Skip to main content

Sinds 2 dagen beginnen de Devolo 1200 adapters in huis rood te knipperen. Dit ging toch een paar jaar weer redelijk goed. 

Inmiddels zijn de lampjes weer wit. Echter via Devolo cockpit worden maar 2 van de 3 adapters herkend. Ik heb ze meerdere malen gereset en ook gewisseld. Eentje lijkt ook warmer aan te voelen als de overige twee. 

Het is niet dat we geen internet of geen wifi hebben  maar op de tweede verdieping wordt dit signaal een stuk zwakker. (Het lampje van de Devolo op de eerste verdieping brand wel wit). 

Ergens zit er dus iets niet lekker, en dat merken we bijvoorbeeld aan het steeds bufferen van filmpjes en minder wifi signaal op de apparatuur. 

We hebben een KPN hussel abonnement met 200mbit, zou voldoende moeten zijn. 

Wordt het niet eens tijd dat KPN de boel eens vervangt hier? Volgens mij is er tegenwoordig een nieuwe KPN modem met nieuwe wifi punten. Hoe krijg ik dit (kosteloos) geregeld aangezien we al sinds eeuwen klant zijn?

Dat de Devolo's niet meer goed werken komt waarschijnlijk door de overbelasting van het electriciteitsnetwerk. We zien dat vaker. Daar is niets aan te doen. Sowieso is het een houtje touwtje oplossing en eigenlijk alleen geschikt voor de tv ontvanger.  U kunt wellicht via de Wifimanager voordelig wifipunten aanschaffen.  Welk type modem heb je? De v10, v10a en de box 12 worden niet vervangen. De types daarvoor wel.


Voor de snelle lezer! Ik kreeg ineens de ingeving om de adapter van boven even beneden in het contact te doen. Hij werd direct herkend. Nu zit hij weer boven in het stopcontact en werkt blijkbaar weer!

 

Hier mag een slotje op!


Joep volgens mij hebben wij de v10.  Ik zag inderdaad dat wifi punten aanschaffen kan. Echter blijf ik er bij dat we ze inmiddels wel eens gratis mogen ontvangen. Ik zag ze elders gerefurbished voordeliger. 

Voorlopig zijn we weer gered in elk geval!


Inmiddels pakt hij de devolo van boven weer niet. Het lijkt alsof hij op zo`n afstand niet kan verbinden, Toch bijzonder aangezien de deuren open staan en er misschien 12 meter tussen de meterkast en slaapkamer zit. 


Een dvs 1200 doet niets draadloos.  Die verstuurd data via het electriciteitsnetwerk en dat is daar eigenlijk niet voor geschikt.


Ok dus eigenlijk kan ik beter een wifi repeater boven toevoegen?


Ja, je kunt het beste twee SuperWifipunten aanschaffen.  Die krijgt je niet gratis van KPN, maar wel met een korting via de WiFimanager.  


Er staan genoeg op marktplaats 


Hi @Spitsj, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de reacties hierboven. Nog een kleine aanvulling, hier hebben we informatie staan om je te helpen een storing met de draadloze verbindingsset op te lossen:

Als dat niet (voldoende) helpt, lijkt het mij ook een goed idee om naar een wifi repeater of SuperWifi te kijken.


Goedemorgen! We zijn inmiddels voorzien van superwifi! Doet het prima! 


@Spitsj Goed om te lezen en dankjewel voor het delen! 


Nou inmiddels weer wat bijzonders… 

De wifi punten draaide prima, tot alle apparaten thuis zeer traag internet doorgaven. 

Vervolgens de wifi verbeteraar gedraaid, Laagste was 29 mbps, Na de manager bijna 200 mbps.

Echter na een dag weer traag internet. De hele boel gereset, modem en wifi punten. 

Uiteindelijk weer bijna 200 mbps en nu niet weer maar 30 mbps. Weer de wifi manager gedraaid en zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Iemand een idee? 

Hussel 100 met upgrade naar 200. Experia box v10, 2 x superwifi. 


@Spitsj Opvallend dat je snelheid zo zakt ondanks dat je nu SuperWifi hebt. Welke SuperWifi heb je, de witte of de zwarte schotels? Hoe heb je ze aangesloten op de Experia Box?

Neem ook dit topic eens door. Er staat heel veel informatie over Superwifi en aansluiten in. Daarnaast vind je daar ook uitleg over hoe je een ‘schone installatie’ kunt doen:  

 


We hebben de witte. Ik heb de hele reutemeteut afgelopen week geheel gereset, en de superwifi uit de meterkast geplaatst nu blijft het qua snelheid prima.