Skip to main content
Update

SuperWifi 1: Update naar SW1.C.25.14.02

Categorie:SuperWifi 1
  • November 10, 2025
  • 58 reacties
  • 2939 keer bekeken
Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Er is een nieuwe update voor de SuperWifi 1, we brengen deze naar versie SW1.C.25.14.02. Hieronder lees je wat er in deze versie nieuw en verbeterd is. Alle verbeteringen zijn ten opzichte van de vorige versie.

Wat zit er in de update naar SW1.C.25.14.02?

Algemene verbeteringen in stabiliteit van de wifiverbinding, en de snelheid/prestatie ervan. Specifiek ook verholpen is een issue waarbij een eindapparaat geen internet kon hebben als het verbonden was met een SuperWifi 2 achter een SuperWifi 1. 

De ondersteuning in de SuperWifi 1 voor de netwerktopologie van het modem is verbeterd. Hierdoor wordt de SuperWifi 1 in de topologie beter weergegeven, ook als deze niet rechtstreeks verbonden is met het modem. 

Onder water zijn verder veiligheid- en compatibiliteitsupdates gedaan op softwarecomponenten.

Wie krijgt de update naar SW1.C.25.14.02 en wanneer?

Deze update gaat eerst naar een groep klanten die de KPN Software al heeft. 

Daarna gaan we met deze versie de migraties van V10 huishoudens afronden. Dat staat nu gepland om volgende week te starten (week 47). Dat is dan in combinatie met deze nieuwe softwareversie voor de V10. Tijdens deze migratie krijgen dan zowel de V10 als de SuperWifi 1 de KPN Software. Meer informatie over wat dit met je SuperWifi 1 doet lees je hieronder.

Meer informatie over de veranderingen in je V10 lees je in onze Kennisbank: 

Vervolgens kunnen we dan de updates bij klanten die al KPN Software op hun SuperWifi 1 hebben afronden.

Deze week (week 46) doen we ook nog een migratieronde voor de V10A in combinatie met SW1. Dat is echter nog met de vorige versie van de SW1 omdat die beter aansluit bij de huidige versie van de V10A.

Wat merk ik van de update?

Migratie van oude firmware naar SW1.C.25.14.02

Je krijgt van ons bericht als jij aan de beurt bent voor migratie. De migratie werkt van buiten naar binnen. Dat betekent dat we eerst je verste SuperWifi 1 gaan migreren, dan degene die dichterbij staat, en zo verder tot we bij je modem aankomen. Die gaat ten slotte als laatste om naar de KPN Software. Mocht het gebeuren dat een van je apparaten toch niet meekomt, dan pakken we die de volgende dag handmatig op om hem alsnog te migreren.

In principe merk je hier niets van behalve een korte periode offline zijn in de nacht. 

Het kan zijn dat je na de update oranje lampjes op je SuperWifi 1 ziet. Dit betekent dat ze nu te ver uit elkaar staan voor een optimale verbinding. Verplaats een of meer van je SuperWifi 1 zodat de lampjes weer groen gaan branden.

Het kan ook zijn dat je V10 wel gemigreerd is, maar een of meer van je SuperWifi 1 niet. In dat geval, reset die SuperWifi en sluit hem (tijdelijk) bekabeld aan op je V10. Laat hem ongeveer een uur aanstaan. In die tijd zal de SuperWifi dan alsnog migreren. 

Wil je hier graag meer hulp bij? Bekijk dan het filmpje op onze website.

Update van SW1.C.25.12.04 naar SW1.C.25.14.02

Als het goed is niks. Of een verbetering in je diensten :) De update gebeurt in de nacht. Tijdens de update is de SuperWifi die de update krijgt even offline en zal zich daarna weer aanmelden en werken. Heb je meerdere SuperWifi punten, dan gebeurt dit bij allemaal.

Wat zit er in het algemeen in de update naar de KPN Software?

De SuperWifi 1 is na deze update compatibel met onze modems die op KPN Software draaien. Maar, er zijn wel een aantal verschillen tussen de SuperWifi 1 met KPN Software, en de SuperWifi 2 met KPN Software. 

