Skip to main content

Drie van de vier (witte) SuperWifi versterkers storen elkaar onderling na de update

• November 14, 2025
  • 1 reactie
  • 19 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Na de update van februari jl (heb KPN 12 box) werkten mijn superwifiversterkers niet meer samen. Ik heb in 2021 op advies van de KPN monteur een netwerk van 4 wifiverversterkers laten aanleggen, waarbij het bezoek van de monteur mij toen een bedrag kostte  van €426. Nu zo'n 4 jaar later blijken de door mij aangeschafte 4 wifiversterkers niet goed meer onderling te communiceren na de update van februari jl. Ik heb na verschillende contacten met KPN klantenservice die geen verbetering opleverden alsnog recent een monteur langsgehad (op kosten van KPN) om mijn klachten te beoordelen. Hij gaf aan dat maar liefst 3 superwifi 1 versterkers beter konden worden losgekoppeld omdat ze onderling verstorend werkten. Ik had in verleden al een superwifi 2 versterker op eigen kosten aangeschaft en de monteur raadde mij aan om er nog een aan te sluiten. Dit was echter ook weer op eigen kosten en van kosteloze vervanging kon geen sprake zijn. Persoonlijk lijkt het mij juridisch aanvechtbaar dat ik zelf nieuwe superwifiversterkers 2 moet aanschaffen omdat de superwifi 1 versterkers niet meer goed samenwerken nadat de update van KPN heeft plaatsgevonden. Hier kan KPN voor door hun doorgevoerde wijzigingen niet de rekenings automatisch doorschuiven naar de klant. In contact met de klachtenservice van KPN liep ik tegen een niet welwillende houding aan, werd er zeker niet meegedacht. KPN toont zich allesbehalve klantgericht. Ik kreeg zelfs te horen dat ik dankbaar mocht zijn dat de monteur op kosten van het KPN was langsgekomen. Nu zit ik met 3 overbodige wifi 1 versterkers en heb ik op eigen kosten 2 zwarte wifiversterkers moeten aanschaffen. Hoezo, servicegerichte houding van KPN? Zit trouwens al jaren met tevredenheid bij KPN en heb zelfs recent KPN tv + erbij aangeschaft. Zit wel met een fikse kater door deze manier van doen van KPN

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • November 20, 2025

Hoi ​@HJML, welkom terug. Ik begrijp dat je al langere tijd last had van SuperWifi 1 die niet goed (samen) werken. We hebben daar in de afgelopen periode hard aan gewerkt om dat te verbeteren. In de tussentijd hebben we bij veel mensen met tijdelijke oplossingen de boel werkbaar kunnen houden. Aanpassen van instellingen, bijvoorbeeld, of het anders neerzetten van apparaten. Het kon ook helpen om periodiek dingen te herstarten of te resetten. 

Begin vorige maand hebben we een nieuwe versie van de software kunnen uitbrengen met verbeteringen. Gevolgd door nog een update eerder deze maand. In die update:

zit veel verbetering voor de wifi. Daarnaast brengen we ook updates uit voor de modems, omdat een deel van het probleem zit in de sturing die vanuit het modem komt. Als zowel modem als SuperWIfi 1 zijn geüpdatet, dan kun je goed functionerende SuperWifi 1 verwachten. Voor de V10 hebben we die update al beschikbaar. Jij hebt een Box 12 lees ik, daarvoor komt de update binnenkort.

Ik begrijp echter dat je inmiddels de SuperWifi hebt vervangen voor SuperWifi 2. Dat is een keuze die je kunt maken, en dan inderdaad iets dat op eigen kosten gebeurd. Een andere optie was geweest om SuperWIfi 2 te huren, in afwachting van verdere updates voor de SuperWifi 1. 

De SuperWifi 1 zijn je eigendom, dus je kunt ervoor kiezen om ze te verkopen. Wel wil ik daarbij aangeven dat het dan verstandig is ze alleen te verkopen aan mensen die ook een KPN abonnement hebben. SuperWifi 1 met de KPN Software kunnen buiten een KPN netwerk alleen functioneren als er ook een SuperWifi 2 met KPN Software aanwezig is.