Skip to main content

SuperWifi 2 aangeschaft ter vervanging van TP-link satelieten.

Geïnstalleerd volgens de handleiding, maar de wifi 2 komt met een eigen SSID i.p.v. die van het KPN Box 12 modem. (ja, keurig stabiel groen led)

vraag 1: Waarom neemt wifi2 het SSID niet over van de KPN box 12?

Okay, dan maar ingelogd op het wifi2 apparaat en de SSID gewijzigd, maar dat levert niet het gewenste resultaat. Wel stabiel groen led, maar apparaten herkennen/zien de SSID van de wifi2 niet, ook al staan ze er 1,5 meter bij vandaan.

Vraag 2: Levert het een conflict op als je handmatig de SSID van de wifi2 verandert naar de SSID van de KPN box 12?

Indien ja, dan blijft vraag 1 staan.

Indien nee, hoe kan het dan dat de wifi apparaten de wifi 2 niet zien / niet mee verbinden?

Ik heb de boel weer ontmanteld en ingepakt voor retourzending, maar ik geef het nog één kans via dit forum.

NB: In het forum wel gezien dat een enkeling dit ook tegenkwam, maar de oorzaak en de oplossingen zijn anders.

Apparaten:

Wifi2 SSID: swp2-66ca19

KPN box 12: SagemcomFast5359_KPN, Firmware: V12.C.24.05.08

Wat is de firmware versie van je SuperWifi2 ?


Wat is de firmware versie van je SuperWifi2 ?

Geen idee, dan moet ik dat ding weer uitpakken en aansluiten.

Maakt dat zoveel uit voor het beantwoorden van de vragen?

Hij is gloednieuw. Ik mag aannemen dat hij bij het eerste opstarten de laatste nieuwe firmware heeft binnengehaald, als dat nodig mocht zijn.


Ik denk juist dat er oude firmware op staat en daarom de boel niet overneemt.
Ze worden standaard met oude firmware geleverd omdat niet alle modems om zijn naar de nieuwe versie. Je moet ze dus eerst goed de tijd geven om te updaten (dit is niet zomaar een update), aangezien jouw modem op de nieuwe software draait.


Ok, bedankt voor de tip!

Zal 'm nog een keer installeren.

Duidelijk dat de installatiehandleiding onvolledig is als je apparaten met oude firmware uitdeelt zonder waarschuwing.

 

Nogmaals bedankt. Als het helpt laat ik het hier weten.


Ja ik weet niet 100% of dit het is, maar het lijkt me het meest logische in dit geval.


Ja ik weet niet 100% of dit het is, maar het lijkt me het meest logische in dit geval.

Inderdaad, nu werkt SW2 goed.

Eerst naar fabrieksinstellingen gezet en daarna opnieuw verbonden, en nu de melding van het apparaat (zoals het hoort):

Het apparaat heeft in die tussentijd de nieuwe firmware opgehaald en geïnstalleerd. (was versie 3.nogwat)

Hartelijk bedankt voor de hulp!

(Nu nog even kijken of ik zonder de TP-link satellieten kan)


Reageer