Skip to main content

Telefoonlampje op modem is uit en ik kan niet bellen

• April 13, 2026
  • 8 reacties
  • 20 keer bekeken

Het telefoonlampje van mijn modem doet het niet, ook niet na herhaalde herstart en sindsdien kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik heb zo’n zwart moden met 5 (groene) lampjes waar er nu maar 4 van branden.

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

8 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Het telefoonlampje van mijn modem doet het niet, ook niet na herhaalde herstart en sindsdien kan ik niet bellen of gebeld worden. Ik heb zo’n zwart moden met 5 (groene) lampjes waar er nu maar 4 van branden. De laatste is dat met het telefoonlogootje, de enige die dus NIET brandt

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 13, 2026

Beste ​@11257 wil je s.v.p. een eigen topic voor je vraag maken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Mijn vaste lijn doet het niet, dus heeft niet te maken met 2G….

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 13, 2026

Beste ​@11257 je breekt in in het topic van iemand anders de een vraag over mobiel heeft.

Jij hebt een vraag over je vaste aansluiting.

Om geen verwarring te geven van aan wie hoe te antwoorden nogmaals de vraag een eigen topic te starten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2026

Beste Jan,

Ik heb geen flauw idee hoe ik dat doe, dus laat maar. De helpdesk wil me helpen, maar dat kan alleen via de telefoon en da's knap als juist die niet werkt en dus verwijzen ze me hierheen…. Maar laat maar even zitten, dan vraag ik wel iemand in de buurt met een beetje meer verstand dan ik ;-).

Bedankt forum!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2026

Nee. Maar waarom plaats je het dan in een afgerond topic in de sectie MOBIEL?????  ​@11257 .

Maak een nieuwe vraag aan in de sectie “vast bellen”.

De helpdesk wil me helpen, maar dat kan alleen via de telefoon en da's knap als juist die niet werkt 

Altijd met je mobiel bellen naar de klantenservice bij problemen met de vaste diensten. Vanuit KS wordt altijd een reset van het modem gedaan en dan zou sowieso de verbinding wegvallen.

In de jaren '60 tot '90, toen er nog geen mobiel of internet was, belden we de PTT bij buren als onze telefoon het niet deed. Of met grotere storing, hele straat, ging je naar het postkantoor.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 13, 2026

Ik zie dat de moderators hier inmiddels een ‘eigen topic’ van gemaakt hebben in de juiste sectie ​@11257 .

Heb je, om te beginnen, al eens het modem herstart? Maak 'm daarvoor 2 minuten stroomloos.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@11257. Welkom op de community! Dat is natuurlijk erg vervelend, zeker als je daardoor niet meer kunt bellen of gebeld worden. Heb je onze Servicetool al gebruikt om dit probleem te verhelpen? Die kan automatisch een aantal checks uitvoeren en vaak ook direct een oplossing bieden.

Laat je even weten wat daaruit komt?