Klik op toon inhoud om dit door te nemen.

Geen eigen webinterface voor de SuperWifi 1 

Het belangrijkste verschil is dat de SuperWifi 1 met KPN Software geen eigen webinterface heeft. Alle functionaliteit rondom inzicht en bediening gaat via het modem (met KPN Software) waarop de SuperWifi 1 is aangesloten. 

Dit betekent ook dat een SuperWifi met KPN Software alleen in secundaire modus kan werken, en niet zelf hoofd wifi-apparaat kan zijn.

Meer informatie over hoe je dan de SuperWifi 1 kan inzien en beheren iets verder naar onderen in dit artikel

Mesh, met een aandachtspunt over de backhaul

Met de oude firmware  zitten je KPN modem en de SuperWifi 1 in een mesh. Dit betekent dat SuperWifi 1 en je modem samen één wifinetwerk hebben waarin je eindapparaten (computers, telefoons, etc.) naadloos van de wifi van je modem naar die van de SuperWifi overschakelen en terug. Dit is ook ná de update zo.

Dit betekent dat draadloos verbonden SuperWifi 1 ook zo kunnen blijven.

Wel zit hier een aandachtspunt bij: na de update heeft de SuperWifi 1 alleen nog een 5 GHz backhaul. Het kan dan ook zijn dat je jouw draadloos verbonden SuperWifi 1 dichter bij elkaar moet zetten. 

Wat is een backhaul?

SuperWIfi punten communiceren met elkaar om te bepalen hoe en waar je apparaten precies mee verbinden. Bij draadloos verbonden SuperWifi gaat die onderlinge communicatie ook via wifi. Hiervoor gebruiken de SuperWifi en je modem een apart wifinetwerkje, speciaal voor deze communicatie. Dat wifinetwerkje noemen we de backhaul. In de oude firmware werkt die backhaul met zowel 2,4Ghz als 5 Ghz. Na de update heeft de backhaul géén 2,4GHz meer. 

Wat betekent backhaul op alleen 5GHz?

Een 5Ghz netwerk heeft een hoge snelheid, maar kan minder lange afstanden overbruggen. Een 2,4GHz netwerk heeft een lagere maximale snelheid, maar kan wel die grotere afstanden aan.

Dit betekent dat, na de update, de SuperWifi punten snel kunnen communiceren, maar wel over minder grote afstanden.

Oranje/rode lampjes

Het kan dan ook zijn dat je na de update ineens oranje of rode lampjes op jouw draadloos verbonden SuperWifi 1 ziet. Dit betekent dat de afstand tussen die SuperWifi 1 en de dichtstbijzijnde andere SuperWifi 1 of je modem te groot is. Verplaats je SuperWifi punten dan tot je weer groene lampjes hebt.

Inzien en beheren van de SuperWifi

Zoals hierboven aangegeven heeft de SuperWifi 1 straks geen eigen webinterface meer. Alles rondom je SuperWifi doe je dan ook in je KPN modem. 

Klik op toon inhoud om te lezen hoe je dit doet, en wat je kan doen.

Inlogpagina van je modem

De eerste plek daarvoor is de inlogpagina van je modem. Deze bereik je in een browser via 192.168.2.254mijnmodem.kpn of instellen.local.

In het midden van je scherm zie je een afbeelding van jouw modem. Daaronder vind je twee knoppen. 

De rechter knop hiervan is de netwerkknop. Als je hierop klikt krijg je een pop-up in beeld. In die pop-up zie je alle verbonden SuperWifi punten, en hun status.

De kleur van de netwerkknop geeft aan wat de status is van de aangesloten Wifipunten. Groen betekent dat alles in orde is. Rood wil zeggen dat er een probleem is. Grijs geeft aan dat een eerder aangemeld Wifipunt nu offline is of uit staat. 

Let op: Het icoon/IP-adres in deze pop-up is klikbaar, maar omdat er geen webinterface is voor de SuperWifi 1 kom je nergens op uit. Het IP-adres is dan ook alleen informatief. 

