Skip to main content
Antwoord

Vermelding in telefoongids verwijderen nadat vast nummer is opgeheven?

• September 9, 2025
  • 9 reacties
  • 89 keer bekeken

Nico Derks
Nieuwkomer

Vraag waarschijnlijk voor moderator,

Ik heb geen vast nummer meer sinds mijn overstap van KPN naar Ziggo. Ik kan dus via nummervermelding.nl mijn gegevens niet meer wijzigen. 

Ik ben 25 juli overgestapt .

Ik zou graag het vaste nummer en onze namen en adressen willen verwijderen in alle papieren en digitale telefoongidsen? 

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Nico Derks als je vaste nummer niet meer bestaat verdwijnt het vanzelf uit de digitale en papieren gidsen.

https://www.mijnnummervermelding.nl/ controleert regelmatig de databases van de diverse providers die telefoonnummers aanbieden en werkt deze dan bij in hun eigen systemen die door klanten te raadplegen zijn.

Bel met je mobiel je vaste nummer maar eens, dan weet je meteen de status van dat nummer.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 9, 2025

Hallo ​@Nico Derks ,

Via https://www.mijnnummervermelding.nl/ kun je dat zelf regelen.

Nico Derks
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

het vaste nummer bestaat niet meer, dus dat werkt niet meer helaas. Bedankt

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Zou het niet handiger zijn om gebruik te maken van DigiD voor dit soort  akties ?

Want als het nummer niet meer bestaat, kom je er nooit meer bij, zoals Nico Derks terecht  opmerkt.

Nico Derks
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Bedankt Xeno ja dat is een optie. Of een contactmogelijkheid bij nummervermelding.nl?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • September 9, 2025

Nummervermelding.nl  zal dus eerst toegang via DigiD moeten implementeren, want die mogelijkheid is er bij mijn weten nu nog niet.  Zoals het nu gaat, zal er een steeds grotere  vervuiling bij die telefoonboek database ontstaan, want men komt er doorgaans pas achter, dat het nummer uit het telefoonboek gehaald moet worden, als het betreffende nummer reeds is afgesloten.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Beste ​@Nico Derks als je vaste nummer niet meer bestaat verdwijnt het vanzelf uit de digitale en papieren gidsen.

https://www.mijnnummervermelding.nl/ controleert regelmatig de databases van de diverse providers die telefoonnummers aanbieden en werkt deze dan bij in hun eigen systemen die door klanten te raadplegen zijn.

Bel met je mobiel je vaste nummer maar eens, dan weet je meteen de status van dat nummer.

Nico Derks
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 9, 2025

Beste JanD,

Bedankt voor je snelle en waardevolle reactie. Goed dat nummervermelding met bijbehorende adressen vanzelf verdwijnen. Dit lijkt me ook noodzakelijk ivm het hergebruik van het nummer door nieuwe gebruikers. Ik heb het nummer gebeld en dan krijg ik te horen “dit nummer is niet in gebruik". 

Lijkt me ook nuttige informatie om te vermelden op de website van nummervermelding.nl. 

Heel erg bedankt en vriendelijke groet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

Hoi ​@Nico Derks , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mooi om te zien dat je zoveel goede reacties op je vraag hebt mogen ontvangen, top! Inhoudelijk kan ik weinig toevoegen aan datgene wat al is gezegd en daarom heb ik het antwoord van ​@JanD hier gemarkeerd als 'best answer'. Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben, laat het ons dan vooral weer weten 😃

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 11, 2025

Graag gedaan ​@Nico Derks