Ik heb zeer wisselende Wifi-snelheid.
Ik heb 3 experia-punten en 1 superwifi. Die zijn alle vier bekabeld aangesloten op de V12.
Als ik bekabeld een apparaat op een punt aansluit, haalt dit altijd 700 (+) Mbps. Prima, so far.
Maar: onbekabeld lijkt het wel een grote loterij. Op exact dezelfde plek, met de wifi-kaart in exact dezelfde richting (ja, ik weet dat dat kan uitmaken in sommige gevallen), meet ik - binnen enkele minuten - snelheid tussen de 1 Mbps en 500 Mbps. En dat niet 1 keer, maar de hele dag door. En niet met 1 apparaat, maar met Windows laptop, Chromebook, Iphone, Samsung-telefoon. En dat niet met 1 snelheidsmeter, maar met Google, KPN zelf (vanuit de thuis app) en Ookla. En even voor de helderheid: op een moment dat er geen andere apparaten waren die druk aan het streamen waren of iets dergelijks.
Er zitten verder wel heel wat “things” aangesloten: Een stuk of 6 google-nest apparaten, twee Harman Kardon citation, een paar Google TVś, een Philips Hue bridge met een stuk of 6 lampen, ca 15 lampen (met name Hombli, ook wat andere), 2 stofzuigers, een wasmachine, en waarschijnlijk vergeet ik nog wel wat.
Wellicht zit er te veel op, dan hoor ik graag of ik de V12 moet vervangen door iets beters, maar dan wel graag met enige garantie dat de Wifi-snelheid dan wel wat constanter wordt op een aanvaardbaar (zeg even 100 Mbps als ondergrens) niveau.