Aanpassen van instellingen van de SuperWifi 1

De SuperWifi 1 neemt de instellingen rondom wifi over van je modem. Hoe je in je modem met KPN Software wifi instellingen aanpast lees je in dit Kennisbank artikel. 

Verder kun je instellen of het lampje van de SuperWifi 1 aan/uit of gedimd moet worden. Dit kun je instellen door kort de WPS knop op de SuperWifi 1 in te drukken. Je kunt dit ook instellen via de webinterface van het modem.

Ga hiervoor naar Thuisnetwerk > Topologie. Klik op de SuperWifi 1 die je wilt aanpassen. Je krijgt een pop-up met daarin de opties voor het lampje.

Ook kun je, via het tabblad WiFi-Radio, de kanalen en bandbreedte van de SuperWifi aanpassen.

Herstarten of resetten van de SuperWifi 1

Als je een individuele SuperWifi 1 wilt herstarten of resetten dan kan dit fysiek door middel van de aan/uitknop of het resetgaatje op je SuperWifi 1 zelf. Bij een reset druk je in het resetgaatje met een saté prikker of paperclip tot de lampjes 5x knipperen. Laat dan los. De SuperWifi 1 zal zich resetten.

Je kunt ook alle SuperWifi 1 tegelijk herstarten of resetten met de groepsfunctie in je modem. Ga hiervoor naar Instellingen > Systeem. Je vindt daar dan de opties voor Herstart en Reset Thuisnetwerk.

Reset Thuisnwetwerk zet zowel het modem als de aangesloten SuperWifi 1 terug naar de fabrieksinstellingen. Het modem zal vervolgens de in ons beheersysteem opgeslagen wifigegevens weer overnemen.

Na een reset, of dit nu een enkele is of je hebt het hele thuisnetwerk gedaan, moet je de SuperWifi 1 weer opnieuw installeren. Meer informatie daarover vind je hier

Bekende beperkingen & andere aandachtspunten

• De SuperWifi 1 ondersteunt geen WPA3. We adviseren dan ook om je modem in te stellen op WPA2 Personal. Als het modem op WPA3 staat en de SuperWifi 1 op WPA2, dan kan deze ongelijkheid voor sommige eindapparaten compatibiliteitsproblemen geven met een slechtere wifi-ervaring tot gevolg. Je past dit, in je modem, aan op de pagina Wifinetwerk.
  • De dimfunctie van het lampje kan je nog niet instellen via de webinterface van het modem. Daar werkt alleen het uit- en weer aanzetten. De dimfunctie werkt wel als je de fysieke WPS knop gebruikt. 
  • Als je SuperWifi 1 geen goede verbinding kan opzetten met je modem of een van de andere SuperWifi 1 punten, dan zal het lampje rood gaan branden. Op dat moment zal de SuperWifi 1 ook stoppen met het aanbieden van wifi aan je eindapparaten. Dit om te voorkomen dat je eindapparaat verbindt met een SuperWifi 1 die geen internet heeft. 
  • Het ontbreken van een webinterface voor de SuperWifi 1 op KPN Software betekent ook dat deze niet handmatig geüpdatete kan worden als er een nieuwe update is. De SuperWifi 1 met KPN Software wordt up to date gehouden door ons centrale beheersysteem. 
    Per de komende updates voor de modems zit daarin een mogelijkheid om SuperWifi 1 en Experia Wifi te updaten als er een update beschikbaar is. Dat zal echter pas werken als ook de SuperWifi 1 en Experia Wifi een softwareversie draaien die daarmee compatibel is.  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren). 

58 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 10, 2025

Sinds vrijdag gebruik ik op Box V10 firmware V10.C.25.08.15 en wil ook de SW1 punten updaten naar SW1.C.25.14.02.

