Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik had al langere tijd problemen met onze TP-Link Deco M9 Plus, hiervan hebben wij er 6 van geïnstalleerd, maar elke keer weer verviel de verbind van onze wifi op onze mobiele telefoons en de Deco's maakten onderling geen contact met elkaar, als er 1 deco uitvalt dan moet de andere deco het opvangen en dat deed het niet.

Hieronder mijn oplossing voor het wegvallen van de Deco TP-Link.

  1. Bekabel 1 Deco met vaste kabel op het modem en maak deze “Hoofd Deco”
  2. Ga naar instellingen Deco, ga naar geavanceerd en zet Bewerkingsmodus op Acces Point.
  3. Ga naar instellingen Deco, ga naar geavanceerd en zet Snelle Roaming op inschakelen.
  4. Ga naar instellingen KPN Modem en zet daar de WIFI ‘uit’
  5. Modem en pc opnieuw opstarten en je hebt geen problemen meer met uitvallen Wifi.

Bij ons is het probleem verholpen met het uitvallen elke keer van het Deco Wifi Netwerk.

Dit is de oplossing wanneer jij je Deco Systeem gebruikt als Acces Point.

Succes en hoop dat het bij jullie ook werkt.

 

Hallo allemaal,

Ik had al langere tijd problemen met onze TP-Link Deco M9 Plus, hiervan hebben wij er 6 van geïnstalleerd, maar elke keer weer verviel de verbind van onze wifi op onze mobiele telefoons en de Deco's maakten onderling geen contact met elkaar, als er 1 deco uitvalt dan moet de andere deco het opvangen en dat deed het niet.

Hieronder mijn oplossing voor het wegvallen van de Deco TP-Link.

  1. Bekabel 1 Deco met vaste kabel op het modem en maak deze “Hoofd Deco”
  2. Ga naar instellingen Deco, ga naar geavanceerd en zet Bewerkingsmodus op Acces Point.
  3. Ga naar instellingen Deco, ga naar geavanceerd en zet Snelle Roaming op inschakelen.
  4. Ga naar instellingen KPN Modem en zet daar de WIFI ‘uit’
  5. Modem en pc opnieuw opstarten en je hebt geen problemen meer met uitvallen Wifi.

Bij ons is het probleem verholpen met het uitvallen elke keer van het Deco Wifi Netwerk.

Dit is de oplossing wanneer jij je Deco Systeem gebruikt als Acces Point.

Succes en hoop dat het bij jullie ook werkt.

 

Hi @Harcuun, fijn en bedankt dat je dit met ons deelt hier. Hopelijk hebben meerdere lezers hier iets aan. 


Hi harcuun, ik had vergelijkbare deco problemen. Inderdaad aansluiten zoals jij zegt zijn er geen problemen meer. Snelle roaming heb ik niet aanstaan in de deco, kan het eens proberen, maar het werkt nu ook goed. ( ik heb nu ziggo maar ga deze week naar kpn)

, blij te lezen dat tp deco ook met kpn werk) 


@Harcuun Dank voor deze input! Waar ik alleen nog niet uit lijk te komen is je stap 4 zet je wifi "uit"....ik zit in de modeminstellingen bij mijn kpn maar ik zie nergens deze optie. Mag ik daarin nog even een extra hulpje? 


@Harcuun Dank voor deze input! Waar ik alleen nog niet uit lijk te komen is je stap 4 zet je wifi "uit"....ik zit in de modeminstellingen bij mijn kpn maar ik zie nergens deze optie. Mag ik daarin nog even een extra hulpje? 

@Wastrid 

welke type modem heb je precies?


@Harcuun Dank voor deze input! Waar ik alleen nog niet uit lijk te komen is je stap 4 zet je wifi "uit"....ik zit in de modeminstellingen bij mijn kpn maar ik zie nergens deze optie. Mag ik daarin nog even een extra hulpje? 

@Wastrid

welke type modem heb je precies?

@joey92 Hai de Experoa Box v10A


@joey92 Hai de Experoa Box v10A

@Wastrid

dan heb je 2 opties:

optie 1: tevens ook de makkelijkste optie. aan de zijkant van de V10A heb je de Wifi/WPS knop zitten. als je deze 10 seconden vast houdt. hierna moet het lampje op dit knopje uit gaan. als dit lampje uit is dan heb je de wifi helemaal uitstaan.

optie 2: is inderdaad inloggen in de web interface. hier heb je aan de linkerkant het submenu WLAN staan. in dit submenu kun je de wifi ook helemaal uitschakelen.

misschien heb je ook nog wat aan de handleiding van de V10A.


@joey92 Hai de Experoa Box v10A

@Wastrid

dan heb je 2 opties:

optie 1: tevens ook de makkelijkste optie. aan de zijkant van de V10A heb je de Wifi/WPS knop zitten. als je deze 10 seconden vast houdt. hierna moet het lampje op dit knopje uit gaan. als dit lampje uit is dan heb je de wifi helemaal uitstaan.

optie 2: is inderdaad inloggen in de web interface. hier heb je aan de linkerkant het submenu WLAN staan. in dit submenu kun je de wifi ook helemaal uitschakelen.

misschien heb je ook nog wat aan de handleiding van de V10A.

Optie 3 bestaat ook nog. Een nieuw topic aanmaken zodat we je kunnen helpen, en vooral vertellen welke apparatuur je hebt. 

Ik hoor graag van je. 


@joey92 Hai de Experoa Box v10A

@Wastrid

dan heb je 2 opties:

optie 1: tevens ook de makkelijkste optie. aan de zijkant van de V10A heb je de Wifi/WPS knop zitten. als je deze 10 seconden vast houdt. hierna moet het lampje op dit knopje uit gaan. als dit lampje uit is dan heb je de wifi helemaal uitstaan.

optie 2: is inderdaad inloggen in de web interface. hier heb je aan de linkerkant het submenu WLAN staan. in dit submenu kun je de wifi ook helemaal uitschakelen.

misschien heb je ook nog wat aan de handleiding van de V10A.

Optie 3 bestaat ook nog. Een nieuw topic aanmaken zodat we je kunnen helpen, en vooral vertellen welke apparatuur je hebt. 

Ik hoor graag van je. 

Gelukt dankjewel! 


Reageer