Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben de gelukkige bezitter van een v12 box met 3 superwifi punten.sins afgelopen dinsdag staan deze punten op paars rruim een dag.

Hierop kpn gebel met het probleem na de volgende stappen te hebben doorlopen

Wifi punt gereset en geprobeerd opnieuw te installeren echter knipperd deze eerst snel groen daarna een minuut op vast groen daarna langzaam knipperd deze langzaam groen en hierna continu op paars. Hieruit kon ik opmaken dat er een update wordt uitgevoerd.echter wordt het lampje nooit meer continu groen (klaar voor installatie)

Hierbijj komt er ook nog eens bij dat ik niet kon inloggen op het modem v12 deze ook gereset waarna ik er wel weer inkom qifi aangezet etc.

Wederom wifipunt geprobeerd aan te sluiten echter zonder ander resultaat. Nu naar een paar dagen blijkt de modem v12 zich een paar x per dag te herstarten en ook af en toe verbinding met het internet te verliezen

Kpn geeft telefonisch aan dat dit bekend is en even kan duren maar vindt dit niet echt normaal. Is misschien mijn modem ook stuk?

 

Ik hoop hier dan ook een atwoord/oplossing te krijgen en of er nog meerdere zijn die dit probleem hebben?!

Mvg Richard Stavinga 

 

Admin: eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

@Mfreak We hebben inderdaad meer signalen binnengekregen dat bij sommige klanten de SuperWifi punten de configuratie niet meer laden en dat er dan een paars lampje gaat branden. Kun je mij vertellen hoe de adapters zijn aangesloten op de KPN Box 12? Is dat voor sommige adapters rechtstreeks of is er ook iets van een DVS adapter of iets dergelijks in het spel?


Even een vraagje, is dit probleem alleen voor de witte superwifi punten of ook voor de zwarte superwifi punten icm devolo’s?


Het lijkt als ik de topics lees en de interne berichtgeving zich voornamelijk te concentreren op de witte punten Piet. Ervaar jij ook problemen?


2 waren los en 1 bedraad.bij de modem Op aanraden van de kpn medewerker alles losgekoppeld. Nu weer 1 aangesloten maar resultaat blijft hetzelfde. Inmiddels zie ik dat de wifi van V12 onmiddels wifi6 is geworden echter kan ik niet op inloggen ww pakt deze niet meer.

 

 


Loskoppelen zou ook mijn advies in deze zijn om ze voor langere tijd even volledig van de netwerkkabel te halen en om ze dan één voor één weer te koppelen. Kun je eens testen of je wel kan inloggen via: https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/


@Remco_  nee ik ervaar geen probleem.


Ik val echt van het ene in het andere probleem

V12 gereset (reset knop ingedrukt to het rode lampje gaat branden) ww wat achter op het modem staat tot 6 x geprobeerd in zowel edge als chrome maar kom niet in de modem. Help....!!

 


Denk dat je nog langer moet resetten .. steek gerust de naald 2 minuten in de reset knop.. uiteindelijk is dit dan zover gereset dat er geen ww meer van de kpn server komt..

En als je ooit een eigen ssid had gemaakt blijft deze als het goed is dan ook staan op de ssid die achter op het modem staat


Ben er inmiddels in! Bedankt. Nu nog de superwifi punten pfff

 


Mooi! Vergeet ook niet de devolo dichtbij het modem even te ontkoppelen anders heb je direct hetzelfde probleem weer.