Ik heb braaf (inclusief 1 uur wachten na reboot) de checklist uit de video van deze Update post doorlopen om mijn SW1 punten naar firmware SW1.C.25.14.02. te updaten:
“Het kan ook zijn dat je V10 wel gemigreerd is, maar een of meer van je SuperWifi 1 niet. In dat geval, reset die SuperWifi en sluit hem (tijdelijk) bekabeld aan op je V10. Laat hem ongeveer een uur aanstaan. In die tijd zal de SuperWifi dan alsnog migreren. “

Na een herstart van het thuisnetwerk blijven SW1's op versie SW1.C.25.12.04 staan. Ik krijg modem- en SW1punten update niet bepaald vanzelf! Wat doe ik fout?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 11, 2025

Ik heb al maanden gedoe met de combinatie van Box 12 met 2 SW1 punten na de vorige update.

SWpunten lopen regelmatig vast, vallen dan uit en in de topologie is geen enkel apparaat met de SW1 punten verbonden.

Is er een mogelijkheid dat de vernieuwde firmware voor de SW1 op individueel niveau eerder wordt aangeboden?

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 11, 2025

Mijn twee SW1’s draaien firmware 1.00.22 volgens de experiabox V10A. Ik kom niet op hun eigen interface. Gaat dat wel goed met updaten? Of moet ik ze dan sowieso een uurtje bedraad laten hangen?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 11, 2025

Sinds vrijdag gebruik ik op Box V10 firmware V10.C.25.08.15 en wil ook de SW1 punten updaten naar SW1.C.25.14.02.

Ik heb braaf (inclusief 1 uur wachten na reboot) de checklist uit de video van deze Update post doorlopen om mijn SW1 punten naar firmware SW1.C.25.14.02. te updaten:
“Het kan ook zijn dat je V10 wel gemigreerd is, maar een of meer van je SuperWifi 1 niet. In dat geval, reset die SuperWifi en sluit hem (tijdelijk) bekabeld aan op je V10. Laat hem ongeveer een uur aanstaan. In die tijd zal de SuperWifi dan alsnog migreren. “

Na een herstart van het thuisnetwerk blijven SW1's op versie SW1.C.25.12.04 staan. Ik krijg modem- en SW1punten update niet bepaald vanzelf! Wat doe ik fout?

Resetten om deze update te krijgen werkt nog niet, ​@marcvdw. De versie die on reset beschikbaar staat is de vorige.

De stappen uit de video gelden echt voor mensen die een hele migratie hebben doorlopen. Dus die van oude firmware gemigreerd zijn naar KPN Software, en waarbij een of meer van de SuperWifi op de oude firmware zijn blijven hangen.

Ik heb al maanden gedoe met de combinatie van Box 12 met 2 SW1 punten na de vorige update.

SWpunten lopen regelmatig vast, vallen dan uit en in de topologie is geen enkel apparaat met de SW1 punten verbonden.

Is er een mogelijkheid dat de vernieuwde firmware voor de SW1 op individueel niveau eerder wordt aangeboden?

Helaas niet, ​@Ed1969. En in jouw geval zou dit ook maar een deel van de oplossing zijn. Het andere deel zit in de update voor de Box 12 die ook binnenkort komt. 

Mijn twee SW1’s draaien firmware 1.00.22 volgens de experiabox V10A. Ik kom niet op hun eigen interface. Gaat dat wel goed met updaten? Of moet ik ze dan sowieso een uurtje bedraad laten hangen?

Dan zijn die SuperWifi 1 nog niet gemigreerd, ​@Robbert-t. De vraag is dan of je V10A al wel gemigreerd is? Zie jij een afbeelding van de V10A als je de webinterface opent? Zo niet, dan is ook je V10A nog niet gemigreerd. In dat geval vraag ik je af te wachten. Want, zoals ik aangaf in het startbericht:

Deze week (week 46) doen we ook nog een migratieronde voor de V10A in combinatie met SW1. Dat is echter nog met de vorige versie van de SW1 omdat die beter aansluit bij de huidige versie van de V10A.

En dan denk ik dat je in deze ronde gaat vallen. Zou je per mail bericht van moeten krijgen dan deze week.

