Skip to main content
Beantwoord

Superwifpunt direct aan modem?

• 15 maart 2025
  • 3 reacties
  • 48 keer bekeken

Ik heb een modem Box12b en een drietal superwifi punten. Afgelopen week een update gehad van het modem. Na de nieuwe software deed een van de superwifi punten het niet meer. Na wat moeite heb ik deze ook weer aan de praat gekregen.

In de woonkamer staat de Box12b daarop heb ik een van de drie superwifi punten aangesloten. Voor de software update werd aanbevolen om de modem als wifi punt uit te zetten en de wifi te laten verlopen wip het superwifi punt. 

In de nieuwe software kan ik volgens mij de modem niet uitzetten. Dat betekent mi dat het superwifipunt overbodig is en dat ik deze kan loskoppelen en ergens anders in huis kan plaatsen.

Is mijn  redenering juist op zie ik iets over het hoofd?

Beste antwoord door Maja van KPN

Aangezien je modem nu zelf ook een wifisignaal uitzendt, kan je er inderdaad voor kiezen om het SuperWifi punt ergens anders te plaatsen ​@Perensap1964 ðŸ™‚

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• 10866 reacties
  • 15 maart 2025

Beste ​@Perensap1964 de wifi op de modem kun je gewoon aan laten staan.

In combinatie met de wifipunten werkt de modem/router als master en de wifipunten als slave en kun je (draadloos) plaatsen waar je maar wilt, zolang ze maar binnen het draadloze bereik van de modem/router blijven, dan blijft het lampje op het wifipunt ook constant groen branden. Als het oranje wordt is een wifipunt te ver van de modem/router verwijderd en zakt de snelheid.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 15 maart 2025

bedankt voor je reactie. Dat betekend dus dat de superwifi punt nu onnodig (extra) in de woonkamer staat en deze dus beter op een ander plek inluis kan neer zetten.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15540 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Aangezien je modem nu zelf ook een wifisignaal uitzendt, kan je er inderdaad voor kiezen om het SuperWifi punt ergens anders te plaatsen ​@Perensap1964 ðŸ™‚