Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten gaan gelijktijdig op vaste tijdstippen blauw knipperen

• 22 maart 2025
  • 5 reacties
  • 42 keer bekeken

Beste,

Ik heb een Modem v12 en 5 Super Wifi 2 punten (de zwarte), na de recente update had ik problemen met de verbinding toe alles gereset. Zowel modem volledig van stroom en daarna de punten 45 minuten bedraad aan de modem gehad.

Wat er nu aan de hand is, is dat alle wifi punten gelijktijdig blauw gaan knipperen op vaste tijdstippen.

Vaak is dit rond de 33-34 minuut van een uur.

Hierover heb ik gebeld en daarna nog een keer een volledige reset gedaan, helaas blijft het probleem.

Nu verwacht ik dat na de update de firmware van het modem is aangepast en dat deze rond dit tijdstip een update of een poll van het super wifi 2 punt doet.

Dit heb ik namelijk gevonden:

Als uw Super WiFi 2-versterker blauw knippert, kan dit verschillende oorzaken hebben:
    1.    Een apparaat probeert verbinding te maken met de Super WiFi-versterker. Dit is normaal gedrag en geen reden tot zorg.
    2.    De webinterface van de Super WiFi is geopend, of de KPN Thuis-app wordt gebruikt. Dit gebeurt vaak wanneer er instellingen worden aangepast.
    3.    Het apparaat is bezig met een firmware-update. In dit geval zou het lampje constant blauw moeten branden in plaats van te knipperen.

Helaas blijft het probleem en is dit erg vervelend gezien deze ook midden in de nacht gaan knipperen in alle slaapkamers.

Ik ben benieuwd naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Robin Riegman

5 reacties

• 386 reacties
  • 22 maart 2025

Mogelijk is er nog een app of browser op de achtergrond actief op een telefoon, laptop en/of pc.
Sluit deze app en/of browser en kijk of het probleem daarmee weg is. bron
Als dit niet helpt het het apparaat die gebruikt is om de box12 en/of Superwifi 2 punten in te stellen volledig uitzetten (niet alleen het beeld en ook niet op slaapstand) of een herstart geven.
Daarna kijken of het probleem is opgelost.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 maart 2025

Beste ​@VwDt,

Ik heb mijn eigen laptop gebruikt een MacBook Pro, deze gebruik ik ook voor mijn werk als programmeur. Ik heb geen browsers geopend staan op de mijnmodem pagina. Noch zijn er andere apparaten die er verbinding mee hebben op de gebruikers interface.

De laptop is sindsdien ook meermaals herstart.

Helaas biedt dit dus geen oplossing.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Koekoelookoe, welkom op onze community!
Ben je er nog achter waar dit in zat?

Als je inlogt op de webinterface van je box 12, heb je dan de nieuwe firmware? En zie je daar je superwifi punten ook staan?

Hoe zijn de superwifi punten verbonden met je experiabox?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025

​@Thomas van KPN 

Modem heeft V12.C.24.05.08

SuperWifi 2 punten hebben  SW2.C.24.07.04

2 stuks met ethernet en de rest via wifi.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

En staan al je superwifi punten ook in de webinterface? Je kunt daar namelijke het lampje ook gewoon uitschakelen, of met de WPS knop

Reageer