Skip to main content
Vraag

SuperWifi 1 extenders werken niet meer goed na update

Toon eerste bericht

32 reacties

• Topper
  • 12 reacties
  • 24 maart 2025

Heb ik allemaal goed gezet. Helpt niet. 
(Via WiFi verbonden niet bekabeld.)

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 24 maart 2025
CeesOK schreef:

Heb ik allemaal goed gezet. Helpt niet. 
(Via WiFi verbonden niet bekabeld.)

Dat is jammer om te horen ​@CeesOK. Waarschijnlijk helpt het niet, maar ik heb daarvoor voor de zekerheid toch eerst  nog maar weer eens een fabrieksreset van de Superwifi's gedaan. En toen ik de instellingen had aangepast van de modem ook een volledige herstart van het thuisnetwerk gedaan.

Maar goed, heel goed mogelijk dat als ik de kabels er uit haal helaas opnieuw hier moet melden dan het niet geholpen heeft

• Topper
  • 12 reacties
  • 24 maart 2025

Inderdaad stond na de reset mijn modem ook op 160 MHz bandbreedte. Teruggezet naar 80 MHz.

Ik heb ook het vinkje “Extender aan laten” aangevinkt. 
WPA2 personal. En WiFI 6 disabled. 

Als ik naar een andere kamer loop zie je gewoon dat data veel langzamer laadt. NOS app geeft een foutmelding en de KPN WiFi manager app lukt het niet eens meer om mijn netwerk in beeld te brengen. 

De extra wifi kanalen aangezet en een meetinstrument op dat 2,4 GHz kanaal met vast IP adres gezet. Mijn laptop gaat nu op dat extra 5 GHz kanaal. 
Hielp allemaal niets. 

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 25 maart 2025

@CeesOK Dit zijn nu de instellingen op mijn V12 modem:

Dit is nu exact hetzelfde als de wifi radio's van de SW1's. De 5 GHz wifistandaard heb ik dus ook terug moeten zetten; stond op ‘a,n,ac,ax’. Ik heb vanmorgen de kabels eruit gehaald. In eerste instantie sprongen ze op rood, maar na een paar minuten kwamen ze op groen terug. Vooralsnog lijkt het allemaal te werken, ook 5 GHz verbindingen met verschillende apparaten. 

Maar goed, meestal ging het mis na een paar uur of de volgende dagen, dus dit betekent nog niet dat het probleem voorbij is. Al hoop ik het wel natuurlijk. Maar ik zal me weer melden.

• Auteur
  • Topper
  • 21 reacties
  • 25 maart 2025

Nou, het was van korte duur… vanavond kreeg ik al weer ‘verbonden zonder internet’ te zien.

Dus kabels maar weer ingeplugd, dat lijkt voorlopig in ieder geval wel een aantal dagen stabiel te blijven.

Maar verder geef ik het op. Er lijkt inderdaad gewoon geen oplossing te zijn.

• Topper
  • 12 reacties
  • 26 maart 2025

Kabels heb ik / wil ik niet. Ik zie dat een apparaat met het modem of extender is verbonden en dat werkt.

Echter zodra ik uit het bereik van een van de drie loop, dan verlies ik de verbinding. 

Enige dat ik kan doen is de WiFi op het apparaat uit en weer aanzetten.

KPN zal met een bug fix dienen te komen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36830 reacties
  • 27 maart 2025
Sjakie1970 schreef:

Nou, het was van korte duur… vanavond kreeg ik al weer ‘verbonden zonder internet’ te zien.

Dus kabels maar weer ingeplugd, dat lijkt voorlopig in ieder geval wel een aantal dagen stabiel te blijven.

Maar verder geef ik het op. Er lijkt inderdaad gewoon geen oplossing te zijn.

@Sjakie1970 

Volg dan de instructie van moderator Erik: 

Erik van KPN schreef:

Ja, SuperWifi 1 kan wifiproblemen geven na de update. Hier zijn verschillende oorzaken voor. En voor een groot deel van de problemen hebben we gewoon oplossingen.

Als dat niet zo is, dan kun je het beste contact opnemen met de telefonische collega's. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je terug op een moment dat jou uitkomt. De collega die je spreekt zal met jou nogmaals de boel even doorlopen. Mocht dat niet tot resultaat leiden kan er een melding worden aangemaakt voor de achterliggende afdeling. Die nemen dan weer contact met je op voor verdere afhandeling. En die verdere afhandeling kan betekenen dat je SuperWifi 1 vervangen worden door SuperWifi 2. Maar dat is geen garantie

Reageer