Skip to main content

Sinds kort WiFi versterker aangeschaft om beter signaal beneden verdieping te krijgen.

In de nacht valt signaal versterker om een of andere probleem uit, waardoor ‘s morgens een geel lampje brandt en versterker weer opnieuw aan en uit moet worden gezet en dan gaat het op de dag goed. Hier heb ik al telefonisch contact overgehad. Ik ben in het bezit van een experiabox v10a box. Alles werkt prima, behalve de versterker. Deze staat op de begane grond en experiabox v10a staat pal boven de versterker een verdieping hoger.

Draadloze verbinding op vast kanaal (6)  gezet. Maar probleem blijft zich voordoen. Modem heeft een update gehad.

Aub graag passende oplossing voor dit probleem? Alvast bedankt voor reactie!

Gr., Fred 

Hoi @Frederiko, welkom hier. 

Ik snap dat je baalt als 's nachts steeds de wifi wegvalt. Je hebbt al contact gehad, maar helaas nog geen oplossing. Kun je om te beginnen vertellen werk merk en type wifi versterker je hebt?


Hoi Bart,

Allereerst bedankt voor reactie terug!

Fabrikant arcadyan, model superwifi

Firmware 1.00.14v2  

 


De nieuwe Firmware 1.00.14v2 geeft een VEEL zwakker signaal. Ik heb dit ook al gemeld in een ander draadje op het forum.

 

Verbindingssignaal tussen mijn SuperWifi punten was -50dB en is nu -70dB. Mijn apparaten schakelen op een paar meter directe afstand al terug naar 2.4 ipv 5.0. 

 


Vallen ze de hele nacht weg? Heb je dat wellicht ingesteld? Dat ze 's nachts uit gaan? Ze krijgen wel gewoon stroom? 

Anders een idee om ze te resetten via het resetgaatje en ze als nieuw te installeren. Ik ben wel benieuwd of het daarna nog voorkomt. 


Nee alleen de versterker. En dit gebeurt random en voornamelijk in de nacht. Van alles geprobeerd andere kanalen. Kortom deze WiFi versterker heeft helaas niet gebracht wat het zou moeten doen. Het probleem is dat de wanneer buren een betere versterker/ mesh systeem hebben.