Omdat wij eindelijk glasvezel hebben ipv een heel trage adsl, wil ik ook TV via KPN (nu via schotel). Daarom stap ik over van KPN1 naar KPN Klein Zakelijk. Tot mijn verbazing kan ik nu mijnĀ VOIP telefoons niet meer gebruiken, ik moet opeens andere VOIP telefoons die analoog zijn. Omdat wij met een bedrijf aan huis twee nummers hebben (privĆ© en zakelijk), moet ik nu ook twee basisstations. Wij hebben nu drie toestellen, die alledrie beide nummers kunnen afhandelen. Dat kan dus bij Klein Zakelijk niet, ik moet 2 basisstations en 6 toestellen om hetzelfde te bereiken.Ā
Ik heb mijn huidige Yealink basisstation WD60 nu aangesloten op het nieuwe glasvezelmodem in de lan-poort, en dat blijkt gewoon te werken. Dus technisch is het gewoon mogelijk. Volgens KPN werkt het niet meer als mijn KPN1 lijn afgesloten wordt (terwijl ik deze lijn helemaal niet meer gebruik).Ā
Kan dit niet anders? Het werkt nu gewoon via de nieuwe glasvezellijn, dus daar moet toch een oplossing voor zijn? Want twee basisstations en voor elke lijn op elke plek tweeĀ Ā telefoons naast elkaar neerzetten is belachelijk.Ā