Hallo,
Na het raadplegen van veel andere posts kom ik er tóch niet uit. Vandaag vreemde WiFi problemen achter de rug. Heel verhaal, maar ook erg typisch. Ik had na de update van de Box 12 ‘ineens’ de Wifi Extra netwerken zichtbaar die ik voorheen niet ‘had'. Ik kon deze niet uitzetten (ondanks de functie in de modem) en dat was ook maar goed ook. Ik was thuis aan het werk en mijn primaire WiFi was gewoon ineens 'weg’ vanmiddag. Ik kon gelukkig de modem nog via de WiFi extra benaderen en zo de WiFi weer configureren. Dat was op zich al vreemd maar toen begon het gedoe met de WiFi punten, waar ik er drie van heb:
- Centraal, bedraad aangesloten via Switch (Netgear GS105E) > modem
- Achterkant huis, draadloos (connect via de bedrade SuperWiFi)
- Voorzolder, connectie idem.
De punten gaven helaas geen verbinding meer, of er was geen internet beschikbaar. Het resetten heeft veel tijd en moeite gekost, wat uiteindelijk gelukt is door: de modem te resetten naar fabrieksinstellingen, punten de resetten, en één voor één bedraad weer aan te sluiten voor configuratie. Eerdere (vele!) pogingen strandden heel vreemd: het wifipunt ging groen knipperen en daarna ging de indicator gewoon ‘uit'. Schoteltje leek wel aan te zijn, maar gaf dus geen indicatielamp, was niet zichtbaar in de app én ook in netwerk map (modem) waren de punten niet zichtbaar.
De punten branden nu weer groen voor 2-3 uur maar het vreemde is dat deze verder nog niet zichtbaar zijn in zowel de Network map van de modem als de KPN app. Ze apparaten staan gewoon als een client in de lijst… enig idee hoe dit kan? Waarom zijn deze drie WiFi punten nu onzichtbaar?