Oke mijn situatie
Box 12 en 2x SuperWifi 2
SuperWifi 2 zijn allebei draadloos verbonden met de Box 12 via een goede groene verbinding via 5GHZ
Mijn laptop ondersteund Wifi6 Wi-Fi 6 (802.11ax) maar wilt alleen op Wifi 6 verbinden als ik de Superwifi 2 van het stroom haal en dan verbind mijn laptop met de box 12 Wi-Fi 6 (802.11ax) Snelheid ruim 700 mb Wanneer de SuperWifi 2 aanstaan en mijn laptop regelmatig met 1 van die verbind dan gaat die over op Wi-Fi 5 (802.11ac) snelheid 200MB hoe kan ik dit oplossen
De Box 12 staat in de woonkamer Beide SuperWifi 2 staan op de 1ste etage op verschillende slaapkamers.
Mijn laptop staan in de woonkamer op 3 a 4 meter afstand van de Box 12 je zou zeggen dat hij dichterbij de box 12 zit als de SuperWifi punten en zou dus eigenlijk met de Box 12 moeten verbinden inplaats van de SuperWifi die boven staan.
Bovenstaande foto toon de status van de WifiPunten en je ziet dat 1 Wifi apparaat (mijn laptop) is verbonden met de SuperWifi
Kan je een apparaat in mijn geval mijn laptop forceren via de box 12 interface dat hij alleen met Wi-Fi 6 (802.11ax) moet verbinden
Want het is wel Leuk Box 12 en SuperWifi 2 die Wifi 6 ondersteunen maar dan moet het wel werken
Kort samengevat zet ik beide wifi punten uit verbind mijn laptop wel met wifi 6 rechtstreeks met box 12 staan de wifi punten aan dan schakeld mijn laptop terug naar wifi 5
Paar keer alles fabrieksinstellingen gedaan meerdere wifi kanalen geprobeerd zelfde effect