Skip to main content
Beantwoord

Aangeschafde tweedehands SuperWifi zijn niet te updaten

• December 15, 2025
  • 8 reacties
  • 52 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedemorgen,

Ik heb 2 superwifi 2.0 overgenomen maar deze hebben verschillende firmware, SW2.C.25.05.08 en SW2.C.25.05.06. Als ik deze reset of via de webinterface probeer te updaten werkt dit niet.

Is het mogelijk dat dit huur superwifi’s zijn geweest en niet mogelijk is? Is dit te achterhalen met s/n?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@ToWe als het huur-wifipunten zouden zijn geweest staat dat op de apparaten en/of de originele verpakking en heb je ze theoretisch dus illegaal gekocht.

Want producten op huurbasis blijven eigendom van KPN en moeten altijd weer terug na einde abo en de werking ervan kan geblokkeerd worden door KPN.

Maar stel dat het gewone legale wifipunten zijn zie dan onderstaande link voor aansluiten en activeren:

Succes

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 15, 2025

Beste ​@ToWe als het huur-wifipunten zouden zijn geweest staat dat op de apparaten en/of de originele verpakking en heb je ze theoretisch dus illegaal gekocht.

Want producten op huurbasis blijven eigendom van KPN en moeten altijd weer terug na einde abo en de werking ervan kan geblokkeerd worden door KPN.

Maar stel dat het gewone legale wifipunten zijn zie dan onderstaande link voor aansluiten en activeren:

Succes

• December 15, 2025

Dit is normaal bij KPN. Updaten kan je niet zelf. Je moet gewoon afwachten totdat het KPN behaagd om updates te installeren op jouw WiFi punten. Kan maanden duren. Je kan er zelf niets aan doen. 

Je had je geld beter uit kunnen geven aan een Deco setje ofzo. Maar goed. Dat is mijn mening. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 15, 2025

Binnen het menu van het wifipunt kun je wel zien of er een update klaar staat en dan zelf de update uitvoeren ​@ToWe 

Neem verder een gratis abonnement op het updatetopic, dan weet je als eerste welke updates er voor welke apparaten er aan komen:

Product Updates

• December 15, 2025

Binnen het menu van het wifipunt kun je wel zien of er een update klaar staat en dan zelf de update uitvoeren ​@ToWe 

Als die update klaar staat, dan word die ook automatisch binnen een paar dagen geïnstalleerd. En ook bij een reset volgens mij.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

Maar is SW2.C.25.05.08 de recente firmware? Zit geen sticker op maar die kan ervanaf natuurlijk...probeer verkoper te bereiken en te retourneren ;-))

• December 15, 2025

Maar is SW2.C.25.05.08 de recente firmware? 

Ja. 

En SW2.C.25.05.06 is de voorlaatste.

Ik heb hier een SuperWiFi staan, die zit nog op SW2.C.24.07.04. Bij KPN vinden ze dat allemaal heel normaal. Er gebeurt niets aan. Je moet maanden wachten en wachten en wachten voordat er weer eens wat geïnstalleerd word. Zeer frusterend. Onvoorstelbaar frusterend. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 15, 2025

@Marlon92 , naar deco was ik ook aan het kijken, misschien ook een optie? Is dat ook plug en play op het V10 modem? X60 een optie en beter dan de superhifi’s?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ToWe, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. De superwifi punten moeten inderdaad zelf hun updates ophalen. Bij de latere softwareversies heb je daar meer controle over.

@Marlon92 misschien kun je de vraag beantwoorden over welke Deco set je aanraadt bij een V10