Als je V10A al wel gemigreerd is, dan zijn je SuperWifi 1 achtergebleven. Dan zou het voldoende moeten zijn om de SuperWifi 1 te resetten en dan een uur bekabeld aangesloten te laten staan. Je krijgt dan de vorige versie (SW1.C.25.12.04) of deze versie. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 13, 2025

Afgelopen nacht heb ik versie SW1.C.25.14.02 automatisch ontvangen op mijn 2x SW 1 apparaten waarvan 1 bedraad en ander draadloos.

Ik ben benieuwd naar de stabiliteit.

Edit:

• Speedtest op mijn tablet in de buurt van draadloos SW1 punt levert nette waarden op (167 Mbps down en 451 up op 1Gb glasvezel verbinding, zonder verdere zware netbelasting), maar meteen na afloop van de test zie ik het SW led de volgende kleuren krijgen: Langzaam knipperend groen, kortstondig paars, langzaam knipperend groen, rood, snel knipperend groen en constant groen. Alle verbindingen van SW punt verdwenen (waarschijnlijk verplaatst naar modem).
  • Ondanks dat er geen Extra wifi netwerk aan staat, zie ik als beschikbare wifi netwerken op mijn tablet een wifi netwerk met een extentie _ExtraWIFI2G (ook nadat ik deze optie tijdelijk aan en enige tijd later weer uit heb gezet).

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 13, 2025

Zou je de Wifipunten voor de volledigheid een keertje willen herstarten? Dat is toch vaak aan te raden na een update om kreukels glad te strijken. En dan ben ik benieuwd hoe jouw SuperWifi 1 zich over de komende dagen gedragen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • November 17, 2025

Zou je de Wifipunten voor de volledigheid een keertje willen herstarten? Dat is toch vaak aan te raden na een update om kreukels glad te strijken. En dan ben ik benieuwd hoe jouw SuperWifi 1 zich over de komende dagen gedragen.

Na voor de zoveelste herstarten van het wifi netwerk had ik nog steeds herhaaldelijk last van uitvallende SW1 direct na de zware belasting van een Speedtest. Echter de regelmaat waarom de SW1 soms wel uitviel, en dan weer niet kon ik niet achterhalen.

Ik was klaar met de instabiliteit sinds de v10 en SW1 updates en het vele testen en handmatig aanpassen van mijn gekoppelde domotica, waardoor ik uiteindelijk voor de volgende oplossing heb gekozen.

Graag ontvang ik nog antwoorden op vragen, die bij die oplossing zijn gesteld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 17, 2025

Dat is wel gek, en iets wat de moeite waard is om verder naar te kijken. Ik zie je losse topic, daar komen we op terug zodra hij aan de beurt is 👍🏻

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • November 17, 2025

Kan je "Daar komen wij op terug zodra hij aan de berrt is" iets duidelijker maken.Ik vind je opmerking iets van het bos in gestuurd worden.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@voorn028 Zo is de opmerking van Erik niet bedoeld. Onze community is een combinatie van gebruikers die elkaar op weg helpen, en moderators die natuurlijk ook aanwezig zijn om te helpen. Topics worden door ons opgepakt in chronologische volgorde. Zo gauw je topic aan de beurt is, sluit een van de moderators aan. Oftewel, we helpen je daar zo gauw mogelijk verder.

Je leest hier ook meer over hoe het hier werkt in onze community :)

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Het lijkt erop dat mijn twee SW1's afgelopen nacht zijn geüpdatet naar SW1.C.25.14.02

De huidige situatie: de SW1 die aan de KPN Box 12 hangt knippert groen.

De andere lijkt helemaal te zijn overleden, daar brandt helemaal niets meer en, nog erger, hij doet niets meer. Factory reset doet niets, andere voeding doet niets. 

Schijnbaar heeft de update het apparaat om zeep geholpen. Hoe is dat mogelijk? En wat gaat KPN eraan doen om dit op te lossen? Gisteren was alles nog piekfijn in orde en had ik een werkend thuisnetwerk.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Het lijkt erop dat mijn twee SW1's afgelopen nacht zijn geüpdatet naar SW1.C.25.14.02

De huidige situatie: de SW1 die aan de KPN Box 12 hangt knippert groen.

