Skip to main content

@KPN Ambassadeur  Ik heb gelezen dat KPN bezig is om nieuwe software uit te rollen. Ook staat in het bericht @Ik_Combineer dat je hierover informatie per e-mail ontvangt. Ook is te lezen dat na de software update de KPN Thuis app functieloos is. Wij hebben de Experiabox 12 (software versie SGEJ1000060E ) en twee Super Wifi punten. In de KPN Thuis app zijn de Wifi punten niet meer zichtbaar! 

Is bij ons al de software uitgerold? En klopt het dat de KPN Thuis app hierdoor functieloos wordt?

 

Admin: titel en tekst aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hoe ziet de webpagina mijnmodem.kpn er bij jou uit?


Hi @Tom Veenendaal, dat lees je allemaal goed.

De uitrol loopt op dit moment inderdaad, maar vooralsnog bij klanten met een Box 12 zonder SuperWifi punten. Dit omdat klanten de SuperWifi 2 punten dan eerst moeten resetten en opnieuw moeten koppelen via ethernet. En dat is niet echt “naadloos” als je begrijpt wat ik bedoel.

Als jij versie SGEJ1000060E hebt, dan heb je dus nog niet de nieuwe software. Uiteindelijk een kwestie van tijd. 

De Thuis app werkt inderdaad niet meer zodra je over bent naar de nieuwe Software. Je kunt dan instellingen veranderen via MijnKPN en/of door in te loggen in het modem.

Hier lees je er meer over:

 

Ps. ik heb de term in de titel en in je bericht aangepast omdat dat een interne naam is die we niet naar klanten gebruiken.

 


Bedankt voor de reactie @Paul_  Ik had ook een reactie ontvangen van @Ik_Combineer met daarin de vraag hoe het inlogscherm er bij mij uitziet. Ik begrijp dat inlogscherm van het modem bij mij nog niet verandert is. Hieronder een schermafbeelding van het inlogscherm.

inlog scherm

 


Dan heb je nog niet de nieuwste kpn software op je box staan zoals Paul ook al had gemeld.


Aanvullende vraag: Ik heb ook begrepen dat de laatste update ( SGEJ1000060E ) voor de Box 12 deze het Mesch signaal overneemt van het SuperWifi 2 punt in de meterkast die op Box 12 bekabeld is aangesloten. Hoe krijg ik in mijn SuperWifi 2 punten weer zichtbaar in de KPN Thuis app?


Het is eigenlijk net andersom. De SuperWifi neemt het signaal over van de Box 12 omdat het modem de “master” is.

Het feit dat je het SuperWifi punt niet ziet in de Thuis app lijkt me meer een probleem van de app. Ik zie het wel eens vaker voorbij komen. Vaak helpt het om bijv. het SuperWifi punt even stroomloos te maken.


Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga je tip zeker proberen. Als het is niet gelukt of wel gelukt is, laat ik het weten.


Ik heb je tip opgevolgd om de SuperWifi punten even van het stroom te halen. De SuperWifi punten zijn nog steeds niet zichtbaar in de Thuis app. Ook de Thuis app van mijn mobiel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen effect. De SuperWifi punten reset en opnieuw gekoppeld aan de modem Box 12. Lampjes gaan groen branden. Verplaatst naar de locaties in de woning. Lampjes gaan groen branden. Na een scan van de QR-code met de Thuis app komt er geen verbinding tot stand. In mijn netwerk zie ik ook de de SuperWifi punten niet terug. Zie hieronder de schermafbeelding.

Wat gaat er mis? @Paul_  of @Ik_Combineer Graag jullie hulp.

 


Eerst even de checkvraag: de SuperWifi punten werken in de praktijk wel gewoon, toch? Je ervaart wel gewoon prima wifi in huis? De groene lampjes zijn in ieder geval een goed teken, maar vraag het toch even.

 

Ik heb je tip opgevolgd om de SuperWifi punten even van het stroom te halen. De SuperWifi punten zijn nog steeds niet zichtbaar in de Thuis app. Ook de Thuis app van mijn mobiel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen effect. De SuperWifi punten reset en opnieuw gekoppeld aan de modem Box 12. Lampjes gaan groen branden. Verplaatst naar de locaties in de woning. Lampjes gaan groen branden. Na een scan van de QR-code met de Thuis app komt er geen verbinding tot stand. In mijn netwerk zie ik ook de de SuperWifi punten niet terug. Zie hieronder de schermafbeelding.

Wat gaat er mis? @Paul_  of @Ik_Combineer Graag jullie hulp.

Ik heb zelf ook even de Thuis app gecontroleerd en bij mij wil ‘ie helemaal niks meer laten zien en zegt de app dat ik gewoon moet inloggen in de webinterface. Dus ik ga eerlijk zijn. Ik geef dit signaal door, maar aangezien de Thuis app en ook de huidige GUI een aflopende zaak is, zie ik hier geen ontwikkeling meer in komen. 

Dat je de SuperWifi punten niet ziet in de netwerkmap vind ik opmerkelijk. Als je de browser incognito zet en dan inlogt, zie je ze dan ook niet? We kunnen ook nog dingen proberen zoals een modem herstart/reset, maar is het een reset waard? Hoe belangrijk is het dat je ze nu gaat zien in de netwerkmap? Die afweging is aan jou.


@Paul_ antwoord op je checkvragen: De SuperWifi punten werken in de praktijk, althans de groene lampjes branden. Dat wil niet zeggen dat deze nu deel uitmaken van het Wifi netwerk. Op de eerste verdieping (slaapkamers) ervaren wij minder Wifi.

Ik zie dat alle elektrisch apparaten/devices het Wifi signaal van de Box 12 oppakken.
Dus geen mesh netwerk.

 

Als ik de browser incognito zet en dan inlog, zie ik ze ook niet. Ik twijfel heel sterk dat de SuperWifi punten (woonkamer en slaapkamer) deel uitmaken mesh netwerk.

Ik zou nog een volledige reset kunnen doen wat je voorstelde. Ik wil dat best doen.
Onze SuperWifi punten met de Box 12 zijn toentertijd aangesloten door een KPN-monteur. Ik ben redelijk technisch, maar mocht de reset niet werken, zou het fijn zijn als er een monteur langskomt om te kijken wat er aan de hand is. Waarom de SuperWifi punten wel groen branden, maar niet in de Netwerk map zichtbaar zijn.

Ik zou het jammer vinden als twee SuperWifi punten geen deel uitmaken van mesh netwerk en dus onnodig stroom verbruiken. Niet duurzaam!

 


Oké. Want we willen natuurlijk wel dat de SuperWifi punten daadwerkelijk werken. 

Dan zou je het beste even helemaal schoon willen beginnen om te kijken of dat werkt.

Dus modem harde reset geven + een schone installatie van de SuperWifi. Misschien even de Thuis app dan proberen op een ander toestel indien mogelijk?


@Paul_  en @Ik_Combineer Ik ben vandaag een ochtendje bezig geweest om een schone installatie uit te voeren van de SuperWifi punten. Het is gelukt! Ook de KPN Thuis app doet het weer. Topic kan worden afgesloten

 


Dat lees ik graag! Bedankt ook dat je het nog even laat weten. Als je nog eens vragen hebt weet je waar je moet zijn. 😊