Skip to main content
Vraag

2e SuperWifi punt oranje terwijl hij dichtbij staat

• March 30, 2025
  • 2 reacties
  • 65 keer bekeken

Zwart aangegeven waar de punten staan, dit lijkt mij toch zeer dichtbij? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Vincent1584 .  Dat lijkt mij inderdaad een overbrugbare afstand. 

Kun je me iets meer vertellen over de totale setup? Box12 ? v10?  en weet je toevallig ook of de apparatuur voorzien is van de laatste firmware?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2025

Hoi ​@Vincent1584 .  Dat lijkt mij inderdaad een overbrugbare afstand. 

Kun je me iets meer vertellen over de totale setup? Box12 ? v10?  en weet je toevallig ook of de apparatuur voorzien is van de laatste firmware?

Hi, bedankt voor je antwoord. 

Ik heb een V10 in de linker hoek staan. Inmiddels heb ik een langere internetkabel gepakt en het primaire punt onder de kast gezet (tussen de linker zwarte vlek en de eettafel in de afbeelding). Het 2e wifi punt staat nog bij de rechter zwarte stip. 

De situatie lijkt hier iets meer verbeterd te zijn. Het 2e punt staat daarmee soms op stand groen (5gzh). Dit is de ideale situatie waarmee mijn laptop dan met het 2e punt verbindt op 5gzh en relatief weinig package loss heeft. Helaas is het zo dat het 2e punt toch nog vaak naar 2,4ghz overschakelt wegens een 'slechte verbinding’. Kijk ik vervolgens naar signaalsterkte staat deze op -58, wat toch best goed is. Als ik het punt dan herstart schakelt hij weer over naar groen en 5ghz. Ik zie ook dat het signaal soms toch slecht is (-80 dBm) maar alles toch op groen staat en hij nog steeds op 5ghz staat. 

Is er een manier om altijd 5gzh af te dwingen op het tweede superwifi punt? Ik heb in de webinterface gekeken door het ip in mijn browser in te voeren maar daar geen dergelijke instelling kunnen vinden.

Om je vragen nog te beantwoorden: De webinterface van beide superwifi punten geven aan dat deze up to date zijn (FW versie 1.00.22). Of de router firmware up to date is weet ik niet. Ik kan in de webinterface daarvan niks vinden m.b.t. software versie of updates.

Edit: router firmware versie onderin webinterface geeft aan "V1.01.00T04.3Intermediate”