Skip to main content
Vraag

SIP tool werkt niet na verhuizing

  • 15 September 2024
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik maak gebruik van een eigen router (ER-X) icm een Gigaset N300A voor telefonie. Config gebaseerd op het werk van @wjb. We zijn onlangs verhuisd.

Oude adres: glasvezel → glasvezelmodem → ERX

Nieuwe adres: bonded VDSL → Zyxel VMG4005-B50A → ERX. Werkt super.

De eerste 2 dagen werkte alles naar behoren. Daarna is vermoedelijk de oude verbinding stopgezet en konden we niet meer bellen. Beide telefoonnummers geven ‘Registration Failed’ aan in de N300A.

Daarop sloot ik de geleverde Experiabox V10 aan om mijn SIP-gegevens op te vragen met de welbekende tool (kpn.com/sip). Daar loop ik vast. Na inloggen op de tool krijg ik de volgende melding:

Experiabox terug naar fabrieksinstellingen haalt niets uit. Geen VPN, cookies gewist, geen andere apparaten op netwerk. Verschillende browsers geprobeerd. Zeker het juiste KPN account.

Op de Experiabox registreren de telefoonnummers wel en werken ze naar behoren. Na anderhalf uur bellen met 4 verschillende KPN-afdelingen ben ik nog geen steek verder. ‘Dat ondersteunen we niet / U moet dan Service Plus afsluiten / de service tool werkt niet meer na Experia v9’, etc.

Hoe kom ik aan mijn SIP-gegevens? Of moet ik op zoek naar een andere VoIP-provider?

Ik denk dat we hier te maken hebben met een administratieve dwaling en dat jouw verhuizing nog niet goed doorgekomen is in alle systemen van KPN. (SIP Servicetool)

Ik hoop dat een moderator van KPN hier eens in wil duiken.

Het is ook belachelijk dat je hier service plus voor nodig zou moeten hebben, KPN is wettelijk verplicht om jou hierin te ondersteunen door het issue op te lossen dat jij de KPN Servicetools niet kunt gebruiken op jouw nieuwe aansluiting.


Hallo @vollebatterij , probeer het eens via onderstaande link

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Zorg wel dat je via MijnKPN wel eerst ingelogd bent.

Ik kreeg mijn SIP-gegevens via genoemde link gewoon te zien.

Via jouw link www.kpn.com/sip kreeg ik ook mijn SIP-gegevens te zien.

Ik heb wel glasvezel, dat is misschien anders.

Succes.

 

 

 


Ik kreeg mijn SIP-gegevens via genoemde link gewoon te zien.

Maar je krijgt het SIP wachtwoord uiteraard niet te zien, die kan je enkel opnieuw instellen als je hem vergeten bent.


Ik kreeg mijn SIP-gegevens via genoemde link gewoon te zien.

Maar je krijgt het SIP wachtwoord uiteraard niet te zien, die kan je enkel opnieuw instellen als je hem vergeten bent.

Dat klopt @wjb , onderaan een tabje met 'wachtwoord instellen’ .

 


@JanD Jouw linkje geeft helaas hetzelfde resultaat.

 

Het is ook belachelijk dat je hier service plus voor nodig zou moeten hebben, KPN is wettelijk verplicht om jou hierin te ondersteunen door het issue op te lossen dat jij de KPN Servicetool's niet kunt gebruiken op jouw nieuwe aansluiting.

Daar kreeg ik de betreffende medewerkers helaas niet van overtuigd ;)

 

Ik denk dat we hier te maken hebben met een administratieve dwaling en dat jouw verhuizing nog niet goed doorgekomen is in alle systemen van KPN.

@wjb ik vermoed dat je gelijk hebt. Ik wacht rustig af.


Hallo @vollebatterij, hier gaat zo lijkt het inderdaad iets administratiefs niet goed. Naar aanleiding van dit topic ga ik mensen intern aan het werk zetten. 


Reageer