Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem sinds 8 april. Wifi versterkers hebben altijd goed gewerkt, maar vanaf 8 april om de haverklap uitvallende en opnieuw startende versterkers, Contact gehad met KPN, procedure om opnieuw te pairen doorlopen met KPN medewerker, maar nog steeds ellende.

Ik geloof niet in toeval, maar dit riekt naar een fout in een update of iets dergelijks. KPN graag een oplossing.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op het forum, @Joberio. Wat naar dat je Wifipunten ineens zo opspelen. We hebben in die periode wel updates uitgebracht voor zowel SuperWifi 1 als SuperWifi 2. Maar in die updates geen wijzigingen die dit soort gevolgen hebben. Ik wil dan ook graag meer weten :)

Vooral welk modem je hebt, welke Wifipunten je hebt, en hoe die Wifipunten aangesloten zijn op je modem. Daarnaast ook graag een uitgebreidere beschrijving van wat er gebeurt als je uitval merkt, en wat je ziet met de lampjes op zowel de Wifipunten als je modem.

 

In het algemeen: het doorlopen van de Wifi Manager kan helpen. 

En als je merkt dat je WIfipunten rode lampjes, of continu groen knipperende lampjes laten zien, en het dichterbij elkaar plaatsen van de WIfipunten helpt niet, neem dan dit artikel door:

 


Hoi Erik,

Sinds gisteren werkt het weer naar behoren. Een collega van je heeft me fantastisch geholpen. Vanwege een rest op afstand van het modem, zochten de wifi versterkers blijkbaar naar de oude modemsettings.. een reset van de wifi versterkers (op advies van je collega), bleek de oplossing te zijn. Wifi versterkers daarna aan het modem gehangen en na 3 kwartier op hun plek gezet. Nu geen uitval meer. Je collega heeft me een uurtje geleden teruggebeld om te vragen of het nu in orde was. Complimenten voor jullie service!


Hallo @Joberio, fijn dat je weer geniet van je spullen.

Ik vermoed dat er na een firmware update en modem herstart als logisch gevolg, de superwifi’s inderdaad even de weg zijn kwijtgeraakt. Mij gebeurde het recent ook. Het gaat vaak goed maar soms toch even niet. Het blijft techniek.

Mag ik je nog een tip geven: als je merk dat er een firmware update is geweest dan is het beter om deze apparatuur nogmaals even een verse herstart te geven. In het geval van problemen is even de spanning ervan af voor 5 minuten vaak ook aan te raden. De apparatuur start dan echt helemaal clean op. Zorg dat superwifi even uitgezet wordt als de modem van de spanning gaat en zet ze pas aan als de modem ruim de kans heeft gehad om te starten. En in de pechgevallen is soms helaas een reset van superwifi nodig.

Je kunt je abonneren op de Product Updates in dit onderdeel van het forum. Dan ben je op de hoogte van updates op je apparatuur en komt het niet meer als een verrassing.

De service is inderdaad een compliment waard. Dat is toch wel goed geregeld bij KPN.