Skip to main content

Ik heb een experia V10 box. 

Nu ben ik recent van koper overgegaan naar glasvezel en alles leek in eerste instantie uitstekend te werken. 

Helaas heb ik op moment van overgaan de vaste lijn niet gecontroleerd. 

Nu doet de TV en Internet het goed maar de vaste lijn , Gigaset, het niet meer.

Daarnaast blijkt mijn outlook mail (van KPN, planet.nl) wel mail binnen te krijgen maar niet te verzenden.

Wie herkent dit probleem na overgaan van koper naar glasvezel?

En nog belangrijker 🙂 wie heeft de oplossing?

 

Ik heb de klantenservice gebeld en op afstand konden zij niets voor mij doen. 

WEL konden zij een monteur sturen die ik zelf zou moeten BETALEN.

Klantvriendelijkheid ten top :( 

 

Heb je het modem al gereset?


Voor storingen kun je 24/7 KPN bellen 0800 0402, dus een niet werkende telefoondienst kan men nu ook oplossen. @jansbbw 

Om mail te kunnen versturen met een eigen mailprogramma moet authenticatie c,q. Verificatie aan staan bij de mailinstellingen.

 

 


@jansbbw , heb je na de overstap naar glasvezel het modem al een keer uit / aan gezet?

Heb je het modem al gereset?

Dat is als eerste stap wat rigoureus, dan moet je alles op opnieuw instellen. Even ± 30 seconden uitzetten is een goed begin. Aanzetten en dan meldt het modem zich hopelijk beter aan.


Wel deze stappen gedaan?

Modem uit zetten

Kabeltje uit de dsl poort, niet erin laten 

dan kabel vanaf NT in wan

Dan modem weer aan 

Een mail programma gebruik ik al 17 jaar niet meer. Sinds inbellen is afgeschaft met adsl.

Hier via browser http://webmail.kpnmail.nl.

Daar kan ik je derhalve niet mee helpen. 


@PeterG  Ik heb de modem uitgezet en kabeltje TN er uit gehaald en daarna  zowel in dsl gestopt als in de phone 1. 

Bij dsl poort komt er helemaal geen geluid. en hoor je ook niet dat de telefoon het nummer draait.

Bij phone 1 poort hoor je in gesprek toon en erdoorheen hoor je dat de telefoon wel het nummer draait.

Als ik met mijn mobiel naar de vaste lijn bel krijg ik gelijk een in gesprek toon. 


Misverstand, bij glasvezel de DSL poort niet gebruiken, blijft leeg, heeft geen functie.


Tja… 

Kabeltje uit de dsl poort, niet erin laten 

 

Het telefoonnummer is nog niet goed geladen. Mogelijk helpt het om het modem nogmaals even uit te zetten.


@jansbbw Welkom op het forum. 

Wat balen dat je telefonie nog niet goed werkt. Ondanks alle goede tips van de mede forumgebruikers. 

Ik controleer graag voor je of administratief alles wel juist staat. 

Zou je daarom je profiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Voor wat betreft het mailen. Heb je deze tip van @Nomen Nominandum al gebruikt? 

Voor storingen kun je 24/7 KPN bellen 0800 0402, dus een niet werkende telefoondienst kan men nu ook oplossen. @jansbbw 

Om mail te kunnen versturen met een eigen mailprogramma moet authenticatie c,q. Verificatie aan staan bij de mailinstellingen.

 

 

 


@Rutger_  ik heb mijn profiel aangevuld. 

Ik heb gebeld met 0800-0402 en de medewerkster heeft op afstand wel het een en ander volgens een keurig lijstje afgevinkt. Echter had ik het idee dat zij niet precies wist wat het probleem was. Zij gaf aan dat ik dan maar een betaalde monteur langs moest laten komen. 

Ik bedacht mij dat wij (de kpn monteur en ik) de telefoon gecontroleerd hebben en dat de huislijn het toen deed. Na die controle kwam hij er achter dat ik niet het laatste model modem had en heeft die alsnog vervangen voor de nieuwste versie. Daarna hebben wij de huislijn niet meer gecontroleerd.  

mogelijk dat daar een hiaat zit !? 

 


@Nomen Nominandum Ik had  0800-0402 gebeld maar zij kon mij niet echt verder helpen; behalve de betaalde monteur. 

Bedankt voor je tip omtrent de mail. Ik ga daar mee aan de slag; wordt vervolgd.

