Skip to main content

Voorheen had ik met mijn vroegere Experia box en twee Linksys routers een goede verbinding met mijn weerstation Netatmo; Hoofdmodule, buiten module en regenmeter.

Nu heb ik een Box 12 van KPN met twee Super Routers 2.0.

Op het moment is het niet mogelijk verbinding te krijgen met WIFI;
1. Het lukt soms verbinding te krijgen maar dan valt het verder laden van gegevens weg. Dus in principe de verbinding verbroken.
2. Als ik wat verder weg van B0x 12, maar wel in de buurt van een router zit krijg ik via de Netatmo wizard een melding dat ik een statisch IP adres moet aanmaken. Ik heb hier geen verstand van en tot nu toe heb ik niemand kunnen vinden die mij kan helpen.

Indien iemand hier ervaring mee heeft, gaarne hulp want KPN wil en kan mij niet verder helpen.

Emiel Driessen.

 

Na wat onderzoek lijkt het erop dat netmo weerstation enkel werkt via 2.4Ghz wifi band dus wat je zou kunnen doen is extra wifi aanmaken voor de 2.4Ghz band met eigen SSID naam hier vindt je instructies hoe dat moet

 

 


En misschien helpt dit ook :

Hoe kan ik mijn verbinding opnieuw configureren?

Volg deze stappen om de wifi configuratie te wijzigen:

  1. Ga naar Instellingen > Beheer van mijn huis
  2. Selecteer de ruimte waarin de Hoofdmodule zich bevindt
  3. Klik op de Module
  4. Klik bij Informatie op “Netwerk instellen” en volg de instructies

Dank voor de snelle reactie. Wat 2.4Ghz bij Netatmo is mij bekend want ik had hetzelfde probleem met mijn Bosch Thermostaat. Die het na veel keren proberen te connecten uiteindelijk werkt.

Ik had reeds een Extra wifinetwerk ingesteld met wachtwoord (alleen aan de linker kant 2.4Ghz) maar dat lukt ook niet.


Ik had drie wifi netwerken aangemaakt; een algemene, een voor gasten en die extrawifi. Allen geprobeerd. Soms herkent de wizard het wachtwoord niet (fout wachtwoord) of moet ik een Statisch IP adres invullen.