De andere lijkt helemaal te zijn overleden, daar brandt helemaal niets meer en, nog erger, hij doet niets meer. Factory reset doet niets, andere voeding doet niets. 

Schijnbaar heeft de update het apparaat om zeep geholpen. Hoe is dat mogelijk? En wat gaat KPN eraan doen om dit op te lossen? Gisteren was alles nog piekfijn in orde en had ik een werkend thuisnetwerk.

Nadat ik nog wat aan ‘de andere’ SW1 heb gefrummeld, bleek dat de powerknop was blijven hangen, waardoor het apparaat gewoon uitstond.

Sorry… 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 18, 2025

Kan gebeuren Ewald :D Blij dat het alleen maar dit was, en hij niet daadwerkelijk stuk is.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Afgelopen weekend zowel de SW’s 1 een harde reset gegeven alsook de modem. Veel problemen gehad met het synchroniseren van de SW met de modem V12. Nu lijken alle problemen opgelost. 

echter is 1 SW geüpdatet naar de laatste versie maar de andere blijft hangen op een oude update (24.13.06). De vorige update heeft hij ook niet gehad, waarschijnlijk door communicatieproblemen van de SW waardoor hij onbereikbaar was, maar nu lijkt het wederom niet te updaten. 

wat hiermee te doen? 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Goedenavond, ik heb sinds 11 november de SW1.C.25.14.02 update ontvangen. Deze lijkt ook op alle 3 wifi versterkers geïnstalleerd. Sindsdien ervaar ik instabiliteit met het netwerk. De ene keer connecten de extenders wel en het volgende moment niet meer. Het is geheel willekeurig. Heb al van alles geprobeerd waaronder ook de tips uit het filmpje.

Helaas krijg ik het niet naar wens aan de praat. Meerdere malen een reset uitgevoerd ook inclusief een reset van het modem. Soms krijgen ze draadloos wel verbinding en soms niet. Waar 1 van de extenders altijd stond krijg ik met geen mogelijkheid meer een draadloze connectie.

Kortom, naar mijn idee alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat ;-(

Nog tips?

PS: ik heb een Experia Box v10A

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • November 18, 2025

Hey ​@obburt. Niet zo fijn dat je sinds de update met onwelwillende versterkers zit. Ben je overgekomen van de fabriekssoftware of zat je al op de KPN Software voor 11 november? Als je tot 11 november nog niet op de KPN Software zat, dan konden de SuperWifi 1 punten over grotere afstanden met elkaar communiceren. Op de KPN Software is alleen een backhaul via de 5 GHz frequentie mogelijk en dat betekent dat de versterkers mogelijk wat dichter bij elkaar moeten staan. Geven ze wel een stabiel groen lampje weer als je ze draadloos vlakbij het modem neerzet? 

Als dat ook mis gaat, dan kun je nog een wat uitgebreidere reset proberen. Dan wis je ook alle versterkers en instellingen uit het beheersysteem van KPN en kun je met een echte schone lei beginnen. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 19, 2025

Hey ​@obburt. Niet zo fijn dat je sinds de update met onwelwillende versterkers zit. Ben je overgekomen van de fabriekssoftware of zat je al op de KPN Software voor 11 november? Als je tot 11 november nog niet op de KPN Software zat, dan konden de SuperWifi 1 punten over grotere afstanden met elkaar communiceren. Op de KPN Software is alleen een backhaul via de 5 GHz frequentie mogelijk en dat betekent dat de versterkers mogelijk wat dichter bij elkaar moeten staan. Geven ze wel een stabiel groen lampje weer als je ze draadloos vlakbij het modem neerzet? 

Als dat ook mis gaat, dan kun je nog een wat uitgebreidere reset proberen. Dan wis je ook alle versterkers en instellingen uit het beheersysteem van KPN en kun je met een echte schone lei beginnen. 

