Skip to main content
Beantwoord

Na update Box 12 Wifi problemen met SuperWifi2 punten

• 27 maart 2025
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

2 weken geleden de modem update gehad. Ik heb een Kpn box 12. Na die update deden de Superwifi 2 punten niet meer. Alles meerdere malen gereset. De glasvezelkastje zonder stroom, de modem gereset en de 2 superwifi 2 punten gereset. Meerdere keren met KPN medewerkers gesproken, maar ze gaven steeds aan reset reset schone reset. 1 van de problemen van instabiel Internet is opgelost door WPA te verlagen maar problemen zitten als het goed is in de superwifi 2 punten. 1 blijft oranje en 1 blijft groen die ook veel verder staat dan die andere.

Moet er wel bij vertellen dat voor die update alles perfect werkte. Mijn vermoeden is dat die superwifi 2 punten niet meer werken. Conflicterend tegen elkaar niet zeker. Gister overigens was er een monteur langsgeweest die alleen ging meten draadloos vanuit de modem en niet op de superwifi omdat de apparaten liever met de modem willen verbinden dan met de superwifi 2 na die update. Ook naast de superwifi 2 punten verbinden ze liever met de modem. 

De problemen nu zijn:

- Mesh netwerk problemen. Dus beide superwifi 2 punten, ook na reset willen liever met de modem verbinden dan aan elkaar.

- Trage Internet. De download snelheid daalt na een 2/3 uur na opnieuw opstarten van de superwifi 2 punt weer terug naar rond 1mbps download en 10 mbps upload.

- Instabiel Internet verbinding. Alleen met verlagen van de WPA van WPA2/3 naar WPA2 personal kan de instabiliteit worden opgelost, maar na reset ligt dat probleem in de superwifi 2 punt. (Apparaten direct verbinden met de modem geen probleem)

Hoe los ik het probleem van traag internet aan van de superwifi 2 punten aan of moet ik nieuwe aanschaffen of betere aanschaffen dan die superwifi 2 punten. Moet er wel bij vertellen dat ik nog garantie heb als het goed is. Deze punten zijn nog minder dan 10 maanden oud.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@What11  ., Erg vervelend dat je van de regen in de drup terecht bent gekomen.

Ik ben, om te beginnen benieuwd of jouw apparaten nu allemaal naar de zogenaamde SAH ge-update zijn:

Als dat het geval is, is mijn advies: : Sluit de SW2's één voor een met een kabel aan op de box12 en doe een reset. Na die rest wacht je minimaal een half en koppel je het appaat los.  Dit herhaal je met de reseternde SW2's. 

Mocht het daarna nog niet stabiel zijn, wil ik je toch adviseren om een terugbel afspraak te maken. Want dan verdient het een éen op één analyse:

Contact en klantenservice | KPN

Bekijk origineel

3 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 27 maart 2025

2 weken geleden de modem update gehad. Ik heb een Kpn box 12. Na die update deden de Superwifi 2 punten niet meer. Alles meerdere malen gereset. De glasvezelkastje zonder stroom, de modem gereset en de 2 superwifi 2 punten gereset. Meerdere keren met KPN medewerkers gesproken, maar ze gaven steeds aan reset reset schone reset. 1 van de problemen van instabiel Internet is opgelost door WPA te verlagen maar problemen zitten als het goed is in de superwifi 2 punten. 1 blijft oranje en 1 blijft groen die ook veel verder staat dan die andere.

Moet er wel bij vertellen dat voor die update alles perfect werkte. Mijn vermoeden is dat die superwifi 2 punten niet meer werken. Conflicterend tegen elkaar niet zeker. Gister overigens was er een monteur langsgeweest die alleen ging meten draadloos vanuit de modem en niet op de superwifi omdat de apparaten liever met de modem willen verbinden dan met de superwifi 2 na die update. Ook naast de superwifi 2 punten verbinden ze liever met de modem. 

De problemen nu zijn:

- Mesh netwerk problemen. Dus beide superwifi 2 punten, ook na reset willen liever met de modem verbinden dan aan elkaar.

- Trage Internet. De download snelheid daalt na een 2/3 uur na opnieuw opstarten van de superwifi 2 punt weer terug naar rond 1mbps download en 10 mbps upload.

- Instabiel Internet verbinding. Alleen met verlagen van de WPA van WPA2/3 naar WPA2 personal kan de instabiliteit worden opgelost, maar na reset ligt dat probleem in de superwifi 2 punt. (Apparaten direct verbinden met de modem geen probleem)

Hoe los ik het probleem van traag internet aan van de superwifi 2 punten aan of moet ik nieuwe aanschaffen of betere aanschaffen dan die superwifi 2 punten of ligt het probleem aan de modem.

Moet er wel bij vertellen dat ik nog waarschijnlijk garantie heb als het goed is. Deze punten zijn nog minder dan 10 maanden oud. 2 punten kreeg ik bij het abonnement.

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27553 reacties
  • Antwoord
  • 28 maart 2025

Hoi ​@What11  ., Erg vervelend dat je van de regen in de drup terecht bent gekomen.

Ik ben, om te beginnen benieuwd of jouw apparaten nu allemaal naar de zogenaamde SAH ge-update zijn:

Als dat het geval is, is mijn advies: : Sluit de SW2's één voor een met een kabel aan op de box12 en doe een reset. Na die rest wacht je minimaal een half en koppel je het appaat los.  Dit herhaal je met de reseternde SW2's. 

Mocht het daarna nog niet stabiel zijn, wil ik je toch adviseren om een terugbel afspraak te maken. Want dan verdient het een éen op één analyse:

Contact en klantenservice | KPN

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 29 maart 2025

​@Erwin van KPN De softwareversie op de SW2 is 24.07.04. Ik heb de reset uitgevoerd terwijl een collega me begeleidde via de telefoon. Gisteren had ik een terugbelafspraak en samen met de collega constateerde we dat de SW2 defect waren geraakt door de update.

Inmiddels heb ik geen problemen meer na het vervangen van de SW2.

Toch blijft het onduidelijk hoe een modemupdate meerdere SW2-apparaten kan beschadigen. Dat begrijp ik niet, maar op dit moment werkt alles weer naar behoren voor nu dan.

Reageer