Skip to main content

Omdat wij eindelijk glasvezel hebben ipv een heel trage adsl, wil ik ook TV via KPN (nu via schotel). Daarom stap ik over van KPN1 naar KPN Klein Zakelijk. Tot mijn verbazing kan ik nu mijnĀ  VOIP telefoons niet meer gebruiken, ik moet opeens andere VOIP telefoons die analoog zijn. Omdat wij met een bedrijf aan huis twee nummers hebben (privĆ© en zakelijk), moet ik nu ook twee basisstations. Wij hebben nu drie toestellen, die alledrie beide nummers kunnen afhandelen. Dat kan dus bij Klein Zakelijk niet, ik moet 2 basisstations en 6 toestellen om hetzelfde te bereiken.Ā 

Ik heb mijn huidige Yealink basisstation WD60 nu aangesloten op het nieuwe glasvezelmodem in de lan-poort, en dat blijkt gewoon te werken. Dus technisch is het gewoon mogelijk. Volgens KPN werkt het niet meer als mijn KPN1 lijn afgesloten wordt (terwijl ik deze lijn helemaal niet meer gebruik).Ā 

Kan dit niet anders? Het werkt nu gewoon via de nieuwe glasvezellijn, dus daar moet toch een oplossing voor zijn? Want twee basisstations en voor elke lijn op elke plek tweeĀ Ā telefoons naast elkaar neerzetten is belachelijk.Ā 

Hoi. Welkom.Ā 

Het klopt. Klein zakelijk wordt via de consumenten tak aangeboden. Daarin is het technisch niet mogelijkĀ  het telefoonnummer middels voip te gebruiken. Alleen via de analoge poortjes. 1 nummer op beide poortjes kan ook niet.Ā 

Het is te omzeilen door het nummerĀ ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ookĀ onder te brengen bij een voip- provider als cheapconnect. Hier kan @wjbĀ meer over vertellen.Ā 

Bij de groot zakelijke tak is het andersom. Daar kan het alleen via voip. Overigens kan bij KPN EEN ook interactieve tv.Ā 


Klein zakelijk wordt via de consumenten tak aangeboden.Ā Daarin is het technisch niet mogelijkĀ  het telefoonnummer middels voip te gebruiken. Alleen via de analoge poortjes. 1 nummer op beide poortjes kan ook niet.Ā 

Ook bij consumentenaansluitingen is het prima mogelijk om VoIP toestellen te gebruiken. Het is echter zo dat er per VoIP nummer maar Ć©Ć©n toestel actief kan zijn.

Nu heb ik als VoIP toestel een Gigaset N300A IP en daarop kan je tot zes VoIP nummers activeren en vele handsets aansluiten waarbij je per handset kunt aangeven met welke VoIP nummers deze gekoppeld moeten zijn.

Voorwaarde is dat de SIP functionaliteit op de Experia/KPN Box uitgezet wordt en dat is alleen met de V12 mogelijk.


Ook bij consumentenaansluitingen is het prima mogelijk om VoIP toestellen te gebruiken. Het is echter zo dat er per VoIP nummer maar Ć©Ć©n toestel actief kan zijn.

Hoi, @wjb . Het is bij een consumentenaansluiting toch zo dat als heb nummer bij kpn is je het allƩƩn via de phone poortjes werkt tenzij je dus de Box12 hebt.

Met andere Experiaboxen kan het toch alleen als je het nummer elders (ook) onderbrengt?


Omdat wij eindelijk glasvezel hebben ipv een heel trage adsl, wil ik ook TV via KPN (nu via schotel). Daarom stap ik over van KPN1 naar KPN Klein Zakelijk.

Waarom? Kunt u bij KPN EEN geen tv afnemen?Ā 

Voip van iemand anders dan KPN kan gewoon. Als u telefoon van KPN afneemt, en u wilt uw eigen voip toestel gebruiken, dan kan dat ook als u de KPN Box heeft. Daarop kunt u de telefoon functie namelijk uitzetten in de webinterface.Ā 

U kunt echter maar 1 voip verbinding maken naar KPN. Daarom in het ook noodzakelijk om de telefoon functie op de KPN Box uit te zetten. Dan kunt uĀ 1 toestel via voip verbinden.Ā 


PeterG schreef:

Het is bij een consumentenaansluiting toch zo dat als heb nummer bij kpn is je het allƩƩn via de phone poortjes werkt tenzij je dus de Box12 hebt.

Vandaar dat

Voorwaarde is dat de SIP functionaliteit op de Experia/KPN Box uitgezet wordt en dat is alleen met de V12 mogelijk.

Ā 

En dan kan je dus gewoon jouw KPN telefoonnummer op een VoIP toestel configureren.

Ā 


Ā 

En dan kan je dus gewoon jouw KPN telefoonnummer op een VoIP toestel configureren.

Op 1 voip toestel ... niet op 3 ... toch?


Ā 

En dan kan je dus gewoon jouw KPN telefoonnummer op een VoIP toestel configureren.

Op 1 voip toestel ... niet op 3 ... toch?

Zie mijn eerdere bericht.


Omdat wij eindelijk glasvezel hebben ipv een heel trage adsl, wil ik ook TV via KPN (nu via schotel). Daarom stap ik over van KPN1 naar KPN Klein Zakelijk.

Waarom? Kunt u bij KPN EEN geen tv afnemen?Ā 

Voip van iemand anders dan KPN kan gewoon. Als u telefoon van KPN afneemt, en u wilt uw eigen voip toestel gebruiken, dan kan dat ook als u de KPN Box heeft. Daarop kunt u de telefoon functie namelijk uitzetten in de webinterface.Ā 

U kunt echter maar 1 voip verbinding maken naar KPN. Daarom in het ook noodzakelijk om de telefoon functie op de KPN Box uit te zetten. Dan kunt uĀ 1 toestel via voip verbinden.Ā 

Klopt. Alleen een heel beperkt pakket, en tv gericht op een intern tv kanaal voor een bedrijf


Hoi @robejoĀ welkom! Heeft dit je vragen beantwoord?
Had je ook al eens gekeken op ons zakelijke forum?Ā 

Ā 


Omdat wij met een bedrijf aan huis twee nummers hebben (privĆ© en zakelijk), moet ik nu ook twee basisstations. Wij hebben nu drie toestellen, die alledrie beide nummers kunnen afhandelen. Dat kan dus bij Klein Zakelijk niet, ik moet 2 basisstations en 6 toestellen om hetzelfde te bereiken.Ā 

Ik heb mijn huidige Yealink basisstation WD60 nu aangesloten op het nieuwe glasvezelmodem in de lan-poort, en dat blijkt gewoon te werken.

Als je een Box12 van KPN gebruikt kun je de VOIP functie op het modem zelf daarvan uitzetten.
Heb je daarmee niets met de analoge telefoonpoortjes van de Box 12 meer van doen.

Van beide telefoon nummers zet je de VOIP SIP gegevens in de Yealink W60 basisstation,
wat per nummer als Ć©Ć©n aangemeld VOIP apparaat geldt.

Met een Yealink WD60 basisstation kun je tot maximaal 8 stuks DECT telefoon handsets gebruiken. Voor de 2 KPN nummers die je hebt.

Ik ga er dan wel even vanuit dat de VOIP KPN tool om eigen wachtoorden in te stellen, ook voor 2 nummers is in te geven. (Ik heb zelf maar Ć©Ć©n KPN VOIP nummer actief + VOIP accounts bij CheapConnectĀ  -Ā  VoipBusterĀ  -Ā  PowerVoip).