Skip to main content
Beantwoord

Vaste lijn werkt niet, lampje Phone op modem knippert wel als ik word gebeld

• 30 oktober 2024
  • 14 reacties
  • 153 keer bekeken

Goed werkende (bij buren getest) en gloednieuwe gigaset A690 telefoon gaat niet over en heeft geen kiestoon. Is aangesloten op Phone 1 ingang van  Experiabox 12b. Alle 5 lampjes modem branden. Bij bellen op vaste lijn met m'n mobiel gaat "Phone" lampje op modem branden, maar telefoon doet helemaal niets. Kabeltje modem naar telefoon al vele malen gecheckt. Online helpdesk kpn gebeld. Geeft aan niks te kunnen doen. Iemand een tip?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ik denk dat je hiervoor het beste een terugbelafspraak kunt maken via onze website @Matjet, zodat er samen met je gekeken kan worden wat de beste vervolgstap is. Ik weet niet of dat een monteur is of bijvoorbeeld een nieuw modem, dat kan samen met jou bekeken worden. Op je profiel staan geen gegevens, waardoor ik niets kan zien. Telefonisch kan zoiets direct geregeld worden, via de community zijn we dan al snel dagen verder. Dat is zonde als het sneller opgelost kan worden.

Bekijk origineel

14 reacties

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 30 oktober 2024

Heb je het modem box12 b al eens 1 minuut uitgezet. Met de schakelaar. Bij mijn buren werkt het na die handeling alweer maanden. 

Enne, je hebt toch wel een vast nummer erbij genomen? À € 2,-- p/maand. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16132 reacties
  • 31 oktober 2024

Welkom op de community @Matjet. Dat is een interessante situatie. Het modem ziet wel dat er een gesprek binnenkomt, maar jouw toestel krijgt het dus niet. Het toestel zelf heb je getest en die doet het wel goed op een ander modem. Heb je jouw modem al eens opnieuw opgestart zoals Peter noemt? Dat kan vaak helpen in zo'n situatie.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 oktober 2024

Dankjewel Jasper en Peter voor jullie reactie. Ik heb het modem inderdaad opnieuw opgestart en (met een paperclip) gereset. Helaas zonder resultaat. Ik had contact met de kpn klantenservice en die sturen een nieuw kabeltje voor tussen modem en telefoon. Ik hoop dat die er morgen is en zal even laten weten of dat de oplossing is of dat ik verder moet zoeken. @PeterG inderdaad even laten checken of het nummer geactiveerd is en dat is het, groet Matthijs

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 31 oktober 2024

Goed werkende (bij buren getest)

Bij de buren ook je RJ11 kabeltje getest of die nou net niet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 31 oktober 2024

Nee, die nou net niet😐

Wifilosoof
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN Monteur
  • 43 reacties
  • 31 oktober 2024

Poortje 2 ook al geprobeerd? Andere telefoon geprobeerd? Als het phone lampje knippert betekent het dat de verbinding naar de modem goed aankomt.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16132 reacties
  • 1 november 2024

Mijn twijfel zit ook tussen dat kabeltje, en de Phone1 poort zelf op het modem. We zijn benieuwd of het met het andere kabeltje werkt, anders kan je kijken of je wel een kiestoon krijgt als je het toestel op de 2e Phone poort aansluit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 1 november 2024

Helaas, nieuwe kabel ontvangen en er in gezet maar geen resultaat. Ook poort 2 geswitched/gecheckt, maar ook dat levert niets op (KPN geeft aan dat de lijn op 1 zit en werkt). Dus nu weet ik het echt even niet meer...

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 1 november 2024

Mijn advies voor Jasper nu: monteur. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16132 reacties
  • Antwoord
  • 1 november 2024

Ik denk dat je hiervoor het beste een terugbelafspraak kunt maken via onze website @Matjet, zodat er samen met je gekeken kan worden wat de beste vervolgstap is. Ik weet niet of dat een monteur is of bijvoorbeeld een nieuw modem, dat kan samen met jou bekeken worden. Op je profiel staan geen gegevens, waardoor ik niets kan zien. Telefonisch kan zoiets direct geregeld worden, via de community zijn we dan al snel dagen verder. Dat is zonde als het sneller opgelost kan worden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 november 2024

Ik zal contact opnemen en nogmaals een terugbelafspraak maken en de nieuwe inzichten delen. Het lijkt er toch sterk op dat er iets in het modem niet goed gaat in het doorgeven van het signaal. Dank voor ieders meedenken!!!

Robin Moize
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025

Mijn buurvrouw (84jr) heeft een vergelijkbaar probleem. Haar vaste lijn is continue in gesprek, er kan geen gesprek binnenkomen en er kan ook niet niet gebeld worden. Vijf lampjes op de experia box  branden (na reset), maar het 6e lampje voor de telefoon blijft uit.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 6 maart 2025

Dit kan uitsluitend via de telefonische helpdesk behandeld worden ​@Robin Moize .

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 6 maart 2025

Na uitvoerig contact met de helpdesk waarin alles gereset etc is was het probleen nog steeds niet opgelost. Uiteindelijk werd ons een ander modem toegestuurd (precies hetzelfde model_type). Probleem was direct verholpen. Het signaal ging dus verloren door een technisch mankement in het oude modem.

Reageer