Skip to main content
Beantwoord

Super Wifi (wit) met KPN Box 12 werkt niet meer na software update 18/2/2025

• 19 februari 2025
  • 12 reacties
  • 821 keer bekeken

Super Wifi (wit) met KPN Box 12 werkt niet meer na software update 18/2/2025

Beste antwoord door Van lienden

Had het zelfde probleem. Advies helpdesk: Modem resetten met paperclip en 2 Superwifi’s opnieuw geïnstalleerd (ook gereset).

Apparaten opnieuw inloggen met wachtwoord zoals op het modem staat.

Alles werkt weer. Zou vooral voorkomen met de zwarte Box 12 en witte SuperWifi’s.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

• 3346 reacties
  • 19 februari 2025

Welke firmware heb je nu op de KPN Box staan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 19 februari 2025
Marlon92 schreef:

Welke firmware heb je nu op de KPN Box staan?

Heb net contact gehad met KPN en

na een uur proberen, krijg ik een nieuwe super wifi v2 opgestuurd. Vervelend dat dit niet op

voorhand gesignaleerd is. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Had het zelfde probleem. Advies helpdesk: Modem resetten met paperclip en 2 Superwifi’s opnieuw geïnstalleerd (ook gereset).

Apparaten opnieuw inloggen met wachtwoord zoals op het modem staat.

Alles werkt weer. Zou vooral voorkomen met de zwarte Box 12 en witte SuperWifi’s.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 maart 2025

Hier precies hetzelfde probleem. 20 februari software-update gehad op mijn kpn box 12. 
Vanaf dat moment slecht wifi. Witte wifi punten geven groen lampje, maar slecht ontvangst. 
Ik heb alles opnieuw ingesteld. Wifipunten gereset, box 12 naar fabrieksinstellingen, maar nog steeds slecht ontvangst. 
Drama, en dit is de 2e keer al dat het gebeurt na een software update ….

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 5 maart 2025

Hi ​@HelenM69 en welkom bij de KPN Community! Dat is inderdaad niet handig. 😕

Zou je een schone installatie van de SuperWifi punten willen proberen? Dat heeft even wat voeten in de aarde, maar hopelijk werkt alles daarna weer zoals het hoort. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 5 maart 2025

Lees mee maar heb het zelfde probleem krijg de witte super wifi niet gekoppeld wat ik ook doe 3 dagen lang contact gehad met medewerkers maar jammer lukt niet meer vandaag in overleg een nieuwe modem opgehaald want ligt misschien aan de modem had op een gegeven moment helemaal geen wifi meer medewerker kreeg hem ook niet meer actief sorry kreeg ik te horen we sturen een nieuwe modem op Mmmm komt vrijdag pas binnen ike nee ik haal er wel ff een op bij een kpn winkel nieuwe modus geïnstalleerd Want tegen woordig gaat alles met wifi de weer klaar gemaakt en uiteindelijk een wifi punt kunnen koppelen maar bedraad de twee de krijg ik niet gekoppeld iemand nog een idee hoe ik hem weer aan de gang krijg want kpn zegt gewoon koop je een nieuwe v2 wifi punt of huur er ff een ike daag  heb voor de 200 euro betaald en heeft goed gewerkt tot dat jullie nieuwe software moesten uit brengen.dus kan iemand mij helpen om de tweede weer aan het werkt tekrijgen ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 7 maart 2025

Hi ​@schaapie! Voor jou dezelfde tip: 

Sanne van KPN schreef:

Zou je een schone installatie van de SuperWifi punten willen proberen? 

Hopelijk werkt het tweede punt bij jou daarna ook.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 maart 2025

Goededag,

Dat hebben we al 10 keer gedaan samen met de klantenservice maar helaas lukt niet nu zitten we met 1 antenne die het niet doet . Jammer werken goed tot dat kpn een update moest utvoeren

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 8 maart 2025

Check, dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Ik ben benieuwd!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 maart 2025

Goedemorgen, ik heb nu ook bovenstaande handelingen uitgevoerd voor mijn SuperWifi 1 punten. 
Ik hoop dat dit echt gaat helpen. Alles geprobeerd, maar bleef slecht. 😢
Toch bizar dat na een software update van de modem deze handelingen allemaal moeten plaatsvinden voor goede Wifi. Het is zelfs zo erg dat als ik thuiskom, moet ik mijn iPhone eerst op vliegtuigmodus zetten om weer goede wifi op mijn telefoon te krijgen. 

ik ga ervan uit dat dit niet de bedoeling is …..

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Na recente update KPN box 12 werken mijn  5 witte superwifi versterkers niet meer goed. Groene licht gaat uit of wifi is uitgevallen. Al contact met helpdesk gehad, modem gereset, superwifi versterkers weer opnieuw ingesteld. Lijkt even te werken en vervolgens valt wifi weer uit. Nu al dagen zonder succes mee bezig geweest, om moedeloos van te worden. Zijn de nieuwe zwarte superwifi versterkers de oplossing? Niet van plan om na een update van KPN zelf 5 nieuwe zwarte superwifi versterkers te gaan betalen. Dit is zeer teleurstellend. Voor de update werkte alles prima. Waar blijft de service van KPN? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • 12 maart 2025

Hi ​@HJML, heb je de andere tips in dit topic ook al doorgelezen en geprobeerd? 

Sanne van KPN schreef:

Check, dan nog wat zaken om te controleren. Ik weet niet wat je allemaal precies doorlopen hebt dus het kan zijn dat ik in herhaling val: 

• Check in het modem wat de WPA instelling is. Als deze op WPA 3 staat, zet hem terug op WPA 2. De SuperWifi 1 ondersteunen alleen WPA 2, en als deze instelling in je modem overeenkomt met de SuperWifi kan de performance verbeteren. Je vindt dit onder Wifinetwerk bij de optie Beveiliging.
  • Als je in de webinterface van het modem naar het Thuisnetwerkoverzicht gaat, klik dan op een SuperWifi en ga naar het tabje WiFi-Radio. Pas deze aan naar deze instellingen, als het punt op dit moment niet zo ingesteld is: 
  • Sluit het SuperWifi punt dat nu niet goed meedraait rechtstreeks bekabeld aan op je modem. Werkt hij dan wel?

Ik ben benieuwd!

Met name deze.