Skip to main content

Hoi

Ik heb 2 van die supervisie punten gekocht. 1 voor beneden en 1 voor zolder. Die beneden werkt perfect. Maar boven niet deze blijft maar oranje branden. Situatie is dat ik van uit de meterkast een lankabel heb getrokken naar zolder. Deze zit aan gesloten aan een netgear switch (hub) daar vanuit naar de pc en naar het super wifi . Ik heb verder de aanwijzingen zoals beschreven gevolgd en zoals het recetten modem aan en uit en op de app de snelheid gecontroleerd en daar de stappen ondernomen. Ik krijg daar telkens als ik controleer dat de snelheid is verminderd.  De wifi versterker blijft oranje. Graag hulp. 

Een Superwifi heeft een kabel nog waar 1000mb doorheen kan. Cat5e of hoger. Heb je een oudere kabel of een draadje die erin los of verkeerd zit, of een Switch die tot 100mb gaat, dan gaat die Superwifi inderdaad oranje branden


Bedankt voor je reactie.

Ik heb een cat 6E kabel naar boven getrokken. En ik ik heb bij kpn  2x de netgear gs105 gekocht.  want de modem staat in de meterkast en daar vanuit is er door kpn er ook lankabel naar de woonkamer getrokken en die zit ook aan een netgear hub aangesloten. En daar vandaan naar het eerste super wifi punt. En deze doet het goed.


Ik heb ook de thuis app gebruikt.om daar de super wifi punt d.m.v de QR code het punt te vinden. Maar nu blijft het wifi punt op paars staan en heb een heel zwak signaal


Wat doen de lampjes bij de poorten op de Netgear switch? Branden bij alle gebruikte poorten beide lampjes?

En vergeet het woord "hub". Schrap dat woord gewoon uit uw woordenboek. Het is "switch". 


Paars? Dan is hij opeens leeg en moet hij opnieuw worden ingesteld. Zit die nog steeds op de kabel?

Probeer anders even een losse kabel direct in het modem. Als hij dan groen blijft zit het toch ergens tussen benden en boven.


Links kabel meterkast

Midden  pc

Rechts switch


Linker kabel gaat naar modem. Ik zie geen lampjes klopt dat?


Ik heb rechtstreeks de kabel van derden aangesloten op het wifi punt maar hij kleurt weer paars. En de kabel. Vanuit de meterkast (modem) daar brand inderdaad alleen het linker lampje. En dat lampje brand niet zo fel als de andere


Dat is niet goed. Ze moeten beide branden. Loopt die kabel echt rechtstreeks naar het modem? Of gaat die door de muur? Via een wandcontactdoos ofzo?


Via de meter kast door een muur naar de slaapkamer. Daar zat een gat. En via de slaapkamer naar de bovenste verdieping langs een muur. Ik heb voor dat ik die 2 super wifi punten had. Die oude versie punt gehad. Die zwarte vierkante. Die werkte perfect. 


Via de meter kast door een muur naar de slaapkamer. Daar zat een gat. En via de slaapkamer naar de bovenste verdieping langs een muur. Ik heb voor dat ik die 2 super wifi punten had. Die oude versie punt gehad. Die zwarte vierkante. Die werkte perfect. 

 

Ja die gaven dat niet aan. Een itv draait er ook op, maar Superwifi heeft een kabel nodig die 100% klopt.

 


Btw je heb die zwarte kabel niet met beide uiteinden in de switch gedrukt toch? Of zijn het 2 kabels?


Nee de tweede zwarte gaat naar pc


De oude wifi switch aangesloten. Maar die werkt ook niet.

 


wifi switch

Wat is dat nou weer? WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel. 


Ik heb wat verder gekeken op kpn.

En dat heb ik ook gedaan n.l het tweede wifi punt naar beneden gehaald. En daar laten updaten. Er stond ook bij dat ik geen kabel nodig had boven op zolder. Maar bij mij lukt dat weer niet. Het wifi punt is van paars naar oranje gegaan. Ik snap er nu helemaal niets van

 


Een kabel is veel beter. Maar die kabel moet wel goed zijn. Bij u is die niet goed. 

Een draadloze SuperWiFi op zolder mislukt heel vaak. Want de afstand is gewoon te groot. En er zitten vloeren tussen, dat belemmert een goede WiFi ontvangst.

Als het u zelf niet lukt om het probleem de kabel op te lossen, laat er dan een monteur naar kijken.


Via de meter kast door een muur naar de slaapkamer. Daar zat een gat. En via de slaapkamer naar de bovenste verdieping langs een muur. 

Bestaat die kabel vanaf meterkast naar zolder uit 1 stuk? Van een meter of 20 ofzo?


Heren. Dank jullie wel voor de vele reacties. Maar het is opgelost. Het wifi punt is weliswaar niet bekabeld, maar door het updaten beneden. Heb ik het alsnog geprobeerd zoals ik zei maar stond daarna weer op oranje. Ik heb de stekker er weer uit gehaald en voorop het wifipunt de knop in het midden indrukt gehouden. En hij blijft op groen.

Nogmaals bedankt voor jullie inzet