Skip to main content
Beantwoord

1 SuperWifi 2 punt niet herkenbaar en herstart helpt niet

• February 11, 2026
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Wat is hier aan de hand? Zie plaatjes.

Afbeelding 1, via de KPN app, gang geeft aan offline.

Afbeelding 2, via webinterface, het modem, alle wifi punten online.

Afbeelding 3, via webinterface, het wifipunt, hij geeft ook aan gesynchroniseerd.

Alles al opnieuw opgestart.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@C Claassen, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Ik zie dat Noordzee je al heeft gevraagd om een reset te doen zoals hier omgeschreven: KPN SuperWifi: reset. Ik stel voor om dit eerst nog niet te doen. 

Ik lees namelijk dat alles verder goed werkt en dat je iPad bijvoorbeeld goed werkt op die SuperWifi punt. Begrijp ik dat goed? Dat zou betekenen dat de weergave niet goed is maar dat technisch alles goed functioneert. We zijn nu druk bezig om de Wifi tools te verbeteren in de MijnKPN app, maar het kan zijn dat nog niet alles optimaal werkt en dat er nog wat kleine foutjes in zitten. Die proberen we er zo snel mogelijk uit te halen. 
Mijn voorstel is dan om in de interface van de modem je thuisnetwerk te herstarten. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Log daar in en voer onderstaande uit. 

Laat je nog even of dit de oplossing is? 

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 11, 2026

Hallo ​@C Claassen ,

Ik neem aan dat er een groen lampje brand op het SuperWiFi-punt in de gang. Maar als er verder geen apparaten op aangesloten zijn, dan heb je er ook niet veel aan. 

Heb je dat WiFi-punt al eens opnieuw (bekabeld aan het modem) een reset gegeven? Wat je verder kunt doen is dat WiFi-punt een stukje te verplaatsen. (dichterbij het modem?)

• Auteur
  • Helper
  • February 11, 2026

Hallo ​@Noordzee , dank voor uw opmerkingen. Lampje brand groen. Verbinding is er met bijvoorbeeld iPad, werkt perfect. Reset, modem, kabel e.d. gedaan. Het is gebeurd met de update van de mijn KPN app update.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Hi ​@C Claassen, goed dat je deze vraag hier stelt. 

Ik zie dat Noordzee je al heeft gevraagd om een reset te doen zoals hier omgeschreven: KPN SuperWifi: reset. Ik stel voor om dit eerst nog niet te doen. 

Ik lees namelijk dat alles verder goed werkt en dat je iPad bijvoorbeeld goed werkt op die SuperWifi punt. Begrijp ik dat goed? Dat zou betekenen dat de weergave niet goed is maar dat technisch alles goed functioneert. We zijn nu druk bezig om de Wifi tools te verbeteren in de MijnKPN app, maar het kan zijn dat nog niet alles optimaal werkt en dat er nog wat kleine foutjes in zitten. Die proberen we er zo snel mogelijk uit te halen. 
Mijn voorstel is dan om in de interface van de modem je thuisnetwerk te herstarten. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Log daar in en voer onderstaande uit. 

Laat je nog even of dit de oplossing is? 

• Auteur
  • Helper
  • February 12, 2026

​@Alex van KPN Dank voor uw berichtje. Ja alles werkt zoals beschreven. Alleen in de mijn kpn app wordt het niet goed weergegeven, juist ook na uw suggestie, herstart thuisnetwerk. Het blijft als in afbeelding 1.

• Auteur
  • Helper
  • February 13, 2026

​@Alex van KPN Je kunt in de mijn KPN app trouwens de led van het Superwifipunt dimmen via een slider, zou het mogelijk als je dimt je percentages ziet? Zodat je weet hoeveel % je dimt hebt? Je kunt dan al je leds op dat % dimmen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 13, 2026

​@Alex van KPN Dank voor uw berichtje. Ja alles werkt zoals beschreven. Alleen in de mijn kpn app wordt het niet goed weergegeven, juist ook na uw suggestie, herstart thuisnetwerk. Het blijft als in afbeelding 1.

Dan is dit nog even geduld hebben, we zijn hier dus van op de hoogte en werken eraan. 

​@Alex van KPN Je kunt in de mijn KPN app trouwens de led van het Superwifipunt dimmen via een slider, zou het mogelijk als je dimt je percentages ziet? Zodat je weet hoeveel % je dimt hebt? Je kunt dan al je leds op dat % dimmen.

Ik snap wat je bedoelt, dat je ook bijvoorbeeld, ik zeg maar wat, 38% ziet. Ik neem dit mee als voorstel/feedback hier. 

• Auteur
  • Helper
  • February 13, 2026

​@Alex van KPN Perfect ik heb geduld en hoop dateert opgelost wordt. Ja precies dat zou mooi zijn als de % zichtbaar zijn, ik kijk er naar uit.