Skip to main content
Vraag

2 SuperWifi 1 punten vallen steeds uit, de derde SuperWifi 2 punt werkt goed

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb hier 2 stuks van die witte wifi versterkers hangen, en later een zwarte er bij gekocht. Die witte vallen de laatste tijd telkens zomaar helemaal uit (lampje uit). De zwarte werkt probleemloos. Na power reset doen ze het wel weer, maar het is wel vervelend. Er is qua wifi verbruikers niets veranderd, dus ik begin te twijfelen aan de levensduur van die dingen die er inmiddels 3 jaar hangen. Of is er nog een andere oplossing. Ik neem aan dat KPN zelf de firmware regelmatig voorziet van nieuwe update’s. 

3 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo en welkom op de KPN Community ​@WaDaNa. Er is natuurlijk niet veel vervelender dan uitvallende wifi punten. Recentelijk is er door KPN een nieuwe software update gepubliceerd voor de SuperWifi 1 punten. Veel issues die speelden met de witte SuperWifi zijn daar mee verholpen. Het gaat om de volgende update: SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.14.02 | KPN Community

Kun je eens controleren of jouw apparaten deze update inmiddels hebben binnengehaald? Mocht dat nog niet het geval zijn, dan is er een filmpje met uitleg over hoe de nieuwe software binnengehaald kan worden: Je modem heeft een software update gehad | KPN

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Dat filmpje om handmatig de firmware binnen te halen staat er niet. Ook geen manual te vinden om dit te forceren. En ik zie dat niet alle WIFI punten de juiste firmware hebben. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als je de pagina opent die ik klikbaar heb gemaakt: Je modem heeft een software update gehad | KPN dan zie je vervolgens een internetpagina met daar op een grote groene afbeelding

Dat is het filmpje met alle informatie en stap voor stap uitleg over hoe je jouw Superwifi weer aan de gang kunt krijgen.