Skip to main content

Beste gister zojuist mijn kpn box 12 ontvangen.

De monteur komt deze de 16e installeren.

had hiervoor xs4all met de fritzbox 7581 en een fritzrepeater 3000 een mesh netwerk gecreƫerd.

Dit werkte ideaal.

maar ik heb 1 hoek in mijn woonkamer waar ook mijn familie pc staat en hier is de WiFi al niet ideaal. Vandaar dat ik 2 superwifi heb kunnen overnemen van een goede vriend van mij. Het zijn de witte bollen niet de superwifi 2 met WiFi 6 erop.Nu heeft de kpn 12 box uit zichzelf al WiFi 6 en ik heb gisteren contact gehad met klantenservice waar mij werd verteld dat ik de witte kpn superwifi punten waarvan ik er 2 van heb er niet meer 1 altijd met de modem verbonden hoeft te zijn en dat deze ook WiFi 6 hebben en ik na ze beide gekoppeld te hebben aan de modem ze allebei los onbekabeld in mijn woning kan plaatsen. Ze informeerde mij dat de oude experia boxen waarmee deze witte werkten er nog niet aan toe waren ivm firmware versie.Maar ik kan nergens op dit forum vinden dat de witte superwifi punten onbedraad in huis geplaatst kunnen worden er moet er altijd 1 met je modem verbonden zijn. Nu kan ik ook superwifi 2.0 met wel WiFi 6 krijgen en 2 ethernet poorten maar dan heb ik de witte voor niks aangeschaft.Graag hoor ik wat klopt hebben de witte superwifi punten net als de zwarte 2.0 WiFi 6 en kan ik ze nadat ik ze heb geĆÆnstalleerd allebei los van elkaar zetten of moet er toch 1 altijd bedraad blijven.

ik hoor graag van jullie.

met vriendelijke groetĀ 

MichaelĀ 

Ja, de witte SuperWiFi's kunnen beide draadloos in huis geplaatst worden als ze gebruikt worden in combinatie met de KPN Box 12. Ze ondersteunen geen WiFi 6. Gaan ze nooit doen ook. Bij de zwarte SuperWiFiā€™s werkt WiFi 6 momenteel ook nog niet. Dat zal later wel gaan werken na een firmware update.


@Nick83,

Hartelijk dank voor je info.

Ik heb tevens nog een vraag zit de laatste firmware versie al op de box die ik gisteren heb ontvangen of moet ik deze via de interface nog zelf updaten naar de nieuwste firmware?Middels de browser inloggen op de modem?


... zit de laatste firmware versie al op de box die ik gisteren heb ontvangen...

Als die er nog niet op staat, dan word die er waarschijnlijk automatisch opgezet bij de eerste keer opstarten.Ā 

Zelf firmware updaten kan bij de apparatuur van KPN niet. Gebeurt allemaal automatisch. Soms kun je een update bespoedigen via een reset. Meer kan je er niet aan doen.


@Nick83Ā Bedankt voor de info.Nu straks maar hopen dat ik een aantal apparaten die op 2.4 GHz draaien waaronder mijn smart tv kan instellen.Net weer klantenservice gebeld hierover die zeggen dat je voor elke apparaat dat 2.4 nodig heeft je een aparte WiFi moet aanmaken. Weet niet of jij hier ervaring mee hebt?Ā 


Er kan een extra 2,4 Ghz WiFi netwerk aangemaakt worden.

Hiermee kan je dan apparaten verbinden die op het hoofdnetwerk, wat 2,4 en 5 Ghz is, niet goed werken. U hoeft uiteraard niet voor elk apparaat een apart netwerk aan te maken šŸ˜„


Hartelijk dank voor de info !! @Nick83Ā