Skip to main content
Antwoord

1 van de 4 Super Wifi punten werkt alleen wanneer deze met kabel is aangesloten op modem

• April 20, 2025
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem met één van de vier (zwarte) Superwifi 2 punten. Ik heb er vier besteld en drie van de vier doen het probleemloos. Maar de vierde doet het alleen als hij met de kabel aan het modem verbonden is. Zodra hij wordt losgekoppeld wordt hij meteen rood. Ook na diverse malen resetten en herstarten. Betekent dat dat hij stuk is?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Dank voor de extra info ​@Irene V. Bij sommige modems, en soms ook afhankelijk van de softwareversie, kan het nodig zijn om één SuperWifi punt met een kabel aangesloten te laten. Anders werkt het niet. Dat is hier niet het geval met jouw KPN Box 12, dat is goed om te weten. 

Helpt het als je deze stappen voor een rood lampje op SuperWifi volgt? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Irene V! Lastig dat je er niet uit komt met je SuperWifi.

Ik ben eerst vooral benieuwd naar welk modem je hebt? En welke softwareversie staat er op? Mogelijk is dat van invloed op wat er gebeurt. Onze Kennisbank kan je op weg helpen:

https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145 

Voor snellere hulp kan je ook een belafspraak maken. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Ik heb een KPN Box 12. Firmware V12.C.24.05.08.

Ik begrijp echter niet hoe dat van invloed kan zijn als 3 van de 4 (zo te zien) identieke SuperWifi 2 punten het wel doen. Met als enige verschil dat hij dus niet werkt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor de extra info ​@Irene V. Bij sommige modems, en soms ook afhankelijk van de softwareversie, kan het nodig zijn om één SuperWifi punt met een kabel aangesloten te laten. Anders werkt het niet. Dat is hier niet het geval met jouw KPN Box 12, dat is goed om te weten. 

Helpt het als je deze stappen voor een rood lampje op SuperWifi volgt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Dat had ik al een aantal keer gedaan en hielp niet. Ik ben naar de KPN winkel gegaan. Daar hebben ze het Wifi-punt getest en hij was idd stuk. Ik heb een vervanging gekregen en die doet het prima.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Fijn dat het zo opgelost is ​@Irene V, dank voor het delen!