Sinds een paar maandjes huur ik 2 superwifi 2 units welke draadloos aan een box v10a gekoppeld zijn. Sindsdien valt de internetverbinding meermaals per dag voor korte duur weg. Via de Mijn KPN app zag ik dat 1 van de Superwifi punten steeds iit het netwerk verdween, dus die er tussenuit gehaald in de hoop dat dit hielp. Echter vertoont de tweede Superwifi unit nu hetzelfde gedrag. Of ze destijds beiden steeds uit het netwerk verdwenen weet ik niet. Ik ging er vanuit dat er slechts één liep te klooien dus na het op heterdaad betrappen van uitval en weg halen van betreffende unit dacht ik klaar te zijn en even leek dat ook zo. Totdat ik van mn gezinsleden weer klachten kreeg en ik het zelf ook ervoer. Zojuist viel mn verbinding en die van mn vrouw weer kort weg, echter zaten we beiden op een meter afstand van de experiabox zelf. In theorie konden we beiden alsnog verbonden zijn met Superwifi op de 1e etage, maar ik heb het vermoeden dat de experiabox ook via zijn eigen wifi de internetverbinding kortstondig blijft verbreken. We kijken ook TV via de router maar de bedrade verbinding met de TV+ box blijft in stand. Beide Superwifi punten heb ik een keer of 4 gereset en opnieuw gekoppeld aan de v10a box zonder resultaat. De experiabox zelf heb ik backup van gemaakt, terug naar fabrieksinstellingen en backup teruggezet maar dat heeft helaas ook niet geholpen. Die wifi troubleshoot applicatie ook al eens geprobeerd maar alles werkte prima op dat moment en heeft me niet verder geholpen. In het log van de experiabox zie ik de volgende melding vaak terugkomen maar kan nergens in normaal Nederlands terugvinden wat die meldingen betekenen en of dat een oorzaak of gevolg is van mijn internet issues.
VRV9517 daemon.err wlan_monitor[4581]: start_monitor:[260] wl0 phy_ed_thresh = [-45 ]Deze melding geeft hij met tussenpozen van variërend tussen de 5 en 15 minuten.
Mijn vraag luidt hierbij dus, wat is die experiabox steeds aan het doen, is dat waar mijn internet van weg valt en wat moet ik doen om alles soepel en stabiel samen te laten werken in mijn netwerkje?
Alvast dank voor suggesties die geen standaard zaken betreffen als resetten, drukke kanalen etc. Ik weet best het een en ander op dit vlak en alle standaardoplossingen zijn al uitgeprobeerd.
M.vr.gr: Bob