorzaak: remote site antwoordt niet. Time-out. Heb het Voip wachtwoord ook al aangepast via de KPN servicetool. Mail ontvangen dat deze is aangepast. Daarna nogmaals geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet om aan te melden. Alle aanmeld gegevens zijn juist overgenomen van de KPN servicetool. KPN klantenservice geeft aan dat de Fritzbox instellingen niet juist zijn, maar heb sterk het vermoeden dat het probleem bij KPN ligt en niet aan de instellingen. Wie kan me helpen/tips? Alvast bedankt!

Log even in op je Modem, ga vervolgens links in het menu naar: Internet - Toegangsgegevens  Tabblad Aanbiedersdiensten.

Controleer hier even of “ Automatische configuratie door de internetaanbieder toestaan” aangevinkt staat. Is dit niet het geval, zet het vinkje aan en herstart je modem even.

Deze stond aangevinkt.

Modem al eens opnieuw opgestart?

@Speedmaster Heb al meerdere malen opnieuw opgestart, probleem helaas nog niet verholpen.

Ik ben er geen voorstander van maar een complete reset van de Fritz!box een optie…?

Hoi ​@Geert123, welkom op onze community! Ik heb hier niet een kant en klare oplossing voor. Had je de reset al geprobeerd? Als je een XS4all abonnement hebt zou je onze klantenservice hierover ook kunnen bellen voor advies op 0800-0402

@Geert123 , mocht je een complete reset uitvoeren, dan kan je altijd eerst een backup maken. Zo weet je zeker dat je de instellingen achteraf weer kan terugzetten.

@Thomas van KPN ​@Speedmaster ​@XS4-Arjan Heb naar mijn idee alle mogelijke opties geprobeerd (Fritzbox reset, wachtwoord SIP aangepast via servicetool, instellingen nagelopen). Na contact met de klantenservice van KPN toch maar de Box 12 er aangehangen voor betere support (heb al jaren een eigen Fritzbox). Box 12 kan onze telefoonnummers ook niet registeren. Er staat Line not registered en authentication error/no response. Op advies van klantenservice Box 12 gereset. Heb zelf de telefoonstekker omgestoken van poort 1 naar 2 en vice versa. Telefoonnummers kunnen nog steeds niet worden aangemeld/geregisteerd. Morgen komt een monteur van KPN. Ben benieuwd waar het probleem ligt?

Als je alles al hebt geprobeerd, dan ben ik ook benieuwd naar wat de monteur zegt.

Kan je dat tzt hier nog posten? Alvast thnx!

@XS4-Arjan Monteur KPN is langs geweest. Na vervangen NT kastje (10 jaar oud) en Box 12 worden de telefoonlijnen nog steeds niet geregistreerd/aangemeld. Monteur heeft gebeld met support en deze hebben de telefoonnummers verwijderd en opnieuw toegevoegd. Na enige tijd werden de telefoonnummers weer aangemeld. Daarna mijn Fritzbox er weer aan gehangen en de telefoonnummers opnieuw toegevoegd. Nu werden deze ook weer aangemeld en is het probleem verholpen. Probleem lag dus bij KPN zelf en niet aan mijn instellingen van de Fritzbox.  

Reageer