Ik heb 6 super wifi versterkers waarvan 4 aangesloten met kabels aan een switch ( deze branden continu groen) de andere 2 zijn draadloos “verbonden “ maar springen qua kleur over van groen knipperen naar blauw en geel enz enz. 1 van de twee laatstgenoemde heb ik vervolgens aangesloten aan de switch maar het probleem blijft ( mijn Switch heeft een voeding en 20 poorten) wat is hier aan de hand, wie kan mij helpen
Draadloze SuperWifi 1 punten knipperen vaak blauw en geel
Beste antwoord door Arjan van KPN
Hoi
Reset de SuperWiFi-punten
- Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
- Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
- Start het eerste SuperWiFi-punt op:
- Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
- Reset het eerste SuperWiFi-punt:
- Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
- Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
- Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
- Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
- Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
- Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
- Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
- Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
- Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
- Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
- Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
- Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten
Kun je ook aangeven of je zwarte of witte SuperWifi versterkers hebt of misschien een combinatie? En welke firmware staat er op je modem? Dit kun je controleren door te gaan naar http://192.168.2.254 en staat de versie vermeld op het inlogscherm.
En het kan geen kwaad om meerdere kanalen te raadplegen om op zoek te gaan naar een oplossing. Hier kijken ook veel klanten van KPN mee die veel kennis hebben over zulk soort zaken en kunnen dan misschien net de doorslag geven qua oplossing. En je kunt ook altijd een (betaalde) KPN monteur op bezoek laten komen die het probleem voor je komt oplossen. Dat kun je hier aanvragen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.