Eerst maar de huislijn zien te repareren :) 


@jansbbw Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb het voor je gecontroleerd en zie wel dat het telefoonnummer is toegewezen aan poort 1 van het modem. 

Ik heb een test uitgevoerd op het telefoonnummer. 

Als de telefoon nu aangesloten zit op poort 1, wat hoor je dan als je de hoorn oppakt? 


@Rutger_  dan hoor ik niets. Ook boven op de 2e lijn hoor ik niets.  Gisteren kreeg ik nog een in gesprek toon te horen.

Als ik met mijn 06- naar de huislijn bel krijg ik een ingesprektoon.   

Ik heb gisteren de huistelefoon door laten schakelen naar mijn 06 en onze dochter gaf aan dat zij naar het huisnummer had gebeld en toen kreeg ze mij aan de lijn. Ik heb verder nog geen tijd gehad om dit kort te sluiten. 

 


Ik heb zelf nog mijn vaste lijn gebeld en die werd inderdaad doorgeschakeld naar mijn 06- nummer. Zou mijn huistelefoon gigaset het nog wel doen op glasvezel? 


Zou mijn huistelefoon gigaset het nog wel doen op glasvezel?

Waarom niet? Via de phone poort is het gewoon een pstn signaal. Daar werkt een 20 jaar oude telefoon nog op. (hoelang hebben we al toonkiezen? 40 jaar?)

Ik heb een Gigaset van zeker 13 jaar oud. Die werkt ook nog. Ik gebruik 'm alleen niet. Vaste telefoon is veel te duur in gebruik. Mobiel heeft tenslotte EU bundel. Vaste nummer staat permanent naar mobiel doorgeschakeld. Na zoveel jaar belt er echter geen hond nog naar m'n vaste nummer.


@PeterG  bedankt voor de toelichting. Dan kan het daar dus ook niet aan liggen.

Vraag blijft waar het dan wel aan ligt. ??

Er komt kennelijk wel een signaal binnen bij mijn vaste lijn want hij schakelt door naar mijn mobiel.  


Doorschakelen gaat in de centrale van kpn.


@jansbbw Erg vreemd dat de huistelefoon nog niet werkt. 

Als ik de metingen uitvoer dan lijkt alles juist te staan. 

Is de Box 12 al eens helemaal gereset? Dus een harde reset? 


@Rutger_ ik heb een experiabox V10 en die heb ik op meerdere manieren gereset.

Moet ik soms een Experiobox 12 aanschaffen? 

Wat mij opvalt is dat de lampjes allemaal groen zijn behalve die bij de WAN lijn. Daar zie een groen maar ook een oranje/geel lampje branden. 

Ik heb een werkende gigaset van de buurman al ingeplugd en die doet het ook niet. bij mijn router. 

HELP 


@Rutger_  ik heb getracht de Gigaset naar fabrieksinstelling terug te brengen en weer aan te melden als handset maar dat lukt helaas ook niet.  Speelt dat nog mee of ligt het aan de router? 


@jansbbw Ik heb nogmaals een aantal zaken nagelopen. 

Het is mij niet direct duidelijk wat hier misgaat, daarom heb ik een bericht aangemaakt voor mijn collega's. 

Zij gaan uitzoeken wat hier misgaat. Ik verwacht dat er binnen 5 werkdagen terugkoppeling volgt. 

Zelf zal ik de situatie ook in de gaten houden, mocht ik eerder informatie hebben zal ik het hier zo snel mogelijk delen. 


te melden als handset maar dat lukt helaas ook niet

Handset aanmelden op Gigaset basisstation staat natuurlijk los van experia box. 


@Rutger_  Dank je wel voor je interventie. Ik had ondertussen al een sms bericht gekregen dat men ermee bezig is. :) 

 Ik weet ook niet wat er fout gaat en benieuwd waar het aan ligt.

 


@PeterG  Thanks. Ik zal hier dan geen energie meer insteken. 


@Rutger_  Het is geregeld; de huislijn doet het weer. :)

Op mijn vraag wat nu de oorzaak was vertelde hij dat de gegevens in de modem niet juist stonden. Hij heeft deze aangepast en nu kunnen we weer bellen. 

Ik heb wel mijn verbazing geuit dat het nu van 26 november (toen de monteur langs kwam) tot 28 december heeft geduurd.

Ik vraag mij af wat er gebeurd was als jij deze melding via het forum niet had opgepakt.

In elk geval: bedankt voor de interventie