Wij hebben hier hetzelfde probleem. Na trage wifi in overleg met KPN nu Super Wijfi Versterkers gekregen icm Xperia box 10 (die hadden we al). Zou het modernste van het modernste moeten zijn, maar we hebben in twintig jaar niet zo’n slechte wifi gehad. Werk tegenwoordig op mijn hotspot van Odido 4G, maar dat is niet de bedoeling.
KPN wil geen monteur sturen, kosteloos, hebben wel allemaal kabels gestuurd. Dus kabels door de woonkamer om de Super Wijfi te laten werken. Helaas kan ik die kabel op mijn kantoor niet aansluiten op de laptop want die heeft niet de juiste ingang.
Er zit ergens een fout in het systeem. Al drie keer met medewerker van KPN alles gereset maar het helpt niet.
Heeft iemand een suggestie wat te doen?
Wij hebben hier hetzelfde probleem. Na trage wifi in overleg met KPN nu Super Wijfi Versterkers gekregen icm Xperia box 10 (die hadden we al). Zou het modernste van het modernste moeten zijn, maar we hebben in twintig jaar niet zo’n slechte wifi gehad. Werk tegenwoordig op mijn hotspot van Odido 4G, maar dat is niet de bedoeling.
KPN wil geen monteur sturen, kosteloos, hebben wel allemaal kabels gestuurd. Dus kabels door de woonkamer om de Super Wijfi te laten werken. Helaas kan ik die kabel op mijn kantoor niet aansluiten op de laptop want die heeft niet de juiste ingang.
Er zit ergens een fout in het systeem. Al drie keer met medewerker van KPN alles gereset maar het helpt niet.
In geval van een v10 modem dien je 1 Superwifi bekabeld aan de v10 te laten. De andere Superwifi kan draadloos elders staan. Wifi van v10 dient uit te staan (zou automatisch moeten gaan, anders het middelste knopje op de zijkant ingedrukt houden, zo'n 15sec).
Heb je dit zo aangesloten?
Ik zie hier geen vervolg meer op maar heb hetzelfde probleem. Aan de ethernetkabel werkt mijn Super Wifi 2 prima maar zodra de kabel los gaat, wordt de LED rood en is de verbinding weg.
De diverse reset methodes geprobeerd maar zonder succes.
Mijn KPN Experia 12 heeft firmware SGEJ1000060E.
Mijn Super Wifi 2 heeft 3.00.31.
Zou dit wel of niet moeten samenwerken?
Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]
Dit zou prima moeten werken. Mits de Superwifi’s minimaal een kwartier bekabeld zijn geweest. Als je wacht, gaat hij dan niet over van rood naar groen knipperen? Dat kan namelijk wel eens een paar minuten duren.
In geval van een v10 modem dien je 1 Superwifi bekabeld aan de v10 te laten. De andere Superwifi kan draadloos elders staan. Wifi van v10 dient uit te staan (zou automatisch moeten gaan, anders het middelste knopje op de zijkant ingedrukt houden, zo'n 15sec).
Heb je dit zo aangesloten?
De v10 is bekabeld aangesloten op de Superwijfi. Het televisiekastje in de woonkamer is ook bekabeld aangesloten op een superwijf. Dan hebben we op de eerste verdieping en tweede verdieping een Superwijfi onbekabeld staan. Hier werken we en hebben we dus heel vaak geen bereik. Dit hadden we bij ons vorige systeem, dat weliswaar traag was, niet.
Ik zie op de v10 geen knopjes zitten aan de zijkant. Dus ik weet niet of de wifi hiervan automatisch is uitgeschakeld.
Dit zou prima moeten werken. Mits de Superwifi’s minimaal een kwartier bekabeld zijn geweest. Als je wacht, gaat hij dan niet over van rood naar groen knipperen? Dat kan namelijk wel eens een paar minuten duren.
Ik heb het modem en ook het Super WiFi 2-punt al een paar keer gereset. Het ledje van het SW2-punt gaat van rood naar groen knipperen en daarna naar permanent groen. Zodra ik de ethernetkabel losmaak (zelfs na een paar uur), wordt het ledje rood en valt de wifi uit.
Maakt het nog uit of het SW2-punt rechtstreeks op een ethernetpoort van het modem wordt aangesloten om te activeren, of mag dat ook via het netwerk? Ik heb beide opties geprobeerd en ervaar geen verschil.
Op dit moment heb ik slechts één SW2-punt. Wat is de aanbevolen afstand tussen het modem en het SW2-punt in draadloze toestand?
Het modem staat in de meterkast, en het eerste (en enige) SW2-punt hangt op de overloop, op de eerste verdieping. We hebben een open trap. De afstand is ongeveer 3 à 4 meter.
Alvast bedankt voor de hulp.