Skip to main content
Vraag

Vast bellen van ouders werkt na verhuizing niet meer

• December 4, 2025
  • 7 reacties
  • 43 keer bekeken

Mijn ouders (75+) zijn binnen het dorp verhuisd met het hele pakket, modem afgekoppeld en opnieuw aangesloten. 

Nu is er afgelopen week al een monteur moeten komen omdat er niets werkte, tot frustratie van mijn ouders. We hadden alles op het witte kastje aangesloten maar dat moest blijkbaar niet. Inmiddels wel weer tv en internet. Maar de vaste telefoon doet het niet. Super vervelend dat de monteur dit niet gecheckt heeft, aangezien mijn ouders hier niets van snappen. Alle kabels zitten goed aangesloten, eerste telefoon met lader staat in de meterkast. Andere telefoon in de woonkamer. 

Bij poging tot bellen of gebeld worden blijven we een in gesprek toon horen. 

Modem is al meerdere keren gereset. Kan het aan de rj11 kabel liggen? Kunnen we zelf nog dingen proberen voordat er weer een monteur moet komen? 

7 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 4, 2025

Branden op de voorkant van het modem alle lampjes? Ook onder het telefoontje rechts?

En zo ja, als u uw ouders belt gast het lampje van de telefoon knipperen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Hi ​@lizzie1981 ,

Brandt het 'Phone' lampje op de Box 12?

@Ik_Combineer was me net voor ;)

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Nee het lampje brand niet... dat is het enige lampje wat niet brand op de voorkant 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

@lizzie1981 Ah oke. Je kunt dan het beste de klantenservice (0800-0402) bellen. Laat je de afloop weten?🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 4, 2025

Dan ligt het niet aan de bekabeling tussen het modem en de telefoon.

Heb je al eens geprobeerd het modem te resetten? Meestal pakt hij dan binnen een minuut of 15 de telefonie op.

Resetten doe je door met een paperclip 15 seconde in het gaatje te prikken naast de power knop.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 4, 2025

Gaan we morgen proberen,  bedankt! Ik laat weten of het gelukt is.