Hi ​@Arjan van KPN , 

Bedankt voor je snelle reactie.

De uitgebreidere reset had ik reeds uitgevoerd. Het lijkt er wel op dat dichterbij helpt. Ik ga hier eens verder mee testen. Heb inmiddels zoveel geprobeerd dat ik niet meer weet wat wel en niet goed ging :-).  

De afstand die er nu overbrugt moet worden is circa 7 meter. Is dit wat ik kan verwachten dat werkt?

• November 19, 2025

De afstand die er nu overbrugt moet worden is circa 7 meter. Is dit wat ik kan verwachten dat werkt?

Als er geen dikke muren tussen zitten...

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

De afstand hoeft geen probleem te zijn ​@obburt! Wel is de kwaliteit van je wifiverbinding inderdaad afhankelijk van onder andere obstakels, zoals dikke muren bijvoorbeeld. 

Mocht je dat interessant vinden, dit topic geeft je meer een beeld van wat je wifi kan verhinderen en je vindt er ook algemene tips voor goede wifi: Wifi Mysteries én tips voor goede wifi van onze monteur Barbara! | KPN Community

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

@Arjan van KPN 

Het WIFI netwerk blijft instabiel met de extenders aangesloten. Valt zo nu en dan weg en is erg onstabiel in de snelheid. Heb nu alle extenders (SuperWIFI 1) uitgezet en dan is het stabiel.

Is bijzonder dat de extenders meer in de weg zitten dan toevoegen. De update van de extenders heeft voor mij helaas niet goed uitgepakt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • November 20, 2025

Wat jammer ​@obburt! Je zou de keten nog eens van een reset kunnen geven om te kijken of het dan beter gaat. Ik zal je feedback terug geven!

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Goedendag,

Sinds de laatste update werken mijn 2 Superwifi punten niet meer. In mijn netwerkbeheer staan ze aangegeven als online maar in de werkelijkheid werken ze niet. Het groene lampje brand ook niet meer.

Nu heb ik op meerdere manieren de punten een reset gedaan, niet bedraad en bedraad. Maar op beide manieren vallen ze gewoon weer in het niet werken als ze zouden moeten.

Wat is hier nu het probleem? AUB help!!!

Leen59
Wijsgeer
  • November 22, 2025

Heb je gekeken of de laatste firmware erop staat? En welk modem heb je en wat is daarvan de firmwareversie?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • November 22, 2025

Hi ​@M Verbeten! Niet handig dat ze niet meer werken dus goed dat je dit meldt. 

Je hebt al op meerdere manieren een reset gedaan, heb je ook al een schone installatie van de SuperWifi punten gedaan?

Mocht ook dat niet helpen, wil je hier dan een eigen topic voor aanmaken? Dan helpen we je daar verder!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • November 24, 2025

Afgelopen weekend zowel de SW’s 1 een harde reset gegeven alsook de modem. Veel problemen gehad met het synchroniseren van de SW met de modem V12. Nu lijken alle problemen opgelost. 
echter is 1 SW geüpdatet naar de laatste versie maar de andere blijft hangen op een oude update (24.13.06). De vorige update heeft hij ook niet gehad, waarschijnlijk door communicatieproblemen van de SW waardoor hij onbereikbaar was, maar nu lijkt het wederom niet te updaten. 
wat hiermee te doen? 

Dat is inderdaad een nogal oude versie, ​@Ruudjuhh. Het feit dat hij de vorige update ook al niet meegepakt heeft belooft niet veel goeds. Wil je hem nog een keer als volgt resetten:

• sluit deze SuperWifi 1 bekabeld aan op je modem
  • maak de SuperWifi 1 stroomloos/zet hem uit met de aan/uitknop
  • reset je modem en wacht tot deze weer helemaal opgestart is
  • zet de SuperWifi 1 weer aan, en reset hem
  • laat hem een uur bekabeld aangesloten zitten

Kijk dan of hij wel geüpdatete is. Zo niet, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen via een terugbelafspraak. Dan bellen we je per direct of op een moment dat jou uitkomt.