Skip to main content

SuperWifi 2 probleem: Geen Wifi maar wel bekabeld internet

  • 8 August 2024
  • 4 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik heb twee Superwifi 2 punten. Een bekabelt aan de modem (Experia Box V10), de andere is niet bekabelt in een andere kamer.

 

Het probleem is dat het niet-bekabelde Superwifi punt geen apparaten overneemt op het netwerk. Hierdoor is er soms geen wifi bereik vlak naast het punt. Apparaten die middels een ethernet kabel gekoppeld worden aan datzelfde punt zijn wel met het internet verbonden.

 

Lampjes zijn groen. KPN thuis app kan ze beiden op het netwerk vinden. Bekabelde punt is tevens primaire punt.

Heeft u het draadloze punt misschien doormiddel van WPS gekoppeld? 


Het probleem is dat het niet-bekabelde Superwifi punt geen apparaten overneemt op het netwerk. Hierdoor is er soms geen wifi bereik vlak naast het punt.

Als er geen bereik is net naast het punt, dan heeft het punt zelf ook geen WiFi. Het punt staat dan gewoon te ver weg.


Dank voor de reacties.

Ik heb de handleiding gevolgd.

  1. Beide bekabelt geinstalleerd. 
  2. Primair punt aan de modem gehouden en de ander verplaatst.
  3. Beide geven groen licht.

De kamer waar ik weinig of slecht wifi bereik heb heeft een Superwifi punt. Hierop kan ik wel mijn laptop bekabelt op aansluiten, maar mij laptop pakt geen wifi vanuit dat punt. 

  • Eerste superwifi bedraad op 3 meter afstand van modem.
  • Tweede superwifi draadloos op circa 8 meter afstand van modem (zitten wel muren tussen)

Welkom op de community @Zinessio, je hebt al een aantal dingen geprobeerd zo te zien. Begrijp ik goed dat de laptop via een kabel op de 2e SuperWifi wel internet heeft, maar alleen draadloos niet? Maakt de laptop bij het eerste SuperWifi punt wel draadloze verbinding?


Reageer