Skip to main content
Beantwoord

Tweede SuperWifi geeft plots een rood lampje?

• 2 augustus 2025
  • 4 reacties
  • 27 keer bekeken

Mijn 2e super wifi punt staat onbedraad aan de voorkant op de begane grond. Mijn Modem staat aan achterzijde. Het 1e super wifi punt staat bedraad in het midden op de eerste etage. Beiden werkten prima. Super wifi punt  boven brandt groen en werkt uitstekend. Het Super wifi punt 2 voor in huis ging ineens rood branden. Alles geprobeerd om hem via het modem opnieuw aan de gang te krijgen. Knippert groen, gaat blauw knipperen, gaat dan weer groen knipperen en gaat gewoon uit. Van alles geprobeerd, volgens aanwijzingen, niets werkt, geen andere kleuren, gewoon knipperend groen, dan blauw en dan uit. Wifi punten zijn 1-1,5 jaar oud Apparaat misschien overleden? 

Beste antwoord door Hederu

Bedankt voor je bercht. Alle soorten en geadviseerde installatie punten diverse keren doorlopen. Het leidde steeds tot het zelfde resultaat, groen branden, dan groen langzaam knipperen, dan blauw snel knipperen, dan weer groen snel knipperen en dan ......uit. Zo'n apparaatje is en blijft een massaproduct en er kan dus altijd een exemplaar tussen zitten die niet goed werkt. 

Probleem opgelost door apparaat om te ruilen in KPN winkel. Prima geholpen daar. Dit wifi punt weer volgens instructies geïnstalleerd en klaar, alles werkt weer naar behoren.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

M.vr.gr. Henk

Bekijk origineel

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10420 reacties
  • 2 augustus 2025

Beste ​@Hederu welke wifipunten van KPN zijn het, de witte ronde (SW#1), de zwarte ronde (SW#2) of anderszins???

En welke firmware hebben ze?

Welke merk en type modem/router heb je van KPN in bruikleen en met welke firmware?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • 5 augustus 2025

Hoi ​@Hederu. Welkom op de KPN Community! Dat is wat vreemd gedrag wat dat ene SuperWifi punt vertoond. Het is misschien nog wat te vroeg om te zeggen dat ie afgeschreven moet worden. Je zegt dat je al veel geprobeerd hebt, maar dan weet ik nog niet precies wat. Daarom vraag ik je toch om een bepaalde procedure eens te volgen om te kijken of dat helpt. Dat is een schone installatie van het SuperWifi punt samen met de Experia Box. De andere SuperWifi punten kun je nog ongemoeid laten. Hieronder vind je de instructie. 

Deze stap is heel belangrijk: resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert. Dit kan soms wat lang duren, dus houdt het knopje net zolang ingedrukt totdat het doet wat het hoort te doen. 

Als dat helaas niets helpt, zou je dan eens de vragen van ​@JanD kunnen beantwoorden? Dan weten we even iets meer wat jouw situatie thuis is qua apparatuur en firmware. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 5 augustus 2025

Bedankt voor je bercht. Alle soorten en geadviseerde installatie punten diverse keren doorlopen. Het leidde steeds tot het zelfde resultaat, groen branden, dan groen langzaam knipperen, dan blauw snel knipperen, dan weer groen snel knipperen en dan ......uit. Zo'n apparaatje is en blijft een massaproduct en er kan dus altijd een exemplaar tussen zitten die niet goed werkt. 

Probleem opgelost door apparaat om te ruilen in KPN winkel. Prima geholpen daar. Dit wifi punt weer volgens instructies geïnstalleerd en klaar, alles werkt weer naar behoren.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

M.vr.gr. Henk

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • 7 augustus 2025

Ok, gelukkig konden ze je goed helpen in de KPN winkel. Daar ben ik blij om! Het kan goed zijn dat de vorige SuperWIfi dan toch wel defect was. 

Reageer