Skip to main content

Hi,

Vandaag 2 nieuwe superwifi2, punten ingebruik genomen. 1 zit vast aan de box v10 en de andere staat een verdieping hoger.

 

De oude superwifi punten krijg ik voor geen mogelijkheid meer in het netwerk. Gewoon via de installatie procedure gedaan.  Het lijkt wel dat het niet smamen gaat met de superwifi2 punten.

 

Zelfs als ik  bv een punt (witte) 1 meter vanuit de modem neerzet gaat hij steeds op rood  

 

Iemand een idee.

 

Gr

 

De ook weer even aansluiten met een kabel en resetten.  Minuut of tien laten staan. Daarna zou je ze ergens moeten kunnen plaatsen. 


Als ie op rood springt, hoe lang laat je het wifipunt dan aan staan? Het gebeurd soms wel eens na een (her-)installatie dat een wifipunt een paar minuten nodig heeft om draadloos een verbinding op te pakken. Zo heb ik wel eens een installatie gehad waar ik 45 minuten ruzie aan het maken was met een Superwifipunt om er vervolgens achter te komen dat ik gewoon twee minuten geduld had moeten hebben 😅


De ook weer even aansluiten met een kabel en resetten.  Minuut of tien laten staan. Daarna zou je ze ergens moeten kunnen plaatsen. 

Dat heb ik ook al gedaan. Zelfs via de installatie app. Maakt niks uit blijft op rood.


Als ie op rood springt, hoe lang laat je het wifipunt dan aan staan? Het gebeurd soms wel eens na een (her-)installatie dat een wifipunt een paar minuten nodig heeft om draadloos een verbinding op te pakken. Zo heb ik wel eens een installatie gehad waar ik 45 minuten ruzie aan het maken was met een Superwifipunt om er vervolgens achter te komen dat ik gewoon twee minuten geduld had moeten hebben 😅

Ga dat zo even bekijken. Ik dacht als hij rood is dat het dan klaar was. En niet meer zou gaan verbinden


Als ie op rood springt, hoe lang laat je het wifipunt dan aan staan? Het gebeurd soms wel eens na een (her-)installatie dat een wifipunt een paar minuten nodig heeft om draadloos een verbinding op te pakken. Zo heb ik wel eens een installatie gehad waar ik 45 minuten ruzie aan het maken was met een Superwifipunt om er vervolgens achter te komen dat ik gewoon twee minuten geduld had moeten hebben 😅

Ga dat zo even bekijken. Ik dacht als hij rood is dat het dan klaar was. En niet meer zou gaan verbinden

Inmiddels staat hij 10 min op rood. Punt staat 5 meter bij een superwifi2 .


De oude superwifi punten krijg ik voor geen mogelijkheid meer in het netwerk. Gewoon via de installatie procedure gedaan.  Het lijkt wel dat het niet smamen gaat met de superwifi2 punten.


SuperWifi (witte variant) en SuperWifi 2 (zwarte variant) kun je combineren!

Een constant rood lampje:

Betekenis lampje SuperWifi



Heb je dit ook gedaan/ gecontroleerd?

Mijn tip is om alle SuperWifi punten los te koppelen, te resetten en de installatieprocedure rustig (! 😉) stap voor stap te doorlopen. Mijn collega Paul heeft een topic geschreven over de installatie en gebruik van SuperWifi: daar staat het installatieproces stap voor stap beschreven: