Skip to main content
Vraag

Aanzetten SuperWifi 2 punten zorgen voor problemen met Wifi

• February 25, 2025
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo, 

Door connectieproblemen met SuperWifi 2 probeer ik de firmware te upgraden. Mijn modem heeft inmiddels V12.C.24.05.08, maar mijn SuperWifi 2 punt staat nog op SW2.C.24.03.00, terwijl de laatste verzie SW2.C.24.07.04 moet zijn. 

Het SuperWifi 2 punt staat in “slave mode”,  en de knop “Upgrade” is grijs en niet bedienbaar. 

Probeer dus betere wifi te krijgen, maar zodra ik de Superwifi 2 aanzet, hebbem de 2 TV's (Philips) problemen met de wifi verbinding, dez koppelen niet meer aan het wifi netwerk. (Het eigenlijke probleem). 😒

Iemand een oplossing?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• February 25, 2025

Ik denk niet dat een update jouw probleem zal oplossen. Gebruik je het Extra WiFi netwerk? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Nee, dat gebruik ik niet, alleen het standaard wifi netwerk. Verder staat alles uit.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@1964Ruud. Ik weet ook niet of het updaten van het SuperWifi punt dat probleem verhelpt, maar het updaten kan sowieso geen kwaad. Wat gebeurt er precies als de tv met het Wifi netwerk proberen te verbinden, krijg je daar bijvoorbeeld een foutmelding bij?

Als de update knop niet beschikbaar is kan je het SuperWifi punt ook met een kabel op het modem aansluiten. Dan zal de update na een tijdje automatisch geïnstalleerd worden. Dan moet die daar wel even blijven staan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

Hoi Jasper, zonder superwifi verbind de TV prima en werkt het naar behoren. Als ik vervolgens een superwifi punt aanzet, raakt de TV de verbinding kwijt en kan de TV niet meer verbinden. Ziet het netwerk wel, maar verbind dus niet. Ruud

Jasper van KPN
Moderator

Dat is raar, de SuperWifi's zouden het netwerk juist moeten verbeteren en niet dit veroorzaken. Je kunt de SuperWifi punten volledig opnieuw installeren, als het goed is versterken ze het netwerk daarna weer: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 4, 2025

Tsja, helaas. Dat allemaal al geprobeerd. Ik heb nu 1 Wifi punt geïnstalleerd en deze bekabeld aan de TV gehangen. Alles op de laatste SW versie. Hiermee leek het het in elk geval te werken, maar niets is minder waar. Merk nu ook dat mijn domotica systeem hapert, en zelfs betalingen via booking.com weigerden. Na laptop op hotspot van mijn telefoon gezet te hebben werkte het feilloos. Ben onderhand uitgeprobeerd ☹️ ik heb het wifi punt wel nodig want zonder heb ik te weinig bereik.

Jasper van KPN
Moderator

Je kunt op het modem inloggen en daar bij de Wifi instellingen kijken of je het WPA niveau kunt verlagen. Na de update staat die op WPA3, het kan zijn dat sommige apparaten daar niet mee overweg kunnen. Ook kan het voor sommige dingen helpen om de firewall wat lager te zetten.