Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten aansluiten op Box 12 lukt niet

• 22 januari 2025
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Ik heb een KPN box 12 met software versie SGEJ1000060E.

Voorheen had ik twee superwifi punten aangesloten. Onlangs heb ik 2 superwifi2 punten besteld en ontvangen. Volgens de bijgesloten handleiding is installatie een piece of cake. Helaas niet.

Volgens de handleiding zou ik na het aansluiten van een superwifi2 op de box12 30 minuten moeten wachten totdat het lampje constant groen blijft branden. Klinkt eenvoudig.

Echter brand het lampje al constant groen na 2 minuten, en is er geen superwifi2 zichtbaar. Ook niet na domweg 3 kwartier wachten ondanks een al constant groen brandend lampje.

Er is wel een SWP2 device zichtbaar in de client list, en er is een SWP2 SSID bijgekomen, maar da’s niet wat je zou verwachten.

De box12 heb ik ook al herstart, maar dat helpt niets; ook factory reset van het superwifi2 punt + de stappen opnieuw volgen helpen niets. Steeds hetzelfde resultaat.

Moet ik nu geduldig wachten op een firmware update van de box12, ondanks dat ik dus ondertussen wel betaal voor die superwifi2 punten?

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

Nog maar eens geprobeerd en nu lijkt het goed te gaan…? nu het tweede punt nog.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

De tweede is ook gelukt.

Hoe krijg ik nu de oude witte wifipunten uit het overzicht? Die staan er nog steeds tussen met status offline. Vrees dat zolang die er tussen staan er geen update voor mijn box 12 komt?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23429 reacties
  • 27 januari 2025

Hi ​@Jules74, welkom bij onze community. 

Fijn om te lezen dat dit nu is gelukt. Voor de update hoort dit niet uit te maken, het gaat namelijk om aangesloten apparaten die actief zijn, de SuperWiFi 2 dus. Ik vraag dit voor de zekerheid nog wel na hier